[PC] [MMORPG] Tibia

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318109

Topicstarter
Mocht er interesse zijn voor dit topic dan zal ik binnenkort een mooie TS in elkaar zetten!

Site: http://www.tibia.com/news/?subtopic=latestnews

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 318109 op 13-03-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben laatst weer eens begonnen, dit maal op non-pvp (Menera).

Ik speel al sinds 2005~, ben ooit begonnen op Elysia. Via Askara, Nebula en Iridia nu dus in Menera uitgekomen.

Atm nog op mn zelfgelevelde (!) lvl 90~ sorc

Verder heb ik nog een zwik random lvl 30-50 characters waar ik niet zo veel mee doe atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Even voor het gemak van anderen: http://www.tibia.com/mmor...ine-role-playing-game.php

[ Voor 98% gewijzigd door Hurtebise op 13-03-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Leuk spel, ook al zijn de graphics al jaren niet veranderd. Ik ben net een nieuwe Sorcerer begonnen op Fidera, na twee daagjes aanmodderen nu level 14, toch maar eens wat mee gaan doen als ik het wat minder druk heb :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De graphics vind ik juist een van de aantrekkelijke delen van het spel.

Dezelfde aantrekkingskracht zoals Minecraft / Runescape denk ik ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Oh ik stoor me er ook zeker niet aan hoor, maar sommige steden zoals Thais en Edron zien er eigenlijk al tijden hetzelfde uit, iets meer variatie zou zeker mogen, ook binnen steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 20:10
jammer dat de PVP zo verpest is. Vroeger had je nog echte spanning als je door de stad liep. Nu is alles voor de kleuters wat veiliger gemaakt terwijl dit juist Tibia apart maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296829

Ik speel tibia sinds 2002 en zit op libera en heb hier een level 162 elite knight

ik heb dit spel weer opgepakt om tijd te doden tot diablo 3 uit is ;)
tibia is door de jaren in mijn gevoel minder leuk geworden

de quests zijn nooit goed uitgewerkt en kunnen lang en frustrerend zijn
pvp systeem is op dit moment helemaal broken skull bashing is dagelijkse kost
verder wel leuk spel maar je moet ervan houden

wel leuk feit is dat ik 8 jaar geleden op dit spel mijn huidige vrouw uit singapore heb ontmoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:13
Heb dit vroeger helemaal kapot gespeeld. Daarna begon het bot tijdperk waarna ik enkel nog speelde voor het developen van mijn eigen bot. :P

Leuke aan Tibia is dat ik daar wat RL-vrienden in heb ontmoet, en die nog steeds zie. Good times. :)

Tijd op Galana gespeeld trouwens. Daar een 110 RP gehad, toen het hoogste level nog 130 was.
Anoniem: 296829 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:38:
wel leuk feit is dat ik 8 jaar geleden op dit spel mijn huidige vrouw uit singapore heb ontmoet
Heb het idee dat Tibia een van de weinige MMO's is waar dit zo vaak voorkomt. Ook in mijn omgeving hier/daar wat relaties opgebouwd door Tibia. :D

Ik speel trouwens sinds 2002 ook, toen was ik behoorlijk jong nog.

[ Voor 54% gewijzigd door KirovAir op 23-03-2012 12:45 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0s
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10-2022

s0s

@Luiheid

Speelde je op elysia? Wat was je char? Ik heb daar ook vanaf 2004 gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Ik zie dat er al vrij lang niet is gereageerd in dit topic.
Maar ik vroeg mij af of er toch nog mensen zijn die dit spel spelen?
Ik ben onlangs weer begonnen en heb echt enorm veel lol, momenteel een level 41 master sorcerer.

Wat voor mij de grote aantrekkingskracht van het spel is, dat het vooral enorm spannend is door het feit dat het er echt toe doet als je character dood gaat(je verliest skills/exp/gear). Dit zorgt ervoor dat het enorm spannend is en dat je ook echt veel meer het idee hebt dat je het ergens voor doet. Als je bijvoorbeeld voor het eerst een sterk monster als een giant spider doodt dan zit je echt met je hart in je keel en heb je een heel erg gevoel van overwinning. Andere mmo's zoals wow missen dit in mijn optiek en worden daarom al snel saai. Ook heb ik een veel sterker gevoel van vrijheid dan bij andere mmo´s waar je eigenlijk altijd wel een bepaalde kant op wordt gedieuwd om bijvoorbeeld bepaalde gear te krijgen. Waar je hier helemaal zelf kan bepalen hoe je dat aanpakt hoe je de boel bij elkaar spaart, dat hoeft niet via een vaste instance of iets dergelijks.
Ook het feit dat er geen level cap is vind ik super, in andere mmo´s doen ze eigenlijk hun best om de onderlinge verschillen tussen spelers zo klein mogelijk te maken waardoor het allemaal erg casual aanvoelt. Hier heb je dat niet. Tibia is in mijn optiek spannender en veel interessanter dan vele hedendaagse mmo´s.

Mijn vraag is dan ook, zijn er nog andere mensen die het nog steeds spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 23:35
Haha bestaat dit echt nog?
Echt voor het laatst gespeeld in 2001 ofzo :D Wist niet dat die servers überhaupt nog online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Ja het bestaat zeker nog :D.
Was voor mij ook een dikke 8-9 jaar geleden dat ik het gespeeld had.
Echt heel erg leuk om weer op oude (en nieuwe) plekjes rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 23:35
Misschien ook maar weer is downloaden, puur uit nostalgie, verwacht niet dat ik er erg lang mee bezig zal zijn maar wel leuk om weer eens te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Krukar schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:03:
Misschien ook maar weer is downloaden, puur uit nostalgie, verwacht niet dat ik er erg lang mee bezig zal zijn maar wel leuk om weer eens te kijken ;)
Precies, altijd leuk om eventjes te kijken wat er allemaal is veranderd en wat juist niet ;)
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

Jammer dat dit topic zo dood is. Ben zelf in 2002 op Danubia begonnen, maar heb sinds Chimera bestond daar gespeeld. Ben nu een aantal jaren gestopt maar deze week op Premia opnieuw begonnen waar een startende war is tussen 2 clans van 700 members each.

Speel nu 1-2 uurtjes per dag maar kon toch wel stellen dat de kwaliteit van het spel snel achteruit is gegaan. Ik zie zat mensen in 1 dag level 30 worden en PVP is gewoon veel te simpel geworden. Nee, geef mij versie 7.4 maar.

Maar zoals hierboven al wordt aangegeven is het community aspect van Tibia toch wel wat bijzonder. Ik heb ook meerdere rl vrienden in Tibia ontmoet waar ik nog steeds veel contact mee heb, zowel in binnen en buitenland.

Ik kijk het nu gewoon even aan hoe leuk ik het nog vind, en dan zien we wel weer verder :)

• VBulut
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2022
Zeer ironisch om te zien dat Tibia, desondanks de andere MMORPG's nog steeds gewild is voor de old skool Tibia Players.

Heb zelfs een RP in vroeger genaamd Selena van 175, en nog een EK van 164.

Je kan via Furious Cookie of Furious Burrito bereiken, voor de geinteresseerden.

Maar speel nog in mijn uppie, wellicht wachten voor een mogelijke comeback in deze thread?

Off-topic: ik heb nog een gaming met een i7 en sli 980 gtx, maar toch vind ik Tibia fijner om te spelen dan andere moderne games.

[ Voor 14% gewijzigd door VBulut op 19-02-2015 05:58 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:59

Dazzler2120

FP ProMod
Ben zelf van de week begonnen op Aurora te spelen, grappig hoe een spel als Tibia me steeds opnieuw aantrekt :) Momenteel level 41 master sorcerer. Levelen gaat inderdaad een heel stuk sneller tegenwoordig

PS4 PSN: Dazzler2120

• VBulut
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2022
Ik weet nog de tijden toen we moesten strijden om level 20 te worden om eindelijk de desert quest te kunnen doen, hopen dat het geen PK squad is. Toen was 10k een fortuin.

Maar helaas is het door al het tibiagold sellers en botters de game naar de filistijnen. Maar toch vind ik het verslavend genoeg om al het negaticnegativiteit af te kunnen schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:59

Dazzler2120

FP ProMod
VBulut schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:18:
Ik weet nog de tijden toen we moesten strijden om level 20 te worden om eindelijk de desert quest te kunnen doen, hopen dat het geen PK squad is. Toen was 10k een fortuin.

Maar helaas is het door al het tibiagold sellers en botters de game naar de filistijnen. Maar toch vind ik het verslavend genoeg om al het negaticnegativiteit af te kunnen schudden.
Inderdaad, 6 characters level 20 hebben zodat je 1 character kon gearen :D
Of de vaak frusrerende paradox quest. 8 uur bezig zijn soms, en gewoon constant 1 onderdeel vergeten dat je nodig hebt :')

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Voor oud-spelers heeft Tibia nog steeds zijn charmes, het bloedt echter langzaam dood, er zijn weinig nieuwe spelers. Tibia heeft een gigantisch bot probleem, het is de norm geworden om een bot te gebruiken en alle 'echte' spelers geven het op. Na een patch zie je bar weinig mensen online: de bots moeten nog geupdate worden. CipSoft weet het maar al te goed, maar het is en blijft hun business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 12:53
Zijn er nog mensen die tibia spelen ik ben net weer begonnen omdat alle botters nu weg zijn en alleen serieuze mensen spelen. Ik ben opnieuw begonnen op de wereld duna. Misschien is het leuk om een leuke groep te maken? Voor team hunts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 23:08
Ik ben met een vriend ook net opnieuw begonnen op een nieuwe server, Relania.
Tibia is de laatste tijd enorm veranderd en enkel positief vind ik.
Na 6 jaar gespeeld te hebben van 1999 tot 2005 is het zalig om eens terug te komen _/-\o_
Ook op een nieuwe server waar nog geen hele hoge chars enzo zijn is het leuk, de 10k van dessert quest is een pak geld hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin78
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:22
Ik ben sinds kort ook weer aan de gang.
Ik speel op de wereld vita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Toevallig afgelopen weekend een trip down memory lane gehad met een vriend, resultaat: we willen het weer eens proberen en maken Ed en Ek op Peloria :9

[ Voor 6% gewijzigd door Voodoo op 01-10-2019 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:18

lord_fh

PS5

Hier nog een oud speler van eind 90/begin 00.

De nostalgia hits, dus ik wil het proberen, zijner nog mensen die spelen of kunnen zeggen hoe het tegenwoordig is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rn89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-03 06:34
lord_fh schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:45:
Hier nog een oud speler van eind 90/begin 00.

De nostalgia hits, dus ik wil het proberen, zijner nog mensen die spelen of kunnen zeggen hoe het tegenwoordig is ?
Veel power creep geweest. Hoogste level is 2700 oid. Qua hunten alles AoE, team hunten zoveel sprites dat je eigenlijk niks ziet.
Pagina: 1