Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Warmtebeelden bij review

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
reviews: Sony Vaio Z: een ultraconcurrent met een losse gpu
Ik vraag me af wat nu precies het nut is van warmtebeelden bij deze review. Het ziet er leuk uit, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand hier zijn aanschaf van af laat hangen. Bij de fans en de cooling module heb je nu eenmaal de meeste warmteontwikkeling, dat is bij elke laptop zo.

Wat dat betreft ben ik het dus helemaal met deze reactie eens:
litemotiv in 'reviews: Sony Vaio Z: een ultraconcurrent met een losse gpu'

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11 15:22
tweaker2010 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:09:
reviews: Sony Vaio Z: een ultraconcurrent met een losse gpu
Ik vraag me af wat nu precies het nut is van warmtebeelden bij deze review. Het ziet er leuk uit, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand hier zijn aanschaf van af laat hangen. Bij de fans en de cooling module heb je nu eenmaal de meeste warmteontwikkeling, dat is bij elke laptop zo.

Wat dat betreft ben ik het dus helemaal met deze reactie eens:
litemotiv in 'reviews: Sony Vaio Z: een ultraconcurrent met een losse gpu'
Voor sommigen is het anders wel belangrijk of een laptop warm wordt of niet, en hoeveel geluid deze daarbij produceert. Ook dat laatste zullen we binnenkort toevoegen in de review, gestaafd met metingen.

We hebben een afweging gemaakt om niet dieper op het scherm in te gaan. We zien bij onze televisie reviews al dat de color gamut en de grijswaarden-meting weinig tot de verbeelding spreken.

Nu valt me wel op dat het Samsung-scherm toevallig erg goed is, in een zee van laptops die over het algemeen slechte tot hooguit degelijke schermen hebben. Misschien is het een idee om het scherm wel beter te testen bij laptops die als dtr dienen.

Maar voor een ultraportable zie ik persoonlijk de toegevoegde waarde niet echt in. Dit zijn geen machines waar mensen non-stop video of foto's op editen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:10

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik vind het opzich wel interessant. Hoewel ik denk dat een geluidsproductie meting met dB meter nuttiger is. Maar dit is makkelijker reproduceerbaar, met een dB meter moet je heel erg rekening houden met omgevingsgeluid en waar je meet t.o.v. fan.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik denk dat het alleen waarde kan hebben als je ze in de review dan ook vergelijkt met andere laptops. Dus een tabel met metingen tov de concurrentie, anders zijn die graden Celsius en dB nog steeds een rekbaar begrip.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51

Bob

Sommige laptops hebben een enorm slechte warmteafvoer, waardoor het zelfs onaangenaam is om de laptop nog maar 5 minuten op de schoot te nemen. Goede toevoeging dus imo, genoeg verschillen tussen verschillende merken/modellen om relevant te zijn.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De warmtebeelden zijn ter ondersteuning van onze eigen indruk over de hittevorming. De warmteontwikkeling op het toetsenbord en de onderkant zijn wel degelijk relevant voor gebruikers, lijkt me. In de loop van de tijd kunnen we vergelijkingen maken, als we meer gegevens hebben. Geluidsproductie meten is ook zeker iets waar we naar kijken, maar dat is wel tijdrovend.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Als een laptop te warm word om op je schoot te houden dan is dat relevant voor gebruikers.
Maar als dat niet het geval is, dan zegt zo'n meting helemaal niets.

Als de laptop warmer word aan de buitenkant dan kan dat juist betekenen dat ie de warmte BETER naar buiten afvoert dan een laptop die niet zo warm word. (maar dan lekker je chip binnenin aan het bakken is)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Nouja het is wel interessant om te zien dat de meeste warmte onder WASD zit, dat kan iritant gevonden worden tijdens het gamen bijvoorbeeld. Ik vind de foto's erg leuk om te zien, het leukt de review op en geeft weer wat meer dan andere sites. Hoe echt nuttig het nu is weet ik niet, maar je wilt gewoon ook wat leuks lezen.

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1