[PHP][MYSQL] Check of column is ingevuld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:47
Ik heb een mySQL database met 2 tabellen hierin. De 1e tabel is als volgt opgebouwd:
ID, car_name ( hier komen alle records in die worden toegevoegd via een formulier )

De 2e tabel is als volgt opgebouwd:
ID, title, value, ext_id_car_name ( hier komen alle specificaties de auto’s uit tabel1 )

De bedoeling hiervan ik een groep specificaties kan verzamelen en deze koppelen aan een auto uit tabel1 doormiddel van het ext_id_car_name.

Elke keer als er een auto word toegevoegd in het formulier word er een standaard reeks specificaties aangemaakt in tabel2. Hier word automatisch het ID en de ext_id_car_name ingevuld. De kolom value moet achteraf pas worden gevuld binnen het CMS.

Op een overzichts pagina wil ik alle specificaties uitlezen van een auto, maar uiteraard moeten de specificaties alleen getoond worden als de kolom VALUE ook is ingevuld..

Mijn vraag luidt:

Hoe kan ik het beste voor elke record in de specificatie tabel checken of de kolom value is ingevuld ??
Zo kan ik namelijk makkelijk alle lege records eruit filteren, en alleen degene tonen die wel een value hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Of ik begrijp je vraag niet goed.. of het is écht zo simpel:
SQL:
1
SELECT ID, title, value FROM table2 WHERE ext_id_car_name = auto_id_hier_invullen AND value IS NOT NULL

Post anders een stukje sql waarmee je nu de specificaties ophaalt.

[ Voor 18% gewijzigd door HyperioN op 13-03-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:42
met ^^

Of je laat die check in PHP doen.

Slecht voorbeeld, maar puur ter illustratie
PHP:
1
2
3
if($oData['linkerwiel'] !== "" ) {
   echo('Deze auto heeft tenminste een linkerwiel!');
}

Maar als ik nou 10000 Ford Mondeo stations invoer, ga je dan ook 10000 keer opslaan dat die auto 5 deuren heeft, 5,5m lang is en 1,5m breed?
Of zoek je dan de standaard fabrieksspecs uit je database en laat je een gebruiker die checken. Hierna alleen de verschillen opslaan en klaar ben je.

[ Voor 5% gewijzigd door MuddyMagical op 13-03-2012 17:37 ]