Op zaterdag 24 maart 2001 19:24 schreef RedruM het volgende:
Ehm.. ik heb dus maar 1 aansluiting op m'n tv..
en dat is dus geen scart..
heb ik nu een probleem?
probleem? nope..
Zoek eens naar een RONDE aansluiting die GEEL van kleur is... Dit is een zelfde aansluiting die ook veel wordt gebruikt voor audio (geluid). Kijk maar eens aan de achterkant van je stereosetje... daar heb je ze waarschijnlijk ook, alleen dan niet geel maar rood en zwart of rood en wit. Ook zie je ze tegenwoordig vaak aan de voorkant van videorecorders (meestal achter een klepje links onderaan; daar zie je dan een gele, rode en een witte of zwarte).
Nja... zo'n aansluiting moet je dus zoeken... Dat is dus composiet (tulp-stekker)
Wat voor aansluiting je achter op je videokaart hebt, weet ik niet, maar ongetwijfeld een ronde stekker.
Mgoed... die gele aansluiting achter op je tv (soms ook aan de voorkant om bijvoorbeeld een video-camera op aan te sluiten) kan je dus gebruiken voor video-ingang.... Ik heb gewoon een audiokabel gebruikt met male-tulpstekkers (aan de tv zit een female-tulp ALS die op je tv zit)
Maar nu aan je pc....
Kijk eens of daar meerdere gaatjes (stuk of 5) in zitten... zo ja, dat is zeer waarschijnlijk SVHS-aansluiting. Mogelijk heb je precies zo'n zelfde achter op je tv zitten... zo ja, dan kan je een svhs-kabel kopen.... gewoon tussen je pc en je tv inprikken en klaaaaar...
Maar misschien heb je zo'n gele aansluiting zoals ik in vorige stuk heb beschreven... die kan je dus op vergelijkbare manier gebruiken als beschreven voor de tv in het stuk hierboven...
Stel dat je aan je pc een SVHS-stekker hebt (dus zo'n rond geval met meerdere gaatjes), dan zal je vast en zeker een verloopkabeltje hebben gekregen van een paar cm lengte. Aan dat stekkertje zit dan aan de ene kant een stekker die in die SVHS-aansluiting van je videokaart past... aan de andere kant zit dan weer zo'n (waarschijnlijk) gele tulp-aansluiting....
sjees wat een verhaal... maar zoek dus gewoon naar aansluitingen op je tv en videokaart.... vergelijk ze met mijn beschrijvingen.... je moet dan dus een kabel hebben die tussen je tv en videokaart kan worden aangesloten; eventueel met dat verloopstekkertje wat je zeer waarschijnlijk bij je videokaart hebt gekregen.....
snappie hem nog
Succes......