Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:55
Beste mensen,

Ik heb een rtf bestand wat ik via een programma verkrijg.
Open ik dit rtf bestand onder windows 2003 in Windows XP dan open deze goed en zien de grafieken in het word bestand er goed uit. Open ik dit echter op mijn mac met office 2011 onder Lion dan krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/7306/screenshot20120313at110.png

Uploaded with ImageShack.us

Ook de tekst word soms niet goed weergegeven (opeens een vreemd teken in een woord)

Wie-o-wie heeft voor mij de oplossing?

[ Voor 23% gewijzigd door carpebios op 13-03-2012 11:38 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Probeer hem eens op te slaan als word 2011 bestand. Misschien dat dat werkt. Als dat niet werkt, als word 2003 bestand.

Je moet btw even je plaatje fixen, hij doet het namelijk niet.

[ Voor 12% gewijzigd door MmarkM op 13-03-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Bedankt voor de reactie. Dit werkt helaas niet.
Door hem op te slaan als doc is wel het probleem verdwenen van de rare letters in het document. Echter de grafiek blijft zoals deze op mijn screenshot te zien is.

Ook de compatibility tool van Office bied geen soelaas.

[ Voor 118% gewijzigd door carpebios op 13-03-2012 11:47 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dan denk ik dat er geen echte oplossing is. Ik weet niet wat voor grafiek het precies is, en of je nog aanpassingen moet doen.

Anders moet je beetje creatief zijn en printscreen maken, opslaan, en invoegen op je mac als afbeelding in Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik heb geprobeerd om hem te openen in Pages en daar geeft hij alle grafieken (behalve de eerste grafiek heel vreemd) wel goed weer. Het blijft mij dan ook een raadsel waarom dit in word niet lukt, en wat mij meer verbaasd, wat die rare zwarte vlakken nou precies zijn.