Toon posts:

Wifi op de camping.

Pagina: 1
Acties:
  • 679 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor mijn stage is ons gevraagd om een camping te voorzien van een stabiele wifi verbinding.
Dit kan door middel van Access points, maar ook kwamen wij met het idee om repeaters te gebruiken.
Alleen wat ik mij afvraag is..

In hoe verre blijft het signaal stabiel, en in hoe verre heeft het weer invloed op signaal verlies ?
Dit is voor mij een grote vraag en waar ik zeker rekening mee wil houden.
En welk product zou het meest geschikt zijn ?
Er word veel geleverd maar echt goede adviezen zijn mij aan het oog ontsnapt.

Ons budget ligt tussen de 200 en 500 euro per accespoint/repeater.
En we zijn ongeveer 5 stuks nodig om het hele terrein te overlappen.

Heeft iemand tips voor geschikte apparatuur ?

Alvast bedankt.

Cheers

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Als je het goed wilt doen moet je zowiezo naar elk accespoint een kabel trekken dat is het stabielste.
Je hebt accespoints die al een eigen toegangs controle hebben zeg maar (Login Portal)
maar je kunt dat ook oplossen met PF Sense deze kun je al draaien op een klein servertje hoeft geen grote kist te zijn.
Ook kun je het natuurlijk oplossen met Server2008 maar dan kost de server versie je weer geld.

Je hebt hier mooie Accespoints.

http://www.wifishop.nl/pr...-zendvermogen-11b-g-a.htm

Let erop dat ze bijvoorbeeld een externe Antenne aansluiting hebben zodat je indien nodig een sterkere antenne eraan kan hangen en dat ze voldoende zend vermogen hebben (mw

[ Voor 12% gewijzigd door Kavaa op 13-03-2012 08:40 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Er zijn al verschillende topics geopend over hetzelfde onderwerp, misschien kun je daar wat inspiratie uithalen??
Verder zijn de apparaatjes die djkavaa aanhaalt niet verkeerd volgens mij...

• Kavaa
Bartjezz schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:51:
Er zijn al verschillende topics geopend over hetzelfde onderwerp, misschien kun je daar wat inspiratie uithalen??
Verder zijn de apparaatjes die djkavaa aanhaalt niet verkeerd volgens mij...
Klopt inderdaad, maar goed een beetje info kan geen kwaad aangezien dit een stage opdracht is en geen hobby project zeg maar.

En de apparaaten zijn zeker goed.
Heb ze zelf ook al een aantal keer neer gehangen op een camping (open terrein) enz.
En altijd met een PFSense server ervoor met een mooi portal om in te loggen (kun je zelf maken met HTML)
Toegangs beveiliging op 2 devices per user name denk aan laptop en smartphone.
En gaan met die banaan.
Zo heb je een groot terrein met 4 zenders en de zelfde naam kanalen juist afstellen dat ze elkaar niet in de weg liggen. dan is het zeker weten stabiel.
Als er maar een kabeltje heen gaat...

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
djkavaa schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:56:
[...]

Klopt inderdaad, maar goed een beetje info kan geen kwaad aangezien dit een stage opdracht is en geen hobby project zeg maar.
Als het een stage opdracht is lijkt het me beter dat ie het zelf gaat uitzoeken ipv dat wij antwoorden gaan aanleveren. Anders leer je niks van deze fase.

PSN: djmurcielago

• Kavaa
Murcielago schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:20:
[...]

Als het een stage opdracht is lijkt het me beter dat ie het zelf gaat uitzoeken ipv dat wij antwoorden gaan aanleveren. Anders leer je niks van deze fase.
Klopt maar vragen staat vrij toch?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Murcielago schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:20:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Bovendien vind ik de vraagstelling niet getuigen van een echt probleem, meer van onzekerheid, of de onwil om het verder uit te zoeken.

Kijk, je hebt een aantal vaste factoren. De grootte van het terrein en je budget.
Dan zeg je al gelijk dat je met vijf 'stuks' het terrein kunt overlappen. Dat kun je volgens mij pas weten, wanneer je weet wát je er neer gaat hangen.

Ik kom verder niet zoveel in dit forum, maar het lijkt me constructief als je (a: de vraag zelf oplost, want dit is gewoon 'huiswerk' en je zou niet op stage zijn gegaan als je dit niet zelf zou kunnen, dus vallen en opstaan en hup, leren) ... b: eens een schetsje van het terrein geeft en aanvinkt waar je de repeaters/accesspoints wil plaatsen. Let dan ook op gebouwen die in de weg staan. Budget moet je ook nog niet aan vasthouden, zoek eerst eens uit wat ideaal zou zijn, en schaal dan terug.

En ja, ik zou me nog niet zo vastpinnen op die vijf stuks, zoals ik al zei. Dat hangt volgens mij helemaal van het type en de antenne af.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 13-03-2012 09:36 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mijn ervaring met Wifi Repeaters is dat deze veel van het signaal weg snoepen. (als ze direct op de router staan) Ik heb het zo opgelost. 1 accespoint in het huis. Die staat verbonden met Het is beter om accespoints neer te zetten en dan in die straal een paar wifi repeaters neer zetten. Zodat alles gedekt word. En nu hebben we in huis overal snel internet ook al hebben we alle repeaters aanstaan.

Johann Sebastian Bach

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

lier

MikroTik nerd

Als je de keuze hebt (oftewel, je kan een kabeltje trekken naar een AP) zet je nooit repeaters in.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bovendien kun je op een camping makkelijk kabels trekken. Gewoon een POE switch, een aantal AP's, een gat graven in de grond en daar een buis in leggen met kabels en dan in de bomen de AP's met POE plaatsen.

Repeaters wil je niet aan beginnen. Een zwak signaal kun je nou eenmaal niet versterken. Snap uberhaupt niet dat iemand een repeater heeft kunnen bedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 13-03-2012 09:43 ]

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Ik kan alleen maar beamen wat hier boven gezegd wordt: Als het even kan, ook al kost het wat meer moeite, kabel leggen!
Heb een aantal jaren terug een hotel voorzien van draadloos internet. Eerst ook gewerkt met een repeater constructie omdat we niet mochten/konden boren, maar na 1 jaar van gehannes uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en het hele pand van kabel voorzien. Sindsdien werkt het perfect (even afkloppen op hout).

Kijk eens naar de accesspoints van Draytek. Goed spul!

Never gonna let you down

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Draytek is inderdaad goed spul, maar ondersteunt geen betaalsystemen.

Toen ik in een studentenhuis woonde heb ik een Pheenet geplaatst en het hele huis bekabeld. Men kon via PayPal betalen voor internet. Werkte prima. Uiteindelijk heb ik zelfs een aantal AP's geplaatst waardoor de bewoners ook nog eens door het huis konden roamen. Er bestaan veel goede standaardoplossingen, gewoon even goed zoeken op Google.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het is een stageopdracht. Dus als je een fout maakt is er niets aan de hand. Je leert er alleen maar van. Echter je antwoord voor laten kauwen is niet de bedoeling. We verwachten een behoorlijke portie eigen inzet op GoT, en dat blijkt nog niet uit je post.

Probeer eens de [search=camping wifi repeater] want er zijn meerdere topics over geweest. (probeer ook andere steekwoorden als mijn vluchtig geklopte search opdracht geen hits geeft) En haal daar je leerpunten uit.
In ieder geval een hint van deze kant: Een goede (buiten)antenne - op een goede hoogte - heeft een goede invloed op je bereik. De standaard dingen op een gewoon thuis WiFi access point zijn niet interessant op grote oppervakten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.