Netwerkprobleem op de zaak

Pagina: 1
Acties:

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Hey luitjes,

Ik kom even niet uit het netwerk op de zaak. Het volgende is aan de hand:
- Beveiligde KPN internet lijn met Cisco modem/router
- Vanaf LAN Cisco gaat kabel naar "untrusted" van een Jupiler switch
- Vanaf Jupiler switch gaat LAN naar een HP switch
- Op de HP switch zit al onze pc's etc.

Nu wil ik een wifi ertussen zetten. Dat kan heel makkelijk door hem in de HP switch erbij te zetten. Dit werkt ook gewoon goed.
Echter zijn onze lijnen naar buiten toe (buiten de citrix omgeving) geknepen tot 200kbps. Kortom wil ik iets draadloos buiten het citrix netwerk doen (bijvoorbeeld windows update) duurt het uren voor alles binnen is.
Kortom ik wil kijken of ik de wifi al voor de Jupiler switch aan de praat kan krijgen (we kunnen via een portal dan alsnog op Citrix inloggen).
Echter waar ik de Sitecom router ook plaats, ik krijg nergens een ip adres (behalve dan in de HP switch). Ik heb alles geprobeerd, via WAN, via LAN met DHCP, zonder etc.
Ook als ik de laptop rechtstreeks in de Cisco prik, krijg ik geen IP.

Wat doe ik verkeerd of wat kan ik doen om op de Cisco een IP te krijgen?

Voor de duidelijkheid heb ik een schemaatje geupload:
http://imageshack.us/photo/my-images/72/netwerkopdezaak.jpg/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jupiler? :D

Anyway. Dit moet je met je netwerkbeheertoko opnemen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Even gekeken naar de situatie en het lijkt mij best wel duidelijk dat ik je zou willen adviseren om te stoppen met het omprikken van de apparatuur. die Sitecom router ga je ook niet aan de praat krijgen. Die "jupiler" switch (ik verwacht dat je Juniper bedoelt en geen bier-merk) is voorgeprogrammeerd. Dat heeft een reden, zoals beveiliging en management. Op het moment dat je de access point naar voren toe plaatst wordt je bedrijfsnetwerk open en bloot voor alles. Zelfs een simpel wachtwoord (WPA of WEP) is niet veilig tegen hackers.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met het moederbedrijf en het probleem aankaarten, misschien kunnen zij er iets aan doen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• dude-nl
Thanks voor de reactie.

We zijn een franchiseorganisatie, kortom alle hardware etc is van mezelf. Ik moet dus ook de internetlijn betalen.
Aangezien windows nogal wat updates heeft is het geen doen om dat nu binnen te halen.
Ook wil je soms weleens een youtube filmpje ofzo kijken wat niet gaat via onze citrix omgeving.
Ook heb ik thuis een paar servers draaien die ik wil kunnen benaderen, maar de verbinding is daar dus te langzaam voor helaas.

Jupiler klinkt veel leuker :) maar je hebt gelijk. Kwestie van willen lezen :)

Uiteraard is een key te kraken. Maar dan nog kunnen ze niet zomaar in de Citrix omgeving komen. Thuis log ik ook in op de citrix omgeving maar heb uiteraard geen beveiligde lijn (wel een beveiligde verbinding uiteraard).

Ik dacht dus simpel:
Als ik hem nou voor die Juniper oppak, dan moet het gaan, maar helaas dus niet.
Onze hoofdorganisatie geeft hierin geen ondersteuning, alsook de automatiserings helpdesk niet.

Ik wil eigenlijk gewoon 1 pc, buiten het verplichte netwerk om en zonder snelheidsristricties op het internet kunnen laten... Dan kan ik dus via het "gewone" internet, desnoods weer inloggen in de citrixomgeving (via portal)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Misschien is het eenvoudiger en goedkoper om een kabel of ADSL internet abonnementje erbij te nemen?
Dan heb je ook geen last van beveiliging en policies.

• dude-nl
Daar hebben we ook al aan zitten denken...

Maar ja, in tijden van recessie is elke euro er 1 :)
Als het voor niets kan, dan liever voor niets...

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Eens met my-life, neem een goedkopie ADSL abbo erbij. Daar zit toch vaak een wifi-modem bij, ben je in een keer klaar. En je maakt geen gat in de beveiliging door een 'unknown device' voor je bier-firewall te prikken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dude-nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:05:

Echter zijn onze lijnen naar buiten toe (buiten de citrix omgeving) geknepen tot 200kbps.
Je wil dus een snelle lijn buiten de citrix omgeving. Waarom is die omgeving geknepen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dude-nl
Omdat sommige vestigingen met een oude 2mb of 4 mb lijn draaien. Daarom is hij genepen, anders kan de Citrix verbinding te langzaam worden.

Echter wij hebben hier 20mbit lijnen. Kortom Meer dan genoeg snelheid wat nu (overbodig) naar Citrix gaat.
We hebben hoofdkantoor en automatisering verzocht om de genepen lijn te verruimen naar bijvoorbeeld 1 of 2 mb per lijn. Maar dat willen ze niet doen, anders wil iedereen dat...

[ Voor 26% gewijzigd door dude-nl op 15-03-2012 09:07 ]

Verwijderd

Kijk even, of je niet met de buren een dealtje kan maken, en zo een kabeltje van de buren bij jou naar binnen kan trekken, voor die ene PC.

Een alternatief is:

1. Je betaalt de internetverbinding (bv. aan KPN) voor bv een 20 Mb lijn.
2. Je haalt NOOIT deze snelheden, omdat Citrix is afgeknepen.
3. Haal die snelheid bij KPN naar beneden (downgraden van internet abonnement, is administratief)
4. Met het geld wat je daarmee bespaart, neem je een goedkoop ADLS lijntje voor je PC.

Misschien is de prijsverlaging niet 100% gedekt, maar het is beter dan te zitten rommelen met de Juniper en HP switches etc....

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dude-nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:05:
Echter zijn onze lijnen naar buiten toe (buiten de citrix omgeving) geknepen tot 200kbps.
Waarom laat je je beheerstoko dan hier niet eens naar kijken? Da's toch een veel betere oplossing?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
dude-nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:37:
Onze hoofdorganisatie geeft hierin geen ondersteuning, alsook de automatiserings helpdesk niet.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De hoofdorganisatie en helpdesk geeft geen ondersteuning in het bijplaatsen van een wifi-punt.
dude-nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:37:
Ik dacht dus simpel:
Als ik hem nou voor die Juniper oppak, dan moet het gaan, maar helaas dus niet.
Ik lees nergens dat er geen support is voor het laten aanpassen van de bandbreedte beperking. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Weet je zeker dat het een Juniper _switch_ is?
En niet een router ?

Maar als jij alles betaalt, dan is het toch een beetje raar dat je geen RFC mag doen ?
Vraag waarom die 200kbps limiet er op zit, en geef aan dat dat erg onhandig is met update's etc.

Zou zo'n restrictie/QoS niet vreemd vinden voor je citrix sessies, maar daarbuiten en naar niet de servers van de franchisemoeder hoeft zo'n restrictie toch niet?

Abort, Retry, Quake ???

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

aZuL2001 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:40:
Dat maakt op zich geen verschil voor wat 'ie wil doen. De centrale IT-toko heeft dat beveiligd, dus werkt het niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Static routes?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

aZuL2001 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:40:
En niet een router ?
Hij heeft het over een untrusted interface, dus het zal eerder een netscreen of een srx firewall zijn

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Voor het zelfde geld is er van alles opgedeeld in vlan's en word er een ACL gebruikt...
Niet aan rommelen, voor je het weet werkt het niet meer en zit je met de ellende.

Een simpel ADSL lijntje kost twee tientjes in de maand; als het daar van af moet hangen dan zou ik het Wi-Fi plan gewoon laten varen, of een keer in serieus overleg gaan met de beheerder.
Pagina: 1