Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort toont mijn PC kuren. Bij het opstarten geeft hij soms wel beeld en soms ook weer niet en mocht hij beeld tonen, dan is ook weer snel voorbij met de pret. Dit heeft enkele weken gewerkt, maar sinds vandaag wil hij helemaal geen beeld meer generen. Ik heb het beeld aangesloten via het moederbord en denk zelf dat het ook daar aan ligt, maar 100% zeker durf ik er niet van te zijn.

Ik heb nog wel een extra videokaart erin zitten en die werkte ook wel, maar die wil nu ook geen beeld meer generen. Als ik het moederbord zou vervangen, zou dit probleem dan opgelost zijn of zijn er nog andere mogelijke factoren die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens specs van het ding en neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om mee te beginnen. Je probleem kan in principe overal aan liggen, dus sluit wat dingen uit en dan kom je een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wil je even je specs van je pc vermelden.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb zelf een aantal testjes gedaan om het één en ander uit te sluiten. Hetgene wat me ook opvalt bij het opstarten is, dat het toetsenbord niet reageert via USB, misschien dat het niet wil communiceren met het moederbord? Kan niet eens het BIOS inkomen/zien :(

Specs:

ACER VERITON M460
Processor: Intel Core 2 Duo E7300 / 2.66 GHz
Ram: 2 x 2GB Ram
Onboard videokaart
Moederboard: onbekend model (Acer model?)

Zie linkje voor uitgebreidere overzicht.
http://azerty.nl/2-865-10...iton-m460-microtower.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Misschien dat een 'Clear CMOS' helpt.
Ben je daar bekend mee?

Meestal moet je op je moederbord een jumpertje omzetten.
Kun je deze niet vinden, dan kun je ook het batterijtje even eruit halen en weer terugplaatsen.

Misschien dat het helpt :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:39:
Sinds kort toont mijn PC kuren. Bij het opstarten geeft hij soms wel beeld en soms ook weer niet [...]
Zie je het Bios scherm wel of dat ook niet? Als je geen beeld hebt, start windows dan wel op? (rammelen van de hdd., eventueel welkomst geluid van windows aan zetten.)
[...] of zijn er nog andere mogelijke factoren die ik over het hoofd zie?
Het kan vanalles zijn, oa.:
- monitor
- kabel van de monitor (voeding of signaal)
- software gerelateerd
- PSU
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:56:
Ik heb zelf een aantal testjes gedaan om het één en ander uit te sluiten. [...]
Het zou handig zijn om even te vermelden wat je allemaal al gedaan hebt. Dit staat ook in het algemeen beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 17:05
Zie ik nou zo even snel dat de voeding 250watt levert? Zo ja, lijkt me dat een beetje weinig :) Overigens ben ik weleens een PC tegengekomen waarbij USB poorten niet werkten tijdens het 'posten'. Probeer eens of een PS/2 toetsenbord wel reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jasiccama
Nee, daar ben ik niet bekend mee. Maar heeft dat nog consequences voor andere instellingen e.d.?

@A4-
Het biosscherm zie ik niet. Verder hoor ik ook geen piep geluid bij het opstarten. Dit geluid is toch gerelateerd aan het bios? Verder doet de harde schijf het wel, heb het ook aan gesloten op een andere computer en toen deed hij het.

@tommes112
Heb helaas geen PS/2 converter bij de hand. Zal zo even kijken.

Testen die ik uit heb gevoerd en dingen die ik uitsluit.
- Ligt niet aan het beeldscherm. Hij deed het wel op een andere computer
- Ik heb alle overige niet-nodige componenten los gekoppeld en heb geprobeerd de computer op de starten, helaas nog steeds geen beeld. Dit betekent toch dat de voeding wel genoeg zou leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:03:
@Jasiccama
Nee, daar ben ik niet bekend mee. Maar heeft dat nog consequences voor andere instellingen e.d.?
Alleen alle instellingen van je bios worden op default gezet, maar dat is op zich niet zo heel erg spannend. Het enige waar je voornamelijk rekening mee moet houden is dat als je nu op RAID of AHCI werkt voor je HDD/SSD en de default instelling is IDE, dan kun je nog wel eens bootproblemen krijgen, maar dat is allemaal niet zo heel spannend, settings goed zetten en done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Gaat alles draaien?? De fans bedoel ik dan hé???

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 17:05
@A4-
Het biosscherm zie ik niet. Verder hoor ik ook geen piep geluid bij het opstarten. Dit geluid is toch gerelateerd aan het bios? Verder doet de harde schijf het wel, heb het ook aan gesloten op een andere computer en toen deed hij het.
Als je geen piep hoort kan het twee dingen zijn. Of je hebt geen speaker ergens in je kast. Of je hebt geen 'post'. Dit houd in dat de computer de hardware gaat testen op eventuele fouten en zou hierna een piep, of zelfs meerde piepjes geven. Zonder piepjes of iets dergelijks komt de computer dus niet aan testen toe.

Lees dit eens door: http://www.computerhope.com/issues/ch000607.htm Hier staan een paar handige dingen in om zelf te kunnen doen en testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

[...] Verder doet de harde schijf het wel, heb het ook aan gesloten op een andere computer en toen deed hij het.
Het idee was om te kijken of je PC - op het moment dat je geen beeld krijgt - voorbij het bios komt, niet of de HDD werkt. (Verder wel fijn om te weten dat die iig werkt, kun je tenminste nog bij je data.)
[...]
- Ik heb alle overige niet-nodige componenten los gekoppeld en heb geprobeerd de computer op de starten, helaas nog steeds geen beeld. Dit betekent toch dat de voeding wel genoeg zou leveren?
Nee, de voeding kan zo weinig stroom leveren dat hij zelfs niet genoeg levert voor een minimaal systeem. Om die te testen zie oa.: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter -> Voedingen -> "ten einde raad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de suggesties nogmaals. Ik kan pas helaas vanaf volgende week weer naar de computer kijken, maar tegen die tijd zal ik even verslag uit brengen of het heeft geholpen!

@Nvidia_intel
Alles draait gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kon toch nog even tijd vrijmaken om naar de computer te kijken en kon het ook eigenlijk niet laten :p
Maar ik heb even naar de CMOS batterij eruit gehaald en ook even naar de voeding gekeken (nieuwe voeding eraan gehangen). Ook heb ik even gekeken naar het lijstje van tommes112. Helaas alles tevergeefs :(

Ik denk dat ik mijn beste kan gaan gokken op een nieuw moederbord als ik zo naar het proces kijk.
Pagina: 1