Vooraf mijn excuses aan poepkop en de lezers van deze thread, maar het lijkt er op dat ik gedwongen wordt nogmaals antwoord te geven omdat mijn woorden uit context gehaald worden. Misschien dat één van de
mods nog een threadsplit o.i.d. toe kan passen om alles weer netjes te maken.
Dat gezegd hebbende ...
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:20:
Excuus.
Maar ik wil toch even iets rechtzetten want nu gooi je het op OOCSS maar dat heeft met ons verschil van methodes vrij weinig te maken.
[...]
Het heeft dus gewoon te maken met het kunnen herbruiken van code, en of je dan jouw code of mijn code gebruikt maakt niks uit.
Excuus, maar volgens mij moet je leren lezen. Ik had het over de filosofie achter structuren zoals OOCSS en hoe deze aansturen op het brede hergebruik van een set in CSS gedefinieerde 'componenten'. Ik gooi dus helemaal niets concreet 'op OOCSS', maar beweer precies wat jij zo vlijtig met voorbeeld hebt herhaaltd het levert problemen op bij het kunnen hergebruiken van code.
En ja, daar maakt het wel degelijk voor uit. Wanneer één bepaalde methode op honderden plekken hergebruikt wordt over tientallen pagina's, door zowel jezelf als jouw collega's, en het voor een aantal daarvan ineens omgezet moet worden is dat een precaire situatie. Dat houdt in dat je òf een andere methode er parallel aan opzet, òf de huidige methode vervangt. De eerste levert meer maintenance op voor de toekomst en onduidelijkheden zoals welke methode vanaf dan leidend wordt voor nieuw gebruik. De tweede levert (tenminste in volwassen development situaties) een meer direct probleem op, namelijk dat het gebruik van de vervangen methode op alle plekken opnieuw getest moet worden.
Joh. Ik dacht dat ik inmiddels redelijk objectief aangetoond had dat dat wel degelijk zo is. Tenzij je natuurlijk alleen even snel iets kleinschaligs in elkaar aan het rammen bent wat nooit meer onderhouden gaat worden. (En dan nog; voor de low cost van 100 bytes extra zou een professional waarschijnlijk alsnog voor maintainability en robuustheid gaan...)