[Excel] Meerdere ALS opties

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik heb een lijst met daarin het aantal maanden dat iemand in dienst is. Nu wil ik onderstaande dingen PER regel weten. Hoe kan ik dit in 1 formule gieten ?

b.v. 150 maanden in de invoer in cel A1

als A1 > 100 maar < 150 = Goed. als A1 >200 maar < 300 = Super. als A1 >400 maar < 450 = Top.

Heb al gezocht maar ben er nog niet achter hoe ik dit zou kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Thanks ben als iets verder. Alleen als ik nu alleen onderstaande functie wil, dus dat het getal in cel A1 tussen twee waarde ligt ?

als A1 > 100 maar < 150 = Goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Da's toch niet zo moeilijk? Nestje bouwen en klaar :)

Even uit mijn hoofd:
code:
1
=IF(AND(A1>100;A1<150);"goed";IF(AND(A1>200;A1<300);"super";IF(AND(A1>400;A1<450);"top";"voldoet niet")))

Dus telkens bij de false een nieuwe if gebruiken, net zolang tot je alles af hebt gevangen wat je wenst. De laatste false dan voorzien van iets wat aangeeft dat niets matcht en dan krijg je altijd antwoord.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat staat toch letterlijk in die gequote topics :?

Lees ze nog eens helemaal door. Mocht je er niet uitkomen open gerust een nieuw topic maar geef dan we even de formules en methoden die niet werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.