• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12 12:29
Sinds zaterdag hebben we in de woonkamer een nieuwe tv staan.
Meteen voor deze tv maar een CI+ module gekocht, om niet meer met 2 verschillende afstandsbedieningen te hoeven werken.

Nu heb ik boven op de slaapkamer ook nog een tv staan waar ik nog steeds analoog naar keek, en nu ik toch bezig was dacht ik verstandig te zijn om ook meteen een 2e CI+ module te kopen met een nieuwe smartcard en op mijn slaapkamer ook digitale tv te kunnen kijken.

Afgelopen zaterdag dus meteen alles geinstalleerd, tv in de woonkamer doet het eigenlijk perfect.

Meteen op de slaapkamer de tv instellen, werkt allemaal perfect.
Zaterdagavond lekker tv kijken op de slaapkamer was geen probleem, nederland 1 en 2 kwamen niet heel lekker door maargoed, verder geen aandacht aan geschonken.

Afgelopen tv gekeken, ook weer zonder nederland 1 en 2. Geen probleem aangezien ik deze zenders niet mis omdat ik er niet heel veel naar kijk. Vanaf een uurtje of 11 's avonds verloor ik alle signaal op de tv in de slaapkamer.

In de winkel waar we de tv gekocht hadden, hadden we een goude kabeltje erbij gekregen als analoge kabel. deze tussen de coax kabel en de tv gezet. En Voila ik had weer beeld(zelfs nederland 1 en 2 kwamen beter door).
Lekker tv kijken dus(dacht ik) Probleem was alleen dat alleen RTL 7 vanaf een uurtje of 20.00 nog maar doorkwam.
Vandaag de tv op de slaapkamer weeral aangezet en nu heb ik helemaal geen signaal meer en geeft hij alleen nog maar vervormd signaal aan?

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-12 23:32
Te weinig signaal in huis

Dit kan komen door:
- Slechte kabels
- Te veel splitters en/of verdeeldozen.
- Software TV (kleine kans maar wie weet)
- Een slecht signaal wat binnenkomt. Al zal dit wel het laatste zijn waar Ziggo echt naar gaat kijken. De helpdesk kan op afstand een meting doen en zal dit ook wel doen maar voordat een er een monteur thuis komt meten ben je toch een aantal telefoontjes verder

Ruim 90% van klachten hebben toch een oorsprong in eigen huis.

• Swaxie
Athome schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:51:
Te weinig signaal in huis

Dit kan komen door:
- Slechte kabels
- Te veel splitters en/of verdeeldozen.
- Software TV (kleine kans maar wie weet)
- Een slecht signaal wat binnenkomt. Al zal dit wel het laatste zijn waar Ziggo echt naar gaat kijken. De helpdesk kan op afstand een meting doen en zal dit ook wel doen maar voordat een er een monteur thuis komt meten ben je toch een aantal telefoontjes verder

Ruim 90% van klachten hebben toch een oorsprong in eigen huis.
Ok, bedankt gaan we daar even achteraan. Mja de software in de TV kan niets mis mee zijn als die het zaterdag gewoon deed toch?

De kabel naar de slaapkamer is trouwens vrij lang dus misschien dat het daaraan ligt?

Op de tv in de woonkamer krijgen we nederland 3 en rtl 4 niet / heel slecht door? zal dit dan ook aan de kabel liggen?

[ Voor 12% gewijzigd door Swaxie op 14-03-2012 14:09 ]

• Athome
Een slecht deel kan er voor zorgen dat je in het hele huis beeldproblemen hebt.

• Swaxie
Het vreemde is dat ik gisteren toen ik thuis kwam +- 17.30 uur, alle zenders gewoon doorkreeg.
Even later +- 18.30 uur, kreeg ik zenders Ned. 1+2+3 RTL 4 en RTL 5 slecht door.
En rond 19.30 waren deze zenders weer beschikbaar en kreeg ik weer slecht beeld rond 19.50 uur.

Dit duurde tot +- 21.45 uur en toen kreeg ik alle zenders weer netjes door?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-12 19:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

>LCD

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Heb ik ook een keer gehad alleen toen zat me kopje van de kabel niet lekker in de stekker. Zoals hierboven aangegeven wordt probeer eens een andere COAX kabel en daarna gewoon bellen met de kabelaar. Want bij mij was eerst het probleem met sommige analoge zenders (hele lichte ruis). Echter hierdoor werdt de signaal drempel van de CI+ module niet gehaald en kwam er een handige harrie van essent meten en zei: Tja meneer er is kabelbreuk in uw kabel buiten de flat hiervoor moet een graafploeg komen dit gaat 4 weken duren.

Conclusie: Eerst kabelbreuk buiten de flat, daarna coax kern losgegaan in de kop door het vele in en uit bewegen en rotzooien met andere kabels.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30
Wat voor plugs en kabel gebruik je? Voor 5 euro en 10 minuten werk heb je Hirschmann plugs, heeft bij mij altijd veel verschil gemaakt.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12 00:29
Ziggo heeft sinds dinsdag 13 maart de modulatie veranderd van 64 QAM naar 256 QAM dit kan effect hebben op je digitale televisie. Mijn advies is om alle zenders nogmaals te zoeken en te installeren.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Verwijderd

Swaxie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:18:
Sinds zaterdag hebben we in de woonkamer een nieuwe tv staan.
Meteen voor deze tv maar een CI+ module gekocht, om niet meer met 2 verschillende afstandsbedieningen te hoeven werken.

Nu heb ik boven op de slaapkamer ook nog een tv staan waar ik nog steeds analoog naar keek, en nu ik toch bezig was dacht ik verstandig te zijn om ook meteen een 2e CI+ module te kopen met een nieuwe smartcard en op mijn slaapkamer ook digitale tv te kunnen kijken.

Afgelopen zaterdag dus meteen alles geinstalleerd, tv in de woonkamer doet het eigenlijk perfect.

Meteen op de slaapkamer de tv instellen, werkt allemaal perfect.
Zaterdagavond lekker tv kijken op de slaapkamer was geen probleem, nederland 1 en 2 kwamen niet heel lekker door maargoed, verder geen aandacht aan geschonken.

Afgelopen tv gekeken, ook weer zonder nederland 1 en 2. Geen probleem aangezien ik deze zenders niet mis omdat ik er niet heel veel naar kijk. Vanaf een uurtje of 11 's avonds verloor ik alle signaal op de tv in de slaapkamer.

In de winkel waar we de tv gekocht hadden, hadden we een goude kabeltje erbij gekregen als analoge kabel. deze tussen de coax kabel en de tv gezet. En Voila ik had weer beeld(zelfs nederland 1 en 2 kwamen beter door).
Lekker tv kijken dus(dacht ik) Probleem was alleen dat alleen RTL 7 vanaf een uurtje of 20.00 nog maar doorkwam.
Vandaag de tv op de slaapkamer weeral aangezet en nu heb ik helemaal geen signaal meer en geeft hij alleen nog maar vervormd signaal aan?

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Zoiets had ik ook mijn tv kaart in de pc deed het na een paar weken niet meer goed. Veel ruis in het beeld daarna gewoon een antenne versterker gekocht en deze op de tv kabel aangesloten en sindsdien heb ik goed beeld.
http://www.mediamarkt.nl/...nneversterker,990003.html

• Athome
Wanneer je nieuwe kabels etc koopt, doe je er verstandig aan om kabels en versterkers te kopen met een zogenaamde kabelkeur. Dit zijn echt geen dure kabels en versterkers maar het gebruik hiervan wordt wel door je kabelboer ondersteunt

Een kabelkeur versteker door Ziggo zelf aangeboden kost bijvoorbeeld maar 25 euro en is tevens retourgeschikt (voor oa TV on demand)

Verwijderd

Hirschmann Koka 799 coaxkabel, bij de Handyman per meter te koop.
+ juiste connectoren kopen

Kabel niet onderbreken (elke onderbreking = signaalverlies)

De betere versterkers hebben verschillende uitgangen voor verschillende afstanden.

Ik ken bij Ziggo geen versterker voor 25 euro, lijkt mij ook een beetje te goedkoop voor een fatsoenlijke versterker. maar misschien kan de link er naar geplaatst worden?

• Athome
Het was deze versterker. Ik zag deze voor 25 euro bij de Ziggo studio hier in Zwolle liggen.

Blijkbaar is de normale prijs toch wat hoger.
Pagina: 1