1 monitor op 2 apparaten.

Pagina: 1
Acties:

• martijnmartens
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
Hallo,
Ik heb een computer met 1 monitor (DVI) er op aangesloten, en ik heb ook een playstation 3, met een andere dvi monitor er op aangesloten, via een hdmi>dvi kabel. alleen, ik vind het soms handig om met 2 monitors op de computer te werken, maar als ik dat wil doen moet ik achter het bureau kruipen om de dvi kabel uit de tv te halen waar de ps3 op zit aangesloten, en de dvi kable van mijn computer aan te sluiten.
kan ik hier een switch voor gebruiken? met dus 2 keer een dvi input en 1 keer een dvi output?
ik heb gezocht naar KVM switches maar ze varieren erg in prijs, zijn er verschillen in beeldkwaliteit etc?
zou iemand mij een zoe goedkoop mogelijke switch aan kunnen bevelen?
bij voorbaat dank
Martijn

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor je PS3 zal HDCP ondersteuning in ieder geval vereist zijn.

--
Dat lijkt redelijk standaard, zie ze al vanaf €17 langskomen...

[ Voor 37% gewijzigd door mr.paaJ op 13-03-2012 23:27 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Heeft een van je monitors een dubbele ingang DVI of DVI/HDMI selecteerbaar op de monitor A/B input? Kijk dan voor een verloopstuk DVI-HDMI of HDMI-DVI en gebruik dan deze monitor als 2de pc scherm/PS3?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat je wat meer input krijgt bij [VB] , aangezien deze toepassing voornamelijk bij videokaarten/monitoren gebruikt wordt. :)

Ik verplaats `m even voor je ;)

[MSH] -> [VB]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• martijnmartens
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
Helaas heeft de monitor maar 1 DVI ingang, dus zal toch echt een switch nodig zijn wil ik niet telkens de kabels in en uitpluggen? De ps3 werkt gewoon op de monitor, via de HDMI - DVI kabel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een DVI switch. Kost je wel een paar tientjes, maar dan heb je ook wat :)
Qua beeldkwaliteit zou het met fatsoenlijke kabels weinig uit moeten maken; DVI is immers digitaal, dus bij normaal gebruik (vrijwel) geen signaalverlies :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1