Ik ben al een tijdje op zoek naar een in basis simpele NAS die geen ingebouwde disks heeft maar alleen via USB (en/of Firewire, eSATA) aangesloten disks beschikbaar stelt op een thuisnetwerk. Het enige wat het moet kunnen is deze disk read en write benaderbaar stellen via SAMBA of compatibel. Via een webinterface hoeft men alleen heel rudimentair gebruikers en hun basisrechten te kunnen beheren en op de disc directories aangeven die gedeeld moeten worden onder een in te vullen naam. De discs moeten NTFS kunnen zijn. Meer hoeft het niet te doen, mag wel.
De Synology USB Station 2 lijkt er kwa hardware op alleen biedt die vormen van toegang die ik niet nodig heb en juist niet de toegang die ik wel nodig heb (SMB). Uiteraard realiseer ik dat ik het zelf te maken is dmv een mini pctje die Windows of Linux boot van een stickje of kleine SSD/HD, maar het zou mooi zijn als er een kant en klaar oplossing bestaat. Heb flink gezocht maar het niet gevonden. Sta bijna op het punt om toch zelf iets te gaan maken, maar wil hier nog een poging wagen of ik me de bouwinspanning kan besparen.
De Synology USB Station 2 lijkt er kwa hardware op alleen biedt die vormen van toegang die ik niet nodig heb en juist niet de toegang die ik wel nodig heb (SMB). Uiteraard realiseer ik dat ik het zelf te maken is dmv een mini pctje die Windows of Linux boot van een stickje of kleine SSD/HD, maar het zou mooi zijn als er een kant en klaar oplossing bestaat. Heb flink gezocht maar het niet gevonden. Sta bijna op het punt om toch zelf iets te gaan maken, maar wil hier nog een poging wagen of ik me de bouwinspanning kan besparen.