Toon posts:

Netwerktooltje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Weet niet of ik dit in de juiste topic plaats maar dan hoor ik het wel.
Bestaat er ook een tooltje waarmee je de bandbreedte van een website kan meten?

mvg,

Michael

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Wat dacht je van speedtest.net ? :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Topicstarter
asing schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:12:
Wat dacht je van speedtest.net ? :+
Dit is niet wat ik bedoel. Ik bedoel of er een tooltje is waarmee je van een bepaalde site de bandbreedte verbruik kan meten

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hij bedoelt een tool om een website te testen, niet een website om zijn eigen verbinding te testen. :)

En ja dit soort tools bestaan wel, maar omdat ze qua manier van werken nogal dicht bij tools voor DoS attacks liggen, is het gros v.z.i.w. betaalde software. Ik weet niet of dat een probleem is?

Waar je op wilt zoeken in 'webserver stress testing', dan vind je wat meer relevantere software.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht en aan die site heb ik ook niks werkt niet :S

Verwijderd

Topicstarter
Cloud schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:16:
Hij bedoelt een tool om een website te testen, niet een website om zijn eigen verbinding te testen. :)

En ja dit soort tools bestaan wel, maar omdat ze qua manier van werken nogal dicht bij tools voor DoS attacks liggen, is het gros v.z.i.w. betaalde software. Ik weet niet of dat een probleem is?

Waar je op wilt zoeken in 'webserver stress testing', dan vind je wat meer relevantere software.
Dat is indd de juiste richting. Kan ik met z'n tool de bandbreedte verbruik meten van www.nederland.fm?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het lijkt me niet de bedoeling om, als je niet betrokken bent bij het beheer van deze site, te proberen de bandbreedte (tijdelijk) helemaal op te gebruiken om een meting te doen. Een mailtje naar de beheeders van de site met de vraag hoeveel bandbreedte zo'n site wel-niet-gebruikt, lijkt me handiger...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat zou er niet werken aan http://tools.pingdom.com/fpt/ (zoals aangegeven in mijn eerste post)?
http://tools.pingdom.com/fpt/#!/joXaul9Xh/www.nederland.fm

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

LeLo zit helemaal in de juiste richting en dat is exact de reden waarom dit soort testsoftware wat lastiger te verkrijgen valt.

Als de doelwebsite niet van jezelf is zou ik absoluut niet gaan testen, maar het gewoon vragen aan de beheerders.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Een dergelijke tool zou je vanaf je hosting of webserver moeten draaien.
Het is niet mogelijk om een tool te starten en daarme voor elke willekeurige site het dataverbruik te zien.

Wat je kan doen is zoeken naar een dummiebestand van 100 of 1000 mb, dit op je site plaatsen en vervolgens dit bestand downloaden.

Wat je ook kan doen is Netmeter of DuMeter gebruiken.
Hiermee kan je jouw downloadsnelheid zien en hiermee bepalen wat de snelheid is.

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan deze topic gesloten worden. Er is een mailtje gestuurd naar Nederland.fm

Heel erg bedankt voor de snelle reacties

Mvg,

Michael

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-02 14:00
Wat mij dan weer interesseert: als je de site niet onder je beheer hebt, waarom wil je dit dan weten?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vermoed ivm een schoolopdracht ;)
Maar ben ook wel nieuwsgierig eigenlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1