Hey luitjes,
Ik kom even niet uit het netwerk op de zaak. Het volgende is aan de hand:
- Beveiligde KPN internet lijn met Cisco modem/router
- Vanaf LAN Cisco gaat kabel naar "untrusted" van een Jupiler switch
- Vanaf Jupiler switch gaat LAN naar een HP switch
- Op de HP switch zit al onze pc's etc.
Nu wil ik een wifi ertussen zetten. Dat kan heel makkelijk door hem in de HP switch erbij te zetten. Dit werkt ook gewoon goed.
Echter zijn onze lijnen naar buiten toe (buiten de citrix omgeving) geknepen tot 200kbps. Kortom wil ik iets draadloos buiten het citrix netwerk doen (bijvoorbeeld windows update) duurt het uren voor alles binnen is.
Kortom ik wil kijken of ik de wifi al voor de Jupiler switch aan de praat kan krijgen (we kunnen via een portal dan alsnog op Citrix inloggen).
Echter waar ik de Sitecom router ook plaats, ik krijg nergens een ip adres (behalve dan in de HP switch). Ik heb alles geprobeerd, via WAN, via LAN met DHCP, zonder etc.
Ook als ik de laptop rechtstreeks in de Cisco prik, krijg ik geen IP.
Wat doe ik verkeerd of wat kan ik doen om op de Cisco een IP te krijgen?
Voor de duidelijkheid heb ik een schemaatje geupload:
http://imageshack.us/photo/my-images/72/netwerkopdezaak.jpg/
Ik kom even niet uit het netwerk op de zaak. Het volgende is aan de hand:
- Beveiligde KPN internet lijn met Cisco modem/router
- Vanaf LAN Cisco gaat kabel naar "untrusted" van een Jupiler switch
- Vanaf Jupiler switch gaat LAN naar een HP switch
- Op de HP switch zit al onze pc's etc.
Nu wil ik een wifi ertussen zetten. Dat kan heel makkelijk door hem in de HP switch erbij te zetten. Dit werkt ook gewoon goed.
Echter zijn onze lijnen naar buiten toe (buiten de citrix omgeving) geknepen tot 200kbps. Kortom wil ik iets draadloos buiten het citrix netwerk doen (bijvoorbeeld windows update) duurt het uren voor alles binnen is.
Kortom ik wil kijken of ik de wifi al voor de Jupiler switch aan de praat kan krijgen (we kunnen via een portal dan alsnog op Citrix inloggen).
Echter waar ik de Sitecom router ook plaats, ik krijg nergens een ip adres (behalve dan in de HP switch). Ik heb alles geprobeerd, via WAN, via LAN met DHCP, zonder etc.
Ook als ik de laptop rechtstreeks in de Cisco prik, krijg ik geen IP.
Wat doe ik verkeerd of wat kan ik doen om op de Cisco een IP te krijgen?
Voor de duidelijkheid heb ik een schemaatje geupload:
http://imageshack.us/photo/my-images/72/netwerkopdezaak.jpg/