divx op tv..

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik heb nu een Asus Geforce 2 MX met tvout in m'n pc.. ik wil nu dus graag DivX en dergelijke op m'n tv kijken..Het kaartje heeft een Composite/tv output en een S-VHS/TV output (7pin)..
de 2 kabeltjes die ik erbij heb gekregen gaan uiteraard wel in de kaart maar niet in een tv.. (we hebben er 2, allebei met een (o) output).. die (o) moet een soort donut vorm voorstellen..
Dusss.. wat kan ik doen behalve een nieuwe tv kopen?

Verwijderd

Simple met composite uit ga je naar je tv, scart converter ertussen werkt...
anders met simple TULP (s vhs) naar zo`n ingang naar je tv werkt ook :)

• RedruM
sorry voor mijn ultra lekerigheid..maareh say what?
Kan je het please iets duidelijker uitleggen? Ben nie echt thuis in die 'tv-naar-pc' begrippen :o

• RedruM
Dus et is zoiets:
<Tv tulp? aansluiting---kabeltje--- scart converter--kabeltje--gf2mx RCA output

:? :? :?

• Nighty
  • Laatst online: 25-08 09:35
Op zaterdag 24 maart 2001 17:52 schreef RedruM het volgende:
Dus et is zoiets:
<Tv tulp? aansluiting---kabeltje--- scart converter--kabeltje--gf2mx RCA output

:? :? :?
Nee, het wordt dan:
GF2MX ---- kabeltje ---- Tulp ----Scartconverter --- Scartingang op je TV/Video

Sommige oude tv's hebben geen Scart ingang. Video's hebben deze echter vaak wel. Het is dus een mogelijkheid om de DivX te kijken op je tv via je video.

Suc6!

• RedruM
Mjah.. mijn tv heeft dus maar 1 ingang..
en die is donut vorm (tulp??)...
en het kan dus wel ZEKER weten via de video (die ook al zo'n 7 jaar oud is)

• RedruM
hoe ziet scart ingang eruit trouwens?

Verwijderd

Scart ingang
./----------|
/-----------|

zo ongeveer hehe.. 1cm bij 4cm met 15 pinnetjes geloof ik :)

je moet gewoon effe naar een electrische speciaal zaak gaan en zeggen dat je een kabel nodig hebt composit naar scart.

• RedruM
ok nu komen we ergens..
ik heb dus een (o) aansluiting op tv..
daar gaat die scart converter in zodat je daardoor weer meer aansluitingen hebt?

• RedruM
Ehm.. ik heb dus maar 1 aansluiting op m'n tv..
en dat is dus geen scart..
heb ik nu een probleem?

Verwijderd

Ja, als je maar 1 aansluiting op je TV hebt zal dat de antenne/kabel ingang zijn.
Als je daar die handel op aan wilt sluiten zou je een RF-Modulator moeten hebben (kastje wat composite > RF (antenne-signaal) omzet)

• RedruM
Ha! dan is dat toch de enige mogelijkheid..
(ik wou eigenlijk weten of er andere waren omdat ik die RF Modulators nergens kan vinden.. ?? )

Verwijderd

Zoek eens naar modulators voor game-consoles. In die branche word er vaak gebruik van gemaakt

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 24 maart 2001 19:24 schreef RedruM het volgende:
Ehm.. ik heb dus maar 1 aansluiting op m'n tv..
en dat is dus geen scart..
heb ik nu een probleem?
probleem? nope..
Zoek eens naar een RONDE aansluiting die GEEL van kleur is... Dit is een zelfde aansluiting die ook veel wordt gebruikt voor audio (geluid). Kijk maar eens aan de achterkant van je stereosetje... daar heb je ze waarschijnlijk ook, alleen dan niet geel maar rood en zwart of rood en wit. Ook zie je ze tegenwoordig vaak aan de voorkant van videorecorders (meestal achter een klepje links onderaan; daar zie je dan een gele, rode en een witte of zwarte).
Nja... zo'n aansluiting moet je dus zoeken... Dat is dus composiet (tulp-stekker)
Wat voor aansluiting je achter op je videokaart hebt, weet ik niet, maar ongetwijfeld een ronde stekker.
Mgoed... die gele aansluiting achter op je tv (soms ook aan de voorkant om bijvoorbeeld een video-camera op aan te sluiten) kan je dus gebruiken voor video-ingang.... Ik heb gewoon een audiokabel gebruikt met male-tulpstekkers (aan de tv zit een female-tulp ALS die op je tv zit)

Maar nu aan je pc....
Kijk eens of daar meerdere gaatjes (stuk of 5) in zitten... zo ja, dat is zeer waarschijnlijk SVHS-aansluiting. Mogelijk heb je precies zo'n zelfde achter op je tv zitten... zo ja, dan kan je een svhs-kabel kopen.... gewoon tussen je pc en je tv inprikken en klaaaaar...
Maar misschien heb je zo'n gele aansluiting zoals ik in vorige stuk heb beschreven... die kan je dus op vergelijkbare manier gebruiken als beschreven voor de tv in het stuk hierboven...

Stel dat je aan je pc een SVHS-stekker hebt (dus zo'n rond geval met meerdere gaatjes), dan zal je vast en zeker een verloopkabeltje hebben gekregen van een paar cm lengte. Aan dat stekkertje zit dan aan de ene kant een stekker die in die SVHS-aansluiting van je videokaart past... aan de andere kant zit dan weer zo'n (waarschijnlijk) gele tulp-aansluiting....

sjees wat een verhaal... maar zoek dus gewoon naar aansluitingen op je tv en videokaart.... vergelijk ze met mijn beschrijvingen.... je moet dan dus een kabel hebben die tussen je tv en videokaart kan worden aangesloten; eventueel met dat verloopstekkertje wat je zeer waarschijnlijk bij je videokaart hebt gekregen.....

snappie hem nog :?

Succes......

Verwijderd

Is lastig zoeken naar verder aansluitingen op zijn TV als ie er maar 1 heeft

• RedruM
wfvn, bedankt voor je reply maar zoals ik al zei heb ik maar 1 aansluiting op m'n tv..
nouja nog 1 eigenlijk maar dat is een kabel met (o) uiteinde die vast zit aan de antenne.. dus die telt niet mee denk ik :7

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
je hebt een video begrijp ik ?

druk daar een convertor in van composite naar scart en koop een kabel van composite naar composite.. dan wordt het dus zoiets..

Geforce composite via de composite kabel naar je convertor, en dan met scart je video in.. hoppa tv op videokanaal en je video op het scart-kanaal en hey-presto ! beeld..

Have a wheelie good weekend!

• RedruM
holy f*ck ik ben echt blind..
er zit op de tv beneden dus wel een scart aansluiting (blauw, langwerpig)..

• RedruM
shit sorry voor de onduidelijkheid..
maar kan iemand nog eens zeggen wat ik moet doen als ik van gf2mx (de composite OF shvs output) naar die scart ingang van m'n tv wil?

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Blauw? OEI! ;)

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Come on man, die moet JIJ zelfs kunnen snappen! :)

GeForce2---(kabeltje)---(tulp/donutverbinding)---(tulp2scart convertor)---tv

Zo moeilijk is dat toch niet? Die convertor is (dus) een soort van blokje met aan een kant een stuk metaal wat in je blauwe tv-aansluiting past, de andere kant van die convertor heeft dan 3 tulp-aansluitingen (geel=vidio, rood/wit=audio)

Sterkte! You'll need it! :7

• RedruM
ik snap er nog steeds geen hol van hoor.. |:(
nee geintje ik zal er zo wel uitkomen :o :o

bedankt voor jullie tijd :o

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 25-08 21:16
Als je van de PC via die korte kabel (tulip uitgang) naar je scart wil je heb een scart kabel nodig die ook de input signalen aankan. Let daar ff op als je een scart stekker koopt. Je krijt er met tulip pluggen op, 3 ingangen: 2 voor stereo geluid en 1 voor je video signaal. Op die stekker zit ook nog een schakelaar waarmee je tussen input en output kunt switchen. De meeste standaard scart stekkers snappen het in-signaal niet. Daarvoor heb ik ook al terug naar de winkel moeten gaan om te ruilen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 24 maart 2001 19:41 schreef ge0rgi0 het volgende:
Is lastig zoeken naar verder aansluitingen op zijn TV als ie er maar 1 heeft
als er maar 1 aansluiting op zit, dan denk ik aan de standaard ANTENNE-aansluiting :?

maar omdat RedruM aangeeft een 'leek' te zijn hier ff een paar foto's van stekkers waar je wat mee kan (als je die hebt uiteraard)

Hieronder staat het verloopkabeltje wat ik bij m'n videokaart heb gekregen... links zit de svhs-stekker, rechts de tulp (composiet)stekker
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/verloopkabel.jpg
hieronder een close-up van de stekkers aan het verloopkabeltje. Links is female-tulp, rechts is svhs... deze laatste plug ik bij mij in m'n videokaart.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/tulpsvhs.jpg
Hieronder een foto van m'n videokaart... daarop is de svhs-aansluiting te zien. Mogelijk zit zo'n zelfde aansluiting op TV of Videorecorder (ook videorecorder kan je gebruiken om beeld van je pc op je tv te krijgen; dit kan zowel met svhs-aansluiting als met tulp-aansluiting)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/videokaart.jpg
Tot slot nog een foto van 2 verschillende male-tulp-stekkers.... op de afbeelding rood van kleur, maar is in meerdere kleuren verkrijgbaar. Geel is de gangbare kleur voor videosignalen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/tulpstekkers.jpg
Als ik m'n pc aansluit op de tv, gaat eerst de svhs-stekker van het verloopkabeltje achter in m'n pc. Aan de tulp-aansluiting van dat verloopkabeltje doe ik dan een kabel met aan beide kanten een male-tulp-stekker. De ene kant van dat snoer prik ik dus aan het verloopkabeltje, de andere kant regelrecht in de tv. Maar dit is één van de vele mogelijkheden...

Je hebt namelijk ook SCART-STEKKERS met daarop een aansluiting voor COMPOSIET video met audio of voor SVHS en soms allebei
Dan kan je dus kiezen uit SVHS van videokaart naar SVHS van scartstekker aan tv, of van composiet van videokaart naar svhs van scart enz....enz....enz....

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

niet persoonlijk bedoelt maar dit is de zoveelste keer al. :(
Kan d'r in de Audio/video, Hifi-FAQ niet wat worden opgenomen?!?

en aan RedruM. www.ePanorama.net is ook erg handig als je wat meer wil weten over je connectortjes

...., denk dat ik ePanorama maar in m'n sig zet ;) hoppa!

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Pagina: 1