Bepaalde bestandstypen verbergen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om bepaalde filetypes onzichtbaar te maken voor jou als user maar wel bruikbaar voor het systeem?
Ik zie bijv dit in mijn downloads staan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/evDdH.png
Al die .srr/.sfv/.nfo bestanden hoef ik zelf helemaal niet te zien.

Via Google kom ik vooral op resultaten hoe ik hidden files kan zien/verbergen of hoe alle file extensies te verbergen maar dat wil ik dus niet.

Wel heb ik dit gevonden:
Assuming Leopard:

find -x /path/to/folder -name \*.asd -exec chflags hidden {} +

Just supply the proper "/path/to/folder".
Maar daarmee zou ik dus per bestandstype dat moeten instellen en hou ik niet echt overzicht over wat ik wel/niet waar verberg.
Liefst iets via een config of een GUI, iemand ideeën?

Ik draai Mac OS X 10.7.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 09:22
Je kan ze als je bestanden compleet gedownload zijn ook gewoon weggooien! Het verbergen van deze bestanden zou misschien in de praktijk wat problemen kunnen opleveren bij het repareren/uitpakken/ondertiteling van de bestanden!

Ik heb netjes per serie een map waar ik alleen de mkv in zet (evt met ondertiteling srt bestand), en de rest van de bestanden gooi ik weg, aangezien die na download toch niet meer nuttig zijn. Misschien voor jou ook de oplossing? Is wat meer werk maar als je gewoon elke keer bij downloaden die handeling uitvoert valt het best mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Even een quote van mezelf uit GMKT
hyptonize schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:38:
[...]

SickBeard gebruiken. Die ruimt die troep automatisch voor je op, en hernoemt de bestanden ook nog eens netjes.
SickBeard draait op Python, dus werkt ook op Mac OS X. Zie [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. voor meer informatie.

Edit: Trouwens, SickBeard maakt ook .btn en .nfo bestanden aan voor bijv. XBMC. Toch ziet het er overzichtelijker uit dan hoe het bij jou is, nu.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FrYUYT6FApl8SjULwmPD1VHQ/thumb.png

Edit 2: Je kan ook instellen dat SickBeard deze metadata-bestanden NIET aanmaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Mr. Awesome op 14-03-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Wat je ook kan doen is een 'Smart Folder' aanmaken:
  • Ga naar je downloads map
  • Druk CMD+F in
  • Check bovenin het venster dat 'ie daadwerkelijk gaat zoeken in 'Downloads', en niet 'This Mac'.
  • Ook bovenin, klik 'File Name' aan ipv 'Contents'
  • Stel zoekcriteria in. Makkelijkste is denk ik op 'File extension'. Als die er niet tussen staat, kijk bij 'Other...' Meerdere extensies? Voeg nog zo'n zoekregel toe met een andere extensie.
  • Klik rechtsbovenin op 'Save'; standaard locatie vind ik persoonlijk prima. Zorg dat 'add to sidebar' aanstaat.
Als je nu in je sidebar op die smart folder klikt krijg je dus altijd enkel de juiste bestanden te zien. Beetje uitgebreide uitleg misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
invoil schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:59:
Je kan ze als je bestanden compleet gedownload zijn ook gewoon weggooien! Het verbergen van deze bestanden zou misschien in de praktijk wat problemen kunnen opleveren bij het repareren/uitpakken/ondertiteling van de bestanden!
Alle series worden automatisch gedownload dus niet echt zin om handmatig die bestanden te gaan verwijderen elke keer.
hyptonize schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:40:
SickBeard draait op Python, dus werkt ook op Mac OS X. Zie [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. voor meer informatie.

Edit: Trouwens, SickBeard maakt ook .btn en .nfo bestanden aan voor bijv. XBMC. Toch ziet het er overzichtelijker uit dan hoe het bij jou is, nu.

Voorbeeld:
[afbeelding]

Edit 2: Je kan ook instellen dat SickBeard deze metadata-bestanden NIET aanmaakt.
Ik gebruik al SickBeard om series te downloaden maar welke instelling is dan om te zorgen dat hij dit uit zichzelf verwijderd?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6TP3z.png
Is "Keep Original FIles" uitvinken genoeg?

@Hierboven hmm dat ziet er intressant uit, ga ik es proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

'Keep original files' bewaard de bestanden die gedownload worden. Na de post-processing staan de bestanden zowel in /Users/joris/Entertainment/Series als in de downloadmap. Als je dit uitvinkt, verwijderd ie de downloadbestanden. 'Move associated files' zorgt er voor dat die srr/srt/sfv/etc bestanden mee worden gekopieerd naar je Series-map. Dus dit ook uitvinken. Als het goed is moet dat genoeg zijn.
Pagina: 1