Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Exchange 2007] Mails verdwijnen op client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Exchange Server 2007 & Outlook 2007 op de clients. Sinds enkele weken gebeuren er vreemde dingen bij 1 enkele gebruiker.

Persoon in kwestie belt mij op een middag dat al zijn binnengekomen mails van die voormiddag ineens weg waren, stuk of 30. Ik gekeken in zijn 'recover deleted items' in Outlook en voila, daar stonden ze. Vreemd dat die per ongeluk 30 mails wist maar goed, probleem opgelost. Dag erna hetzelfde, ook weer rond de middag, al zijn binnengekomen mails van die dag weg, wel nog terug te halen met de 'recover deleted items'.

- Geen rules ingesteld in Outlook
- Weergave & sorteer-opties allemaal standaard
- POP3 service voor zijn account uitgeschakeld om te voorkomen dat een POP3 client ergens zijn mails binnentrekt en kopie op de server verwijderd.
- Op de computer gezocht achter andere mail programma's, niets gevonden.

Persoon gaat een week op vakantie, collega's zetten zijn computer 1 dag op en sluiten hem dan weer af. Persoon in kwestie komt paar dagen later toe op het werk en al zijn binnengekomen mails van die dag dat zijn PC opstond zijn weg, bevinden zich in de 'recover deleted items'.

Ik ben beetje ten einde raad, lijkt mij dan toch een client issue? Kan ik op de server ergens log files vinden over wat er met mails gebeurd? Message tracking ken ik, alsook SMTP log files, maar bestaan er logs die bijhouden wat er met mails gebeurd? Verplaatsen, wissen, ..

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 15:34
staat er op zijn map geen houdbaarheidsdatum voor de mail. (dus mapbeleid van 1 dag)

Verwijderd

Ga eens naar de map, rechtermuis klik, eigenschappen, AutoArchiveren. Staat daar aan "deze map archiveren met de volgende instellingen:" aangevinkt? Daarmee kun je mailtjes ook verwijderen.

Lijkt me wel zoiets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Geen autoarchivatie ingesteld op de client. Mapbeleid is volgens mij hetzelfde als archivatie? Blijft raar, soms loopt dat weken goed en dan plots, tientallen mails van die dag weg, zonder reden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heeft hij deze issues ook op een andere pc? M.a.w. Is het lokaal gerelateerd?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Gebruikt hij ook iets van activesync of blackberry?

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Wat gebeurd er als je alle mogelijke op OWA na, koppelingen met de mailbox uitschakeld en deze opend via de OWA?

Beetje de zelfde vraag als die van Outerspace en Xanadu_Soil. Dit om na te gaan of het probleem zich aan de client of server kant bevindt.
Pagina: 1