Toon posts:

Telenet Router + TP LINK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten thuis met fibernet xl van telenet en wij hebben dus een router van telenet. Om volledig in huis internet te hebben heb ik de TP-Link TL-WR1043ND (dd-wrt) een half jaar geleden aan gekocht. Nu ga ik deze router boven zetten en wil ik deze instellen als acces point met de telenet router zodat deze de instellingen overneemt van de telenet router want nu moeten we altijd overschakelen van netwerk afhankelijk van de plek waar we zitten. nu heb ik ook een nas gekocht en wil ik ook overal in huis op deze nas geraken. Ik heb de tp-link proberen in te stellen als acces point via deze site (http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Access_Point) maar er komen nog altijd 2 netwerken te voorschijn. Kan het zijn dat dit niet lukt omdat de telenet router geen site heeft voor alles in te stellen? Is het niet makkelijker om het draadloos signaal van de telenet router uit te zetten en een acces point te kopen en deze dan te verbinden met de tp-link router ?

Verwijderd

Waarom nog een access point bijkopen? Kan je niet gewoon het draadloos signaal van je TN router uitzetten en de TP-Link gebruiken als draadloze router of access point? Dan ben je toch klaar?

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 12:38
Je gaat de router als standaard accesspoint moeten gebruiken. Hiervoor dien je de DHCP functie uit te schakelen, en ofwel de WAN poort configureren als LAN poort, ofwel de kabel vanuit de router in een LAN poort steken. Geeft je AP ook een fixed IP in de range van de telenet router, zodat je er achteraf gemakkelijk bij kan.

Verder meoten de Wifi instellingen EXACT hetzelfde zijn van naam en WEP/WPA key (hoofdlettergevoelig) Kanaal zet je verschillend (afhankelijk van storingsfactoren, maar 1 en 11 of 1 en 13 zijn het beste)