Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Aandelen, het is gokken zonder al te snel geld te verliezen; Mits je het goed doet natuurlijk.

Ik vraag me af, omdat ik net begonnen ben met het beleggen, welke beurzen nou het beste zijn om in te beleggen?

Nu kan een mede Tweaker wel zeggen: ''Zet je geld in op Philips'', omdat hij / zij daar ook zijn totaal budget in heeft zitten, maar daar vraag ik niet om. Tevens is Philips nu ook niet echt een goed bedrijf om in te beleggen. :)

Als je kijkt naar een bedrijf zoals Apple, die in een half jaar $200,- per aandeel meer waard is geworden.
Waar ligt dat 'succesfactor' dan? Hoe kan dat bedrijf in zo'n kleine tijd groeien? En hoe snel kan het dalen?

Zijn er ook meer bedrijven die dit succes evenaren?

Wat zou nu het veiligst zijn waar je toch nog wat centen uit haalt?

* Let op: Ik ben een student, geen rijke zakenman die een fortuin in beleggingen kan stoppen. ;)

iApp wijzigde deze reactie 13-03-2012 23:13 (73%)

An  a day keeps the doctor away. :)

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-06 19:42
Als mensen dat wisten dan deed iedereen dat. Het blijft gokken. Als je het afgelopen jaar bekijkt en de trend zet door maak je een mooie winst. Er hoeft echter maar het minste of geringste te gebeuren en de koersen dalen... Daarnaast zijn een aantal aandelen van Apple een behoorlijke investering.

• iApp
  • Niet online
@Brm-G, een behoorlijke investering is het inderdaad.

Maar.. je zal maar €500,- winst maken in een half jaar. Toch mooi meegenomen.
Maar inderdaad, het blijft altijd gokken. :(

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:56
€500 winst in een half jaar? Dat is toch totaal niks waard? Dan heb je het over iets meer dan €40 per maand.

The devil is in the details.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit heeft niets met Macs & Software te maken, en is beter op z'n plek in Werk en Inkomen, dus een move die kant op.

MS > WI

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• BruceLee
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:29

BruceLee

i5 8600K - Geforce 1070ti

apple gaat instorten insiders tip, niet doorvertellen.

Zet dus niet al je geld er op he all in .....
all in is zoiezo niet slim.
alles stort binnenkort toch in beleggen lol :P
Belggen op een markt die zo bang is....

BruceLee wijzigde deze reactie 13-03-2012 22:48 (37%)

PC: .: intel i5 8600K (Noctua D15S) :: Asus Maximus X Hero :: 16GB Corsair 3600mhz:: GeForce 1070 Ti:: 500GB M.2 Samsung 970 EVO SSD :.

• iApp
  • Niet online
@Hahn, waar dacht jij dan aan?
Ik bedoel, tot nu toe heb ik op een paar beurzen na geen een bedrijf zo snel zien groeien als Apple.

Dit betekend niet dat een student meteen €30.000 euro kan veroorloven aan aandelen, daarom zei ik al: ''Ik ben net begonnen met aandelen'' en volg het al een paar jaar op het nieuws.

En zoals de meeste doen, klein beginnen, en met de winst die je maakt uitbreiden...

@Daedalus, als je wilt mag je de titel veranderen naar: ''Aandelen - Hoe verdien je snel?''
Misschien is dat een betere stelling.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

quote:
HardCoreGamer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:09:
@Daedalus, als je wilt mag je de titel veranderen naar: ''Aandelen - Hoe verdien je snel?''
Misschien is dat een betere stelling.
Alleen heeft Daedalus geen modrechten in WI ;) Gebruik sowieso de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif..

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• iApp
  • Niet online
quote:
Darkstone schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:14:
[...]

Alleen heeft Daedalus geen modrechten in WI ;) Gebruik sowieso de [afbeelding]..
Aha, bedankt! :)

• SmartDoDo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 20:20

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Titel fixed :)

• iApp
  • Niet online
Overigens, Ziggo komt eind deze maand ook naar de beurs.

Kan ik hier veel van verwachten?
Want ik (wij?) hoop natuurlijk niet dat het een aandeel wordt zoals die van de ING, TNT etc...
Die zitten al jaren rond de 6 - 9 euro per stuk...

Ik denk dat hier zeker potentie in zit, en de prijs van €16,- - €18,- per stuk is ook te doen.

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De stukprijs van een aandeel is toch helemaal niet interessant omdat het altijd om de procentuele stijging gaat? Ik heb geen verstand van de aandelenhandel, maar dat lijkt mij logisch of niet?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:32
quote:
HardCoreGamer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:37:
Als je kijkt naar een bedrijf zoals Apple, die in een half jaar $200,- per aandeel meer waard is geworden.
Achteruit beleggen is het meest lucratief! Ooit heb ik mijn vader de tip gegeven om Apple te kopen (en Oracle). Die was indertijd - schrik niet - $5 oid. Achteraf kun je zeggen dat je heel veel geld had kunnen verdienen met $10.000 inleg. Maar realistisch gezien is dat natuurlijk niet zo. Als je koopt voor $5 mag je blij zijn als je ze nog hebt tegen de tijd dat ze op $100 staan. Je verwacht nooit dat ze zo hoog komen, dus als je op $50 denk je al dat het niet beter kan. Kun jij je inhouden tot ie weer gaat dalen? Want ook dát kan heel snel gaan.

Nu was die tip niet helemaal op niets gebasseerd, en ook Oracle had toen een goede koop geweest. Maar kennis van de markt en de specifieke situatie is niet altijd zaligmakend. Je weet uiteindelijk nooit wat de markt werkelijk gaat doen. Ook Apple zal een keer een zeperd bakken, dat is gewoon historisch bepaald. Er zijn hele grote bedrijven naar de kloten gegaan waarvan nooit iemand had durven dromen dat het ooit mis kon gaan.
Op dit moment zit er een nieuwe Steve Jobs/Bill Gates op een zoldertje te prutsen en wie weet kom ie over een paar jaar met iets dat de hele wereld verandert. Daar sta je dan met een hele stapel waardeloos papier met Apple erop...ooit $500 waard.

Dus de woorden aandelen, veilig, lucratief kunnen nooit in één zin gebruikt worden, tenzij je er de woorden 'bestaat niet' in verwerkt. Als je geld wilt verdienen, moet je grote risico's nemen. Garanties bestaan niet. Hoewel...bij Madoff... ;)

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• mphilipp
quote:
HardCoreGamer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:21:

Een woord: 'WorldOnline'

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

quote:
Hehe, ja die zonk harder dan een baksteen :P

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• PromoX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-06 09:42

PromoX

Flying solo

quote:
HardCoreGamer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:09:
@Hahn, waar dacht jij dan aan?
Ik bedoel, tot nu toe heb ik op een paar beurzen na geen een bedrijf zo snel zien groeien als Apple.
Die zijn er wel hoor en zo zijn er ook wel aandelen te vinden die nog veel beter doen. En ondertussen ook veel harder kunnen zakken als er even niet aan de verwachtingen voldaan wordt. Een mooi voorbeeld is wat dat betreft Netflix. Van $ 100 naar $ 300 gegaan in een jaar tijd en vervolgens binnen een half jaar al die winst weer ingeleverd. Je moet dan ook maar net het juiste moment bepalen om in en weer uit te stappen ipv te denken dat de bodem wel bereikt is en het toch echt niet lager kan, nadat er bijvoorbeeld 's 20% afgegaan is in korte tijd.
quote:
En zoals de meeste doen, klein beginnen, en met de winst die je maakt uitbreiden...
Ik hoop dat je je realiseert dat de koersen ook kunnen dalen en dat je dus misschien wel je winsten moet gebruiken om je verliezen goed te maken, of een tijd helemaal geen winst maakt. Vaak gaan hoge rendementen samen met risico. Veel geld verdienen kan best met wat geluk, maar vaak zit daar wel een risico aan vast.
quote:
HardCoreGamer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:21:

Want ik (wij?) hoop natuurlijk niet dat het een aandeel wordt zoals die van de ING, TNT etc...
Die zitten al jaren rond de 6 - 9 euro per stuk...

Ik denk dat hier zeker potentie in zit, en de prijs van €16,- - €18,- per stuk is ook te doen.
Wie zegt dat Ziggo vanaf de start niet te hoog gewaardeerd wordt? Waar zitten de groeimogelijkheden? Zonder onderzoek valt er weinig zinnigs over te zeggen. Wel dat er ongetwijfeld 'betere' bedrijven te vinden zijn. Om een goede keuze te maken ontkom je niet aan het maken van een analyse van een bedrijf. Ook dat geeft geen garantie op succes, maar je maakt wel een onderbouwde keuze waarom je voor een specifiek bedrijf kiest :).

And I'm the only one and I walk alone.

• mphilipp
quote:
PromoX schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:47:
[...]
Van $ 100 naar $ 300 gegaan in een jaar tijd en vervolgens binnen een half jaar al die winst weer ingeleverd. Je moet dan ook maar net het juiste moment bepalen om in en weer uit te stappen ipv te denken dat de bodem wel bereikt is en het toch echt niet lager kan, nadat er bijvoorbeeld 's 20% afgegaan is in korte tijd.
Exact. Die $200 winst pakt niemand; of je pakt te snel je winst, of je wacht te lang zodat het weer weg is.
btw: wie die $200 winst pakt, krijgt vast en zeker de SEC op bezoek voor een onderzoekje naar insider trading... ;)

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Een van de regels in beleggen is dat je dat doet met geld wat je over hebt. Geld waarvan het geen ramp is, waardoor je niet in de problemen komt als je dat kwijt raakt.

Verder zijn de eerste 2 woorden in de topic titel een tegenstelling. En veel willen verdienen in korte tijd is een van de redenen van de huidige economische crisis.

• Hrolfr
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Ten eerste zal ik beginnen met je realiseren dat snel en veilig geld verdienen niet bestaat. Sparen doe je als je veiligheid wilt - niet voor 0,1% meer rente naar Leaseplanbank of Icesave natuurlijk. Beleggen in aandelen doe je voor de langere termijn.

Op (grote) bedrijven in de westerse wereld (Apple dus ook) valt niet snel te verdienen. De koersen worden grotendeels door de grote spelers in de markt bepaald, en hun informatieverwerking is zo efficient dat een onderwaardering van een aandeel als Apple grotendeels nihil is.

Wil je een groter winstpotentieel, dan moet je toch kijken naar alternatieve beleggingen; hedgefunds of private equity. Maar die staan niet te wachten op iemand die € 1000,- over heeft. Wat je wel kan doen is deelnemen in aandelenfondsen in de emerging markets of kleinere bedrijven; hoger risico, maar ook een hogere potentiele waardestijging.

Ik zou om te beginnen een account aanmaken bij een broker, of lekker bij je huisbank, en eens spelen met deelnemen aan aandelenfondsen. Meestal is dit gratis. En zet het snel en veilig geld verdienen uit je hoofd; als het makkelijk was deed iedereen het. En als iemand wel een methode had, zou het niet hier gedeeld worden.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:59
quote:
Brm-G schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:40:
Daarnaast zijn een aantal aandelen van Apple een behoorlijke investering.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Als het zo simpel was, dan zou iedereen Apple aandelen kopen en was er geen crisis geweest, toch?

Hoe lang duurt de Apple madness nog? Als ik de producten de laatste tijd bekijk, denk ik dat het niet erg lang meer stand houdt. Het is allemaal van hetzelfde, zonder echte innovaties zoals "vroeger". Als ik daarnaast de reacties hoor om mij heen van mensen die Apple producten gebruiken... Ik merk steeds meer dat ze niet per se meer een Iphone/Idpad hoeven, als het abbo is afgelopen...

Youtube: DashcamNL

• Testert
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10-06 08:20
Ik ben op de e-maillijst beland van een stel Amerikaanse hyperinflatie-apocalyps-doomsday-boodschappers: NIA. Zij worden steenrijk met aandelen.

Hun aanpak is vrij simpel:
- Creëer een flinke lezersschare van mensen met geld die als de dood zijn dat de dollar waardeloos wordt en dus bereid zijn die dollars in te ruilen,
- Zoek een aantal vrij kleine stocks waarvan je flink wat aandelen inslaat,
- Push die aandelen via je nieuwsbrieven.

Er waren speciale rapporten die ze verkochten á $ 1.000,-. Was nog de moeite waard ook, want al geloofde je er niet in, na het uitbrengen van zo'n rapport verdrievoudigde de waarde van die stocks regelmatig.

Een recent voorbeeld is Broadvision. Bekijk daar eens de laatste 3 maanden van.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Testert
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10-06 08:20
quote:
dfrenner schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:38:
[...]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Als het zo simpel was, dan zou iedereen Apple aandelen kopen en was er geen crisis geweest, toch?

Hoe lang duurt de Apple madness nog? Als ik de producten de laatste tijd bekijk, denk ik dat het niet erg lang meer stand houdt. Het is allemaal van hetzelfde, zonder echte innovaties zoals "vroeger". Als ik daarnaast de reacties hoor om mij heen van mensen die Apple producten gebruiken... Ik merk steeds meer dat ze niet per se meer een Iphone/Idpad hoeven, als het abbo is afgelopen...
Het is apple gelukt de grote massa te bereiken, waar ze het eerst van een selecte groep reclamejongens en -meisjes moesten hebben. Bij die grote massa zit ooit wel een verzadigingsmoment, maar voorlopig zijn er nog zat mensen die geen tablet hebben! Zeker in China :)

Zodra Apple een iPad van 80x80 cm uitbrengt koop ik er ook één, voor op de salontafel!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Apple was gewoon flink ondergewaardeerd, dat bleek bij de laatste grote bekendmaking van de cijfers. Gemiddeld hebben grote Amerikaanse bedrijven een P/E van ongeveer 15. Apple zat flink daaronder en begint op niveau te komen.

Zie ook P/E ratio op wikipedia.

Verder is beleggen best leuk als nieuws/cijfers analyseren je een beetje ligt. Ik verdien er meer mee dan mijn standaard baan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
quote:
Die foto... _/-\o_

• ZeRoC00L
  • Niet online

ZeRoC00L

UrbanTerror

Topic titel klopt niet, veel en veilig verdienen kan niet.
Het is: weinig verdienen met weinig risico
Of: veel verdienen met veel risico

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• t_captain
  • Nu online
Sterker, TS vraagt om: veel, veilig en snel.

Principieel kun je er twee kiezen.

t_captain wijzigde deze reactie 14-03-2012 13:27 (9%)

• iApp
  • Niet online
quote:
Testert schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:53:
Ik ben op de e-maillijst beland van een stel Amerikaanse hyperinflatie-apocalyps-doomsday-boodschappers: NIA. Zij worden steenrijk met aandelen.

- Creëer een flinke lezersschare van mensen met geld die als de dood zijn dat de dollar waardeloos wordt en dus bereid zijn die dollars in te ruilen,

Er waren speciale rapporten die ze verkochten á $ 1.000,-. Was nog de moeite waard ook, want al geloofde je er niet in, na het uitbrengen van zo'n rapport verdrievoudigde de waarde van die stocks regelmatig.

Als je het hebt over snel geld verdienen, dan is dit inderdaad een van de beste optie's.
Ik bedoel, zal je lokale kaasboer naar de beurs gaan, en je koopt bijna alle aandelen op voor circa €2000,- euro, dan kun je er een hogere tol voor terug vragen.

De vraag achteraf is pas, zouden mensen die hogere tol ervoor willen betalen?
Of heb je nu €2000,- verwaarloost?

Broadvision is inderdaad een goed voorbeeld, maar er zit natuurlijk ook een flink risico aan...
Had je er eens €100,- in gestopt, dan is het niet zo erg. Maar ga je voor een hoger bedrag, dan kan het zo zijn dat je alles kwijt raakt...

Gokken, op een 'nette' manier. :)

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:28
quote:
Brm-G schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:40:
Daarnaast zijn een aantal aandelen van Apple een behoorlijke investering.
Hoe bedoel je dit eigenlijk? Hoe is een investering in Apple behoorlijk?

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
quote:
DJTimo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:20:
[...]
Hoe bedoel je dit eigenlijk? Hoe is een investering in Apple behoorlijk?
Ik neem aan dat hij bedoelt dat de prijs per aandeel heel hoog is.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• DJTimo
Ja, de prijs per aandeel is inderdaad hoog. (Ze openen straks alweer 9 dollar hoger :P)
Alleen het maakt natuurlijk niet uit of ik voor 5000 euro aan Apple koop of Arcelor Mittal. De investering blijft 5k. :)

• iApp
  • Niet online
Precies.

Alleen de vraag is, verdien je 't geld sneller bij Apple, of bij Arcelor Mittal? :)

• ZeRoC00L
  • Niet online

ZeRoC00L

UrbanTerror

quote:
HardCoreGamer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:44:
Alleen de vraag is, verdien je 't geld sneller bij Apple, of bij Arcelor Mittal? :)
Als beide 10% stijgen verdien je bij beide even veel :-)
Maakt voor de prijs van 1 aandeel wederom niet uit.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Nu online

rg-mohwa

Phoe Hé

quote:
HardCoreGamer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:44:
Precies.

of waar je verlies je het snelst ;)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:21:
[...]

Ik neem aan dat hij bedoelt dat de prijs per aandeel heel hoog is.
Wat verder ook niet echt uitmaakt omdat de derivaten maar enkele euro's kosten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Póg mo Thóin
  • Niet online
quote:
Gizz schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:02:
[...]

Wat verder ook niet echt uitmaakt omdat de derivaten maar enkele euro's kosten.
Het maakt niet uit allemaal inderdaad. Maar ik ga er vanuit dat TS misschien maar een paar honderd euro kan investeren, dus zou het voor hem interessanter zijn om meerdere goedkopere aandelen te hebben dan 1 dure. Zo verspreid je je risico en, belangrijker, is het spelletje wat uitdagender en meer "ingewikkeld".

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
Als de TS maar een paar honderd euro kan investeren dan moet ie er helemaal niet aan beginnen, dan eten de transactiekosten alle mogelijk winst op, zeker als ie verschillende aandelen gaat kopen.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
quote:
Hielko schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:08:
Als de TS maar een paar honderd euro kan investeren dan moet ie er helemaal niet aan beginnen, dan eten de transactiekosten alle mogelijk winst op, zeker als ie verschillende aandelen gaat kopen.
Hmmm, oh ja, hij wil ged verdienen! En snel ook! Dat was ik even vergeten. :D tja, succes TS!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik daytrade regelmatig met Apple turbo's en dat is best uitdagend imho. En die dingen beginnen bij €4 :p

• Póg mo Thóin
  • Niet online
quote:
Gizz schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:09:
Ik daytrade regelmatig met Apple turbo's en dat is best uitdagend imho. En die dingen beginnen bij €4 :p
Maar verdien je er snel veel geld mee? :P
Hetgeen dat jij doet is meer hobbymatig, nietwaar?

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
quote:
Testert schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:53:

Grappig. Je haalt hier een van de oorzaken van de economische crisis aan. Handel in geld, om het geld, door misbruik van vertrouwen en geldzucht, het creeeren van angst en hoop en zonder (toereikende) onderliggende werkelijke waarde.

De mensen zouden nu toch wijzer moeten zijn zou je denken. Hebben we dan nog steeds niks geleerd? :(

• n4m3l355
  • Laatst online: 13-06 09:32
quote:
Eigenlijk haakte ik na de eerste posting al af..
Maar om het leuker te maken, Spijker, Innoconcepts, Russische staats spoorwegen enz. Ik geloof in de Doomsday machine dat er een stukje staat dat van de Forbes top 500 bedrijven 30 jaar geleden nu nog 74 stuks in de T500 staan. Als student is het leuk om misschien wat te spelen op de beurs maar een opening veilig en veel geld verdienen zou toch zelfs als student zijnde duidelijk mogen zijn dat dit niet samen gaat. Verder hobby ze wie weet pik je er wat van op :)

• stin
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
n4m3l355 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:23:
[...]

Eigenlijk haakte ik na de eerste posting al af..
Idem. TS moet gewoon een paar fatsoenlijke boeken kopen (staan genoeg tips in beleggingstopic).

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:46
Als je het zo snel wil verdienen kan je beter je geld in sprinters investeren.... Weet niet wat je budget is maar met 250-500 euro kom je niet heel ver. Zoals gezegd eten de transactiekosten al een deel van de winst. Je kan dan ook maar van 1 fonds aandelen kopen. Met sprinters heb je die transactiekosten ook, maar is de winst veel hoger, waardoor je met 250-500 nog wel een gok kan wagen. Deze hogere winst heeft 1 groot nadeel: je verlies kan ook heel snel en heel veel zijn (lees alles kwijt).

Nog 1 tip, aangezien het snel moet gaan: Als je geen ervaring hebt, ga dan niet in pennystocks zitten handelen (antonov, spijkerSWAN, pharming etc.). Ja deze stijgen soms wel 50 procent op een dag, maar voordat jij aan de beurt ben bij een bedrijf wat ongeveer 300M aandelen uit heeft staan is de toko geen reet meer waard).

• joep doei
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-06 08:51
Deze maand heb ik zo'n € 2.000,- netto gemaakt, met een zeer laag risico.
.
.
Ja echt.
.
.
Ik noem het "vaste baan".

http://serve.infoteur.nl

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:15:
[...]

Maar verdien je er snel veel geld mee? :P
Hetgeen dat jij doet is meer hobbymatig, nietwaar?
Ja redelijk. Natuurlijk is mijn portfolio wat gevarieerder, maar Aapl is dit jaar wel hetgene waar ik het meest intensief mee bezig ben. Denk aan een rendement van 300% sinds januari.

Gizz wijzigde deze reactie 14-03-2012 17:11 (38%)

• mphilipp
quote:
peugeot206gt schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:48:
Als je het zo snel wil verdienen kan je beter je geld in sprinters investeren....
Of drugs gaan dealen

• t_captain
  • Nu online
Staatsloten?

Serieus, als je 1200% per jaar verdient (300 per kwartaal) en dat meerdere jaren op rij, ben je briljant. Richt dan ogenblikkelijk een eigen fonds op zodat ik ook mee kan rijden. Maar we zitten nog geen drie maanden onderweg, dus dan zegt een rendement van 300% meer over de mate waarin je risico's neemt enhet geluk wat je daarmee hebt gehad, dan over je wijsheid :)

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 20:33
En aandelen van bedrijven die veel dividend uitkeren (Shell, Ahold, Aegon, etc.)? Je wordt er uiteraard niet rijk mee, maar het levert vaak meer op dan spaarrente op de bank. Als je geluk hebt kan je zelfs meer verdienen met dit soort aandelen door koersstijgingen. Je kan zelfs jagen op aandelen die bijna ex-dividend gaan en dt meepakken.

Eventueel zelfs in aandelenfondsen zoals het ING Hoog Dividenten fonds. Onthoudt wel dat zonder er veel geld in te leggen je nooit veel kan verdienen. Het is een utopie dat €2500 in aandelen na 20 jaar €100.000 waard is.

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-06 20:29
quote:
Het is een utopie dat €2500 in aandelen na 20 jaar €100.000 waard is.
$2500,- / 7 (prijs Apple aandeel in 2002) = 357 aandelen.
357 aandelen * huidige koers = $210.273,-

Niet voor iedereen een utopie. (Helaas wel voor mezelf, ik ben veel later en met veel minder aandelen ingestapt). Maar achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten. En ik betwijfel ten zeerste of dit de komende 10 jaar weer gaat gebeuren. Ik verwacht groei uiteraard, maar ik verwacht niet dat de prijs van één aandeel nog eens 84 keer over de kop gaat :P

Ik zou alleen aandelen in een bedrijf nemen waarvan je weet hoe het bedrijf werkt en waar je echt vertrouwen in hebt, niet in iets geld stoppen om snel proberen te cashen. Als je in een bedrijf geld stopt wat je vertrouwd blijf je langer achter je standpunt staan, ook al gaat het even wat minder op de markt.

Bij een bedrijf wat je niet zo goed kent ben je sneller geneigd om dan toch maar te verkopen en je verlies te nemen. Zo ging het bij mij althans.

ZpAz wijzigde deze reactie 14-03-2012 21:52 (29%)

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 23:03
quote:
Of wapens. Of steel organen van arme onwetende sloebers in 3e wereld landen, waarom niet? Maar als je last hebt van je geweten, kun je het ook netjes en toch eenvoudig doen, verzin gewoon een briliant idee waar veel mensen op zitten te wachten, zet dat in de markt voor een goede prijs en je wordt slapend rijk. Zo simpel is het.

Edit: komt mss een beetje trollerig over maar werkelijk, veilig, veel en snel geld. For real? Als ik het al zou weten, waarom zou ik die informatie hier pro bono gaan delen?

mekkieboek wijzigde deze reactie 15-03-2012 03:22 (15%)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:42
Ik heb eind 2011 aandelen ING gekocht voor 4,90..
Nu staan ze op 7,10...
Toch lekker 2 euro per aandeel winst..
En heb er 500 gekocht toen..

Maarja ik wacht op de gouden tijden, ING heeft voor de crisis op 25 euro gestaan, ik kijk het nog wel een paar jaartjes aan en hoop dat ze binnen nu en 5 jaar wel weer de 20-25 euro aantikken. en dan heb ik van mijn 2500 euro ineens 12,500 euro gemaakt..
Het is natuurlijk gokken, maar ik verwacht eigenlijk alleen maar een stijgende lijn bij ING zodra de huidige crisis een beetje oplost..

• chime
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-06 10:14
Een kameraad van mij is daar vrij intensief mee bezig.

Maar veilig & veel verdienen in korte tijd ... dat is gewoon een utopie.
Als dat kon zou iedereen het doen.

Veilig & veel gaat al niet samen: hoe hoger het risico, hoe hoger de mogelijke opbrengst.
Veel & in korte tijd gaat ook al niet samen ... je zult leerschool moeten betalen.

Eerste jaren heeft mijn kameraad toch wel wat geld verloren - daarna schade terug hersteld en langzaam verbetert, na een 5/6 jaar heeft hij vorig een opbrengst gehad van een 17% (na aftrek van alle kosten)
17% lijkt wel ok in vergelijking met een spaarboekje - maar dat houdt natuurlijk geen rekening met de eigen tijd die je erin steekt.

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:36
TS vraagt om veilig en veel tegelijk. Het is verschillend voor een ieder wat veilig en veel is. Ik heb voor mezelf uiteindelijk vastgesteld dat ik geen langetermijnbelegger ben en ben daarom uitsluitend bezig met de beurs wanneer ik tijd heb om het bij te kunnen houden. Ik heb eerst van alles uitgeprobeerd en heb er uiteindelijk voor gekozen om mijn geld zo kort mogelijk op de beurs te houden en beleg nauwelijks in individuele aandelen en derivaten omdat ik geen zin heb in de daarbij behorende forse bewegingen. Mijn doel is 3% winst per maand. Meestal koop ik ETF's van makkelijk te volgen indexen. Ik heb daarbij goed afspraken met mezelf gemaakt: alleen kopen als de beoogde index 3% of meer in korte tijd gedaald is, e.e.a. afhankelijk van de situatie en de te verwachten ontwikkelingen (als je meer daling verwacht, dan wacht je liever nog even), bij 3% winst of 8% verlies direct verkopen en weer wachten tot de volgende dip. Over het algemeen haal ik daar in de maanden waarin ik actief ben tussen 3% en 12% op, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb en ongeacht of het een dalende of stijgende markt is. Daar ben ik meer dan tevreden mee, vooral als je dat cumulatief over een jaar bekijkt. Hoewel het misschien wel zo overkomt is het geen gokken, je moet wel degelijk het nieuws bijhouden en je verstand gebruiken. De meeste brokers geven je de mogelijkheid voor het plaatste van geavanceerde orders met ïf this then that"componenten, maak daar gebruik van zodat je nooit veel verlies kan lijden. (Ik kwam een keer terug van een midweekje Parijs om door 15% verlies te worden begroet)
Soms waag ik wel eens een gokje zoals gisteren deze turbo gekocht van mijn winst van vorige week, ik wacht nu ff tot de beurs in amerika open gaat om te zien wat hij gaat doen, maar voor het eind van de dag plaats ik een bestens verkooporder.

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community | The Division 2 Clan: [LIK] Sletjes

• DJTimo
quote:
Kju schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:02:...ik wacht nu ff tot de beurs in amerika open gaat om te zien wat hij gaat doen, maar voor het eind van de dag plaats ik een bestens verkooporder.
Die is al open ;) Wegens zomertijd is Amerika tot 25 mrt een uur eerder los.

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:36
Ja dat was ik idd vergeten, ik zag het net pas ;)

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community | The Division 2 Clan: [LIK] Sletjes

• FunkyTrip
  • Laatst online: 09:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
ZpAz schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:48:
Niet voor iedereen een utopie. (Helaas wel voor mezelf, ik ben veel later en met veel minder aandelen ingestapt). Maar achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten. En ik betwijfel ten zeerste of dit de komende 10 jaar weer gaat gebeuren. Ik verwacht groei uiteraard, maar ik verwacht niet dat de prijs van één aandeel nog eens 84 keer over de kop gaat :P
Natuurlijk gebeurt dit nog wel. Op dit moment zijn er bedrijven op de beurs die over een paar jaar exploderen in koers. Probleem is alleen dat je niet weet welke.

Ik kocht een tijd terug 10.000 corus aandelen voor 60 cent, zag ze vervolgens met schrik in het hart dalen naar 10 cent om ze vervolgens te zien opveren naar boven de 5 euro alwaar ik ze verkocht. Leuke winst. Maar 2 andere penny stocks die ik ooit kocht voor 50-60cent zijn nu nog maar 10 a 20 cent waard, over 8 jaar tijd. Weggegooid geld dus.

Ik heb inmiddels weer een leuk spaarbedrag ter beschikking waar ik de gok mee zou kunnen maken om in korte tijd mijn pensioen veilig te stellen, maar ja.... het blijft een grote gok.

Dit dus.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True