Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

soundcard probleem

Pagina: 1
Acties:

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
ik had eerst een X-fi Xtreme music PCI card en heb nu een X-fi Titanium gehaald en ik heb volgende probleem.

Ik uninstall dus de xtreme music en steek mijn titanium erin.. Windows begint dan automatisch zijn High defenitio audio shit te installen (hoewel ik heb aangekruist dat IK bepaal wat er met nieuwe hardware moet gebeuren) dus in mijn apparaatbeheer staat er niets van X fi titanium ofzo dus bijgevolg als ik het Creative Configuratie programma wil opstarten zegt hij me dat er geen audioapparaten zijn gevonden.... mijn geluid werkt wel... maar ik wil die crystalizer optie enzo hebben

Ik heb al gedrivesweeped, geccleaned, stuurprogramma bijwerken.. alle apparaten eruit gegooid (windows gaat dan weer automatisch die High defenition dingen installeren), ... ik krijg het niet aan het bollen... terwijl bij mijn Xtreme music er geen prob was....

wat kan ik doen?

http://specs.tweak.to/15771 voor verdere specs

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09
Heb je de drivers van de Xtreme verwijderd? Voorts zeker kijken voor de juiste (en indien mogelijk, alternatieve) drivers. Ik heb veel en lang zitten klungelen voor die Titanium werkende te krijgen.

Verwijderd

Je kunt het volgende proberen:

•Go to Start–>Search type in gpedit.msc
•Click the file to open the Local Group Policy Editor
•Go to: Computer Configuration->Administrative Templates->System->Device Installation. Click on the subfolder Device Installation on the left and on the right side you will see the possible restrictions.
•Right Click on Prevent Installation of Devices not described by other policy settings and edit this option, set it on ENABLED.

• Reboot Windows and enjoy its inability to pollute your system with its standard driver,
•Open gpedit.msc again and revert the change so you will be able to install your driver.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 16:54

KneoK

Not in a million lightyears

Je zegt dat je drivers bijwerken hebt gedaan maar heb je ook daadwerkelijk een driver van creative.com voor de Titanium gedownload en geïnstalleerd?

De Creative control panels werken inderdaad niet met standaard Windows drivers dus het lijkt er op dat je gewoon niet de juiste driver hebt geïnstalleerd.

Ik gebruik altijd de laatste beta drivers (US_2_17_0008C) voor m'n Titanium Fatal1ty Pro en die werken gewoon prima.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

SuBBaSS

-has Ryzen

Zou hij met die "High definition audio shit" niet je interne geluidskaart bedoelen die nog ingeschakeld staat in je bios?
Ik heb hier in het verleden ook meerdere keren gezeik mee gehad, de oplossing was vaak om voor installatie van de soundcard eerst die onboard audio uit te schakelen zodat ze geen "ruzie kunnen maken".