Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel background resizen

Pagina: 1
Acties:

• five-five-five
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11-2021
Hallo,

Dit is mijn eerste post sorry dat ik die al meteen inzet om mensen aan hun mouw te trekken over een probleem met excel.

Ik heb toch al wat fora doorzocht en tutorials en pdf's geploegd, maar mijn specifiek probleem vond ik tot nog toe nog nergens terug.

Ik moet voor iemand een pdf die een blanco factuur layout is, als achtergrond in een excel file zetten en de cellen zodanig een formaat geven zodat ze de cellen kunnen invullen naar de layout. Nadata ze die cellen zouden ingevuld hebben, zouden ze een blanco layout in hun printer willen steken en dan enkel de ingevulde waarden juist in de layout printen. M.a.w. de achtergrond mag niet uitgeprint worden enkel de ingevoerde waarden in de cellen.

Ik heb al gezien dat je kan printen zonder bepaalde objecten in je excel file of dat met background zo is heb ik ook nog niet gevonden. Bijkomende vraag is of je in die template kan opslaan dat bepaalde objecten niet worden meegeprint of moet dat telkens opnieuw worden ingesteld?

Het oorspronkelijk probleem is zelfs dat een background image niet resizable blijkt. Want ik heb wel een pdf die een A4 hoort te zijn, maar excel 'ziet' die ingevoerde pdf niet als een A4 maar gaat over de lijnen van de page layout.

Vele vele dank bij voorbaat,

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerst de basis: heb je wel een printer icm driver die op iedere machine op de paar millimeter nauwkeurig kan printen? Dat is namelijk vaak niet het geval.

Zo ja en het dus zin heeft om dit te doen: welke Excel-versie heb je? Een achtergrond wordt standaard al niet geprint (tenminste, nooit gebruikt maar dat zegt F1 onder het kopje bladachtergrond).

Je laatste vraag/probleem snap ik even niet, je kunt het toch resizen? Let wel op dat je altijd te maken hebt met 1) printmarges van Excel, 2) printmarges van de printerdriver en 3) de fysieke beperkingen van de printer.

Welkom trouwens!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• five-five-five
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11-2021
Hoi Hartelijk dank voor de reply,

Ik gebruik Excel for Mac 2011.
Ik zal mijn vraag herformuleren en vertrekken van wat precies de bedoeling is.
Een klant wil (ben beginnend webontwikkelaar) in excel een formulier invullen en heeft ons daar in .pdf vorm een layout voor gegeven. In plaats van de background image mee uit te printen, willen ze eerst de layout voordrukken en klaarleggen in de printer zodat de gegevens van de excel file op de juiste plaats worden ingevuld.

Het is dus de bedoeling dat ik op een of andere manier een excel bestand maakt dat de factuur gegevens op de juiste manier op de voorgedrukte layout print. En dat zou ik dan door de pdf als background image te gebruiken om de cellen een gepast formaat te kunnen geven.

Background image in de excel file zetten was zo gedaan. Maar de pdf (die nochtas ook is gemaakt op A4) gaat over de lijnen van wat excel ziet als A4(dus in de page view). Daarboven komt mijn pdf herhaaldelijk in mijn excel file te staan wat ik ook niet begrijp.

Als ik gewoon ga naar insert->photo->picture from file en dan de pdf kies dan kan ik dat beeld resizen en bewerken zoals ik wil. Maar als ik het als background importeer zou ik totaal niet weten hoe te resizen want daar heb ik nog geen tool voor gevonden in excel.

Cheers,

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 18:20
weet niet hoeveel cellen je nodig hebt, maar zorg dat je in de richting van je layout komt.. die layout moet wel als achtergrond
Hierover een afdrukbereik bepalen waarbij het PDF (A4) overlapt, vervolgens bij printopties op 1x1 pagina zetten en marges op 0.

denk dat je het hierin moet zoeken..

Succes ermee..

[ Voor 6% gewijzigd door mr_zippey op 14-03-2012 15:34 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850