Toon posts:

Fout in apparaatbeheer na plaatsen Firewire controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een firewire controller geplaatst in mijn computer in de pci poort die draait onder windows 7.
Ik heb een intel desktoap moederboard dh61wwb3.
Hij heeft de driver geïnstalleerd alleen krijg ik de volgende foutmelding:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Ik heb al de driver bijgewerkt naar de oude versie, zoals staat beschreven in julie FAQ bij camcorders om een firewirekaart onder windows 7 te laten draaien, maar hij blijft deze melding aangeven wat ik ook probeer.

Heeft iemand een oplossing??

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-01 18:09
Move van FVH naar OM

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 11:49
interrupt, of DMA kanaal probleem.

Probeer een ander pci-slot, of schakel dingen uit in het bios die je toch niet gebruikt zoals serieel, en parallel.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Er zit maar 1 pci slot op dit moederbord die ik nu dus in gebruik heb. Heb in de bios de paralelle poorten en seriële poorten uitgeschakeld, maar dit helpt niet.
Ik kan geen irq en dma toewijzen of iets dergelijks aan bepaalde apparaten....

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 11:49
even op het net rondgekeken; het is een vaker voorkomend probleem.
Ik kom steeds dit weer tegen als oplossing:

For those having issues in Windows 7 with FireWire devices, try rolling back to the legacy FireWire drivers.

Go to: Start >Control Panel >System and Security>System>Device Manager

Expand "IEEE 1394 Bus host controllers"

Select your IEEE 1394 (FireWire) controller

Click on the icon "Update Driver Software" at the top.

Select "Browse my computer for driver software"

Select "Let me pick..."

Select "1394 OHCI Compliant Host Controller (Legacy)"

Choose Next and it will install.

Wat dus hetzelfde is wat in de faq staat.
Misschien dat verwijderen in apparaatbeheer, en opnieuw installeren met de legacy driver wel werkt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
DIt geprobeerd, werkte ook niet. De controller inmiddels even uit het moederbord gehaald en opneiuw geplaatst, dit was de oplossing. Conflict opgelost. Apparaat werkt correct. Nu alleen nog mijn cam aan de gang krijgen, deze ziet hij nog niet met de firewirekabel maar ga proberen om dan het stuurprogramma van legacy te installeren en even te kijken in de faq cam sectie.
Bedankt in ieder geval tot nu toe!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, blijft problemen geven. Hij doet het even, werk ik het stuurprogramma bij naar zoals beschreven in de oude versie, werkt nog niet. Ook de legacy versie geprobeerd, dan geeft hij wederom de melding dat hij geen bronnen kan vinden. Dit verhelpt dan weer als ik de installatie van de kaart ongedaan maak, deze weer even loskoppel van het moederbord en de computer dan weer herstart. Dan herkenkt hij de kaart in ieder geval weer, maar krijg mijn cam nog steeds niet zichtbaar via welke versie van stuurprogramma dan ook.

Ik weet het niet meer!
Pagina: 1