Toon posts:

Na nieuw Ziggo modem geen toegang tot access point en switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw Ziggo modem/router combinatie toegestuurd gekregen. Geinstalleerd en werkt prima. Alleen kan ik nu niet in mijn switch en access point komen (werken wel prima). Deze waren voorheen gewoon via het standaard IP adres bereikbaar. In de instelpagina van het modem zie ik wel dat ze een IP adres toegewezen hebben gekregen, maar ook als ik dat intype, heb ik geen toegang. Het netwerk heeft 192.168.178... adressen terwijl het standaard IP adres van het access point en switch 192.168.1... zijn.
Ik heb de switch gereset naar de fabrieksinstellingen, maar geen resultaat. Overigens heb ik een 2e nieuw accesspoint geinstalleerd, nadat het modem was geinstalleerd en dat is prima via het door het modem toegekende IP adres te bereiken.
Weet iemand hoe ik weer toegang krijg tot de switch en eerste accesspoint? Heb overigens ook zowel de switch als het accesspoint direct op een pc aangesloten. Geen success.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Je moet het ipadres van je acces point even veranderen in bijv. 192.168.178.2
Dan valt hij binnen de range van je modem en dan kun je hem weer benaderen, zet dan op je Access point de DHCP server uit om problemen te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik het IP adres van het access point veranderen? Ik heb geen toegang tot het access point.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 22:17
Geef je PC een IP adres in de 192.168.1.x reeks door deze handmatig in te stellen.
Verander het IP adres van je switch en je accesspoint naar de 192.168.178.x reeks.
Let hier wel op dat je IP adressen gebruikt wat niet in DHCP range ligt van de router.

[ Voor 3% gewijzigd door mhoogendam op 14-03-2012 07:31 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

En het ziggo modem in bridge mode laten zetten zodat hwt weer alleen modem is, is dat ook een optie?

• mhoogendam
hjs schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:36:
En het ziggo modem in bridge mode laten zetten zodat hwt weer alleen modem is, is dat ook een optie?
Dit zou niet helpen omdat zowel de switch als accesspoint blijkbaar een vast IP adres hebben.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:25:
Maar hoe kan ik het IP adres van het access point veranderen? Ik heb geen toegang tot het access point.
Staat dat niet gewoon in de handleiding?
mhoogendam schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:30:
Geef je PC een IP adres in de 192.168.1.x reeks door deze handmatig in te stellen.
Verander het IP adres van je switch en je accesspoint naar de 192.168.178.x reeks.
Let hier wel op dat je IP adressen gebruikt wat niet in DHCP range ligt van de router.
Dit gelukt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet even niet hoe ik dit moet implementeren. In de router kan ik geen IP adres 192.168.1.x zetten. Alles is voorgeschreven op 192.168.178.x Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd. Enig idee?

• mhoogendam
Je stelt niet je nieuwe modem opnieuw in maar je PC.
Geen idee welk OS je hebt, XP / Vista / Win7 ?

Dit zijn de stappen voor XP:
Ga naar Start
Klik op 'Configuratiescherm' (Control Panel)
Klik op 'Netwerk en Internetverbindingen' (Network and Internet Connections)
Klik op 'Netwerkverbindingen'
Dubbelklik op 'LAN verbinding' (LAN Connection)
Klik op 'Eigenschappen' (Properties)
DubbelKlik 'Internet Protocol (TCP/IP)'
Vink 'Het volgende IP adres gebruiken (Use the following IP address) aan

Vul hier bijvoorbeeld IP adres in : 192.168.1.10

Klik op OK.
Open de browser en ga naar het IP adres van je accesspoint.
Pas het IP adres aan naar een adres in de 192.168.178.x reeks en sla de wijzigingen op.

Hierna moet je je PC weer terug zetten op DHCP:
Ga naar Start
Klik op 'Configuratiescherm' (Control Panel)
Klik op 'Netwerk en Internetverbindingen' (Network and Internet Connections)
Klik op 'Netwerkverbindingen'
Dubbelklik op 'LAN verbinding' (LAN Connection)
Klik op 'Eigenschappen' (Properties)
DubbelKlik 'Internet Protocol (TCP/IP)'
Vink 'Automatisch IP adres toewijzen' (Obtain an IP adress automatically) aan
Klik op 'OK' to alle schermen weg zijn.

Ik verwacht niet dat je een IP adres hebt op je switch, welk type heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de duidelijke stappen. Heb wel OS als besturing syteem. Heb je die ook voor me?
De switch heeft wel een IP adres. Het is een Linksys SLM2008

• mhoogendam
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:21:
Bedankt voor de duidelijke stappen. Heb wel OS als besturing syteem. Heb je die ook voor me?
De switch heeft wel een IP adres. Het is een Linksys SLM2008
Welk besturingssysteem heb je?
Er zijn een heleboel handleidingen te vinden op internet.
Vista:http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Change-TCP-IP-settings
Win7:http://blog.mclaughlinsoftware.com/2009/11/26/windows-7-static-ip/

• Baminge
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05-2025
Als op het access point/ router die je wilt veranderen dhcp aan hebt kun je de computer/laptop direct met een netwerkkabel aansluiten en als het goed is wijst hij je dan zelf een IP toe. dan hoef je niks te veranderen in windows en zodra je de instellingen naar 192.168.178.x zet schakelt hij ook weer automatisch over.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is een MAC, dus besturingssysteem Mac OS X 10.6.8
Het direct aansluiten van het accesspoint op de computer werkt niet. Heb ik geprobeerd. Dus ik zoek een oplossing voor deze configuratie. Kun je me helpen?

• Baminge
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05-2025
Oke ik zou een static IP in de 192.168.1.0/24 range toewijzen zoals mhoogendam al zei en de MAC direct op het Accespoint aan te sluiten. Mocht het dan nog niet werken zou ik een hard reset uitvoeren op het Acces Point.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik gaan proberen. Overigens de hard reset heb ik al geprobeerd en gaf geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad gelukt. Eerst MAC op een 168 IP adres instellen. Bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1