Welke DVB-T Tuner

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soflyfx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Hallo,

Ik ben sinds geruime tijd op zoek naar een degelijke DVB-T USB ontvanger. Voor in België, maar dat maakt niet zoveel uit.

Ik heb al tientallen websites gelezen met reviews, het tweakers forum van onder tot boven gelezen maar ik geraak er maar niet uit.

2 producten waar mijn oog op gevallen is:

PCTV SYSTEMS USB-STICK TNT PCTV NANOSTICK ULTIMATE PLUS
Link
of
Cinergy T USB XXS
Link

De ontvanger zou in een bewoond gebied staan. Dus signaalsterkte is volgens mij in orde.

Kan iemand mij wat tips geven of ervaringen delen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom is je oog gevallen op die twee producten?

Wat kunnen deze wat anderen niet kunnen en wat lijkt jou handig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Moeten ze onder linux-achtigen kunnen werken?

zo nee: pak de allergoedkoopste die je kan vinden, qua hardware scheelt het amper. (tip: dealextreme)
Als er al verschil in zit is het de meegeleverde software, maar mijns inzien trekt die nooit op iets...

Qua ontvangst maakt de antenne alles uit, ik zit ook in 'bewoond' gebied (vlakbij Leuven, met steunzender vlakbij in Veltem-Beisem), maar zonder versterkte antenne krijg ik (binnen) toch niets te zien, welke stick ik ook gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soflyfx
roeleboel schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:06:
Moeten ze onder linux-achtigen kunnen werken?

zo nee: pak de allergoedkoopste die je kan vinden, qua hardware scheelt het amper. (tip: dealextreme)
Als er al verschil in zit is het de meegeleverde software, maar mijns inzien trekt die nooit op iets...

Qua ontvangst maakt de antenne alles uit, ik zit ook in 'bewoond' gebied (vlakbij Leuven, met steunzender vlakbij in Veltem-Beisem), maar zonder versterkte antenne krijg ik (binnen) toch niets te zien, welke stick ik ook gebruik...
Het moet enkel met Windows 7 werken. Linux is niet nodig.

Welke heb jij dan? Heb je dan een extra antenne gekocht of is dat zo 1tje dat je erbij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb die PCTV-stick al een jaar of 2-3, en hij geeft behoorlijke kwaliteit video/geluid. Er zit een antennetje bij met een redelijk lange snoer (niet overdreven lang), maar de software er van is gewoon brak. Bij mij crasht de software behoorlijk vaak, is traag, maar je kunt er wel mee opnemen.

Overigens moet je er wel op letten dat in Nederland alleen Ned 1, 2, 3 en de regionale omroep (Digitenne) te ontvangen zijn, plus hier dichtbij de belgische grens kan ik geloof ik ook Belgie 1/2 ontvangen, maar dat weet ik niet zeker meer.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

soflyfx schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:13:
[...]
Het moet enkel met Windows 7 werken. Linux is niet nodig.

Welke heb jij dan? Heb je dan een extra antenne gekocht of is dat zo 1tje dat je erbij krijgt?
Ikzelf heb er 2 jaar geleden 3 besteld van de allergoedkoopste die toen op deal-extreme te vinden waren (12 euro/stuk of zoiets heb ik toen betaald), en het prijsverschil met de sticks hier in belgië gestoken in versterkte antennes. De antennes die je er bij krijgt zijn van die standaard kleine passieve antennes, die goed werken als je vlak bij de mast woont of ze ongeveer buiten kan zetten (of als je ergens in een hoge appartementblok zowat bovenaan zit)
Qua versterkte antennes heb ik toen vlug-vlug een aankoop gedaan bij pixmania aan iets van 45 euro voor 2 antennes of zo (ook al een tijdje geleden - geen idee van huidige prijzen)

Basicly: al die apparatuur lijkt zo hard op elkaar dat het in feite onzin is om extra geld uit te geven, tenzij je zeker wil zijn dat ie onder linux werkt (de effectieve chipset wil wel eens wisselen, en dat maakt wel degelijk uit voor linux-setups). Onder windows werken ze sowieso allemaal.
Combineer dat met software à la mediaportal of zo, de meegeleverde software is (wat ik gezien heb) allemaal vreselijk slecht.
Als je een aparte antenne nodig hebt, controleer even de antenne-aansluiting (er zijn 2 gangbare types, convertor bestaat maar is even zoeken), dat je zeker verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

Ik raad je aan om een binnehuis antenne erbij aan te sluiten.
Ikzelf heb de Asus DVB mini 3000 plus zo uit mijn hoofd, en daarop heb ik een Terratec antenne op aangezet, werkt als een tierelier.

http://www.terratec.net/de/produkte/Antenna_300_136957.html dit ding dus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soflyfx
Ik heb uiteindelijk de PCTV Nanostick 282e gekocht. Link

Met de standaard antenne die je er bij krijgt werkt het prima. Mooie kwaliteit en weinig tot geen storing of hapering.

Zoals velen al hadden gezegd, die meegeleverde software trekt op niets.

Ik gebruik de stick nu altijd samen met Media Center en dat loopt als een trein.

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. _/-\o_
Pagina: 1