iMac loopt vast en pixels verkleuren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 14:39
Beste mede forum leden

ik zit nu al een week of 2 met het probleem dat mijn imac (begin 2009) vast loopt en dat er halve bureaubladen op de achtergrond blijven staan en halve safari vensters. (of eender welke programma's er draaien)

Eerste wat ik heb getest, is een clean install van osx lion maar dit heeft het probleem niet verholpen. Nu heb ik vandaag een hardware test gedaan, maar deze geeft ook geen fout weer. Ik dacht al dat mijn grafische kaart aan het sterven was, maar volgens de hardware test is er helemaal niets mis.

Iemand toevallig nog een idee?

screenshot ->https://lh6.googleusercon...012-03-13+om+16.51.51.png

het word na een paar klikken nog erger, maar dan loopt de imac ook vast.

alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door frederick130391 op 13-03-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je screenshot geeft een 403 melding (geen toegang). Je moet foto's of bestanden in de Public map in dropbox plaatsen om deze openbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Er zijn nogal wat versies van de 'begin 2009' iMac. Is het een 20 inch of 24 inch model? En belangrijker: is het het model met de NVIDIA 9400M graphics, de GT120, GT130 of ATi Radeon HD 4850?

In het eerste geval wordt er gebruik gemaakt van gedeeld videogeheugen, en dan zou ik het probleem toch in het werkgeheugen zoeken. Heb je al een uitgebreide hardware test gedraaid?

Verder zal je je screenshot even in de Public folder van je Dropbox moeten zetten en de link in je post aanpassen, de huidige geeft een 403 (Forbidden) melding.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 14:39
Foto even aangepast ;-)

het gaat om een 24" model met de NVIDIA GeForce GT 130 512 MB
ik heb al een uitgebreide hardware test gedraaid.

Ik denk dat het probleem eerder op het moederbord gaat zitten, want als het de grafische kaart was, dan zouden de fouten niet te zien zijn op een screenshot.

[ Voor 36% gewijzigd door frederick130391 op 14-03-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

frederick130391 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:30:
Foto even aangepast ;-)

het gaat om een 24" model met de NVIDIA GeForce GT 130 512 MB
ik heb al een uitgebreide hardware test gedraaid.

Ik denk dat het probleem eerder op het moederbord gaat zitten, want als het de grafische kaart was, dan zouden de fouten niet te zien zijn op een screenshot.
Ik weet niet 100% zeker hoe OSX een screenshot opbouwt, maar voor mij zou de logische werkwijze zijn om de inhoud van de framebuffer op te slaan in een file. In dat geval is in geval van stuk VRAM prima mogelijk dat de framebuffer corrupt raakt (artifacts op het scherm), en dan is dat dus ook zichtbaar op je screenshot.

Launching containers into space