Toon posts:

Pic van ME PC!!

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier is ie te vinden: http://deathwish.gamepoint.net/100-0057_img.jpg

Extra Coolers voor boven me voeding moeten nog komen maar gaan zekers.. nog komen...

Verder nog iemand meer tips?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Wat is dat voor een koeler op je Processor?

no comment

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Goh, die foto paste nog maar net in m'n modempie. Beetje persen......,

Oh ja, ik zou dat losse schroefje maar opruimen, die kan vervelende vonken veroorzaken op de verkeerde plaatsen !

En mischien een idee voor nieuw behangetje ?
;) ;) ;) ;) ;)

PSN-id: Chrasher

• Animal_X
  • Laatst online: 01:04

Animal_X

Rodin

Ja, erg leuk, alleen ligt het nu aan mijn kaart of zitten er allemaal witte stipjes op de pic!!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Het ligt aan je kaart ;)

Ziet er trouwens best interessant uit, de binnenkant van zo'n, hoe noemen jullie dat Pee-Cee. Misschien moet ik de mijne ook maar eens openmaken en bekijken :) (en natuurlijk aan jullie allemaal de foto laten zien...

En Martinus, ken je die Cooler niet? Da's zo'n Super-Duper-Poeper...kun je ook behang mee verwijderen, geloof ik :o Wooosshhh!!!

PC Specs

Verwijderd

Aplha-Sniper, ik zie dat je een mooie koeler hebt, en toch maar de cartridge laten zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Jup Cartridge laten zitten... anders valt
me processor om.. zo'n cooler is nogal zwaar.. voor zo'n printplaatje namelijk..

en het werkt perfect moet ik zeggen..

--> Nu snapt denk ik gelijk iedereen waarom er =Alpha= voor me naam staat.

• A3-D
  • Laatst online: 07-09 08:09
Cooler is een Alpha FAP3125(s) ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

????? ja? ik zie weinigs EXTREEM speciaals, lijkt me een goed gebouwde pc. doet me erg aan Aopen kast denken, vooral die voetjes aan de onder kant. maar wat is er zo speciaal aan je pc?? erg erg erg standaard.
geen extre cooling op video kaart, geen side mounted fans, blow holes, rounded cables of secondary voedingen. :)
OEI!!!! wat zie ik nou??? PLAKBAND?? brrrrr das niet PRO_STYLE... nee, neem dan die TIE-RAPS. had je veel meer moeten gebruiken, heeerlijk handig.

Banshax (edited 03-05-2000).]

Verwijderd

Cool peeceetje, misschien een domme vraag, maar blaast of zuigt die cooler onder je video kaart ?

(Banshax,jij moet zelf wel een heeel errug mooie PC hebben)

• A3-D
Banshax: Waar haal je vandaan dat het extreem moet zijn?
=Alpha=Sniper heeft gewoon een foto van zijn PC op het WWW geplaatst en sommigen van ons vinden dat wel geinig om te zien. Hij vraagt ook of er iemand nog tips heeft, misschien is het beter om 'm wat tips te geven dan 'm zo cynisch af te zeiken....

By the way, je ziet maar aan de reakties dat er zelfs mensen zijn die niet weten wat voor cooler er op de cpu zit, dus zo standaard is een Alpha cooler niet (voor beginnende tweakers is dit al een grote stap omdat bij een retail cpu toch dat hele ding gestript moet worden. En als je dit onverhoopt niet juist doet kan het toch je processor om zeep helpen).
=Alpha=Sniper, ga zo door knul!! "We love pics" ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Animal_X
  • Laatst online: 01:04

Animal_X

Rodin

he, ja core van de kaart wat lager gezet en stipjes WEG!! :) creative :(

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

met dank aan mij voor het schieten van het plaatje :)

mijn kast is hier te zien:
http://deathwish.gamepoint.net/100-0020_img.jpg

en
http://deathwish.gamepoint.net/100-0023_img.jpg

hij (de kast) is trouwens te koop op vraag&aanbod bij www.tweakers.net , omdat ik aan een nieuwe project wil beginnen.

enjoy the pics...!

Verwijderd

=INF=Psycho : kwel kleurtje

ligt het aan mijn maar waar gaat die Coax heen. (binne aanz. pic) Superneb??..

Verwijderd

die coax is voor radio/tv aansluiting.

• cor-gijs
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

ik ga effe kijken of ik via m'n cvhs camera via m'n miropctvpro een beetje een fatsoenlijke foto kan maken van een kast waar jullie kouwe huiveringe van krijgen
} :)
erg foute kast
bijzonder primitief
zelf gebouwd van hout
:)
veel kroonsteentjes
[grinn]
ik ga proberen

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

ben benieuwd...

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:36
Wel, als =Alpha=Sniper tips wil kan ik wel al zeggen dat hij best een intake-fan monteerd i de daarvoor voorziene plaats voor-onder en dan 2 outtake fans achterboven (alle 3 8x8) en verder moet je die ys-techs op je processor laten zuigen, blazen naar de chipset toe en een opening maken in de zijkant van je pc, gaat perfect bij mij, zal wel fototje neerpleuren als je wil

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vanbelle/kast.jpg

Voila, nu zitten er wel ook nog ronde ide cables in.

Verwijderd

Alpha Sniper,

Wat is dat voor koeler bij de videokaart?

Verwijderd

=Alpha=Sniper: Nergens. vat m`n reactie niet op als kritiek :P . [aangezien je pc zeer weinig verschilt van mijn pc] Had alleen wat "extreems" verwacht, maar dat zal aan my liggen. wellicht enkele tips..

-Pc snel effectief hardcore koelen->> neem een 220V fan, en hang em onder de voeding, voor de cpu. dan pak je, CPU, Mobo chip, ram in een keer. zet dit onder een switch, en je bent een stuk verder [kast moet wel open staan, sommigen vinden dat vervelend]

-Orbit, need more Watt??->> haal het Rack waar je huidige HDD zit weg, en zet je harddisk voorin je pc in het laagste rack. op je oude Voeding, kan je prachtig een Secondary voeding zetten, gaatje maken in het rooster waar nu je fannetjes zitten, voor voeding kabel, en klaar is kok.

-video kaart beter koelen? zet een plaatje mica op de boven kant van je video kaart (anders sluit je je gpu kort), met daarop een HSF. bv een socket 370 koeler, koel je beide kanten van je GPU.

-video kaart NOG beter koelen, neem een laag vermogen peltier, en zet die direct op je GPU, daarboven een socket 370 HSF. Koel dit geheel met een groter fan.

-Video kaart bevriezen?? zie boven, en doe hetzelfde voor de bovenkant van de video kaart. >:)

=INF=Psycho: Hoedafok heb je je kast zo netjes blauw gekregen??? kan je niet een sappige HOW_TO schijven :)

Banshax (edited 04-05-2000).]

Verwijderd

gewoon eerst kunststofprimer, daarna autolak...
was de eerste keer, maar heb het meteen goed aangepakt, en het is perfect gegaan. als ik het over moest doen had ik niks anders gedaan...

tot zover mijn HOWTO :)

ik ga een supermicro kast halen, en deze verkopen. dan ga ik de zijkanten of zandstralen en met autolak painten, of misschien laat ik hem wel 'special painten' met een tweakers logo.

ik ben van plan mijn kasten elke keeer weer te verkopen, als er geinteresseerden zijn.

ook moet ik nog een webpage maken eigenlijk.
als je nog meer foto's van de kast wilt, tell me, heb toch digicam.

• cor-gijs

cor-gijs

ik heb geen digicam
en aangezien het kabeltje van m'n camera kapot is, kan ik geen frames capturen met m'n pctvpro
en dus kan ik jullie mij brute houte kast niet laten zien
kmoet maar eens zo'n digicam krijgen geloof ik
iemand in de buurt van ermelo met zo'n ding?
en heeft die iemand ook zin om effe langs te komen?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Orbit
[XCL]Banshax: ik heb geen xtra watts nodig nee, alles draait ok op die voeding van Aopen (vergeet ni da da nen 300Watt is hé)en BTW, die andere rack is ni stevig genoeg om mijn ibm 7.200 rpm is toom te houden, de performance daalt als hij daar staat, en bovendien geniet ie nu lekkere koeling van die 2 8x8 fans.

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Meer foto's please !

GrtX

Verwijderd

Topicstarter
Wow ik ben 1 dag niet online hehe tot nu toe dan kijk ik ff bij deze topic staat me er opeens veel gepost... (alvast thnx voor alle reacties)

Ik zal even snel paar vraagjes beantwoorden:
=========================================
Jarno :) da's een Slot cooler onder me Videokaart die blaast naar buiten..
Orbit :) Opning in de zijkant is niet nodig plaat ligt er altijd af... zit precies aan de kant van de pc dat je niet naar binnen kan kijken..
[XCL]Banshax :)=Alpha=Sniper: Nergens. vat m`n reactie niet op als kritiek :) zal ik onthouden ghighi... (geef nie yo)
A3-D :) thnx for keeping my head up.
Owja me kast is trouwens een In-Win q500.

Verwijderd

ik heb een InWin Q500N, is model van een Q800.

vaag, maar hij's fijn!

• Orbit
=Alpha=Sniper, als je je kast niet dichtdoet heb je geen deftige air-flow en plaats je dus beter helemaal geen coolers, die maken dan toch gewoon herie zonder te koelen.

BTW, die ronde-ide-cables zijn echt wel een verbetering.

Verwijderd

Topicstarter
Orbit :) Thnx for tip

Rondje IDE kabels?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:31
ronde ide kabels maken les 1
zorg dat je alle 40 de draadjes heel voorzichtig los van elkaar haalt en plak ze of tai rip ze alemaal in een superklein staafje :)
zo betere airflow in je kast
me heeft lekker maar 1 ide kabel nodig in zijn kast en die loopt over de achterplaat heen helemaal geen last van :)
als ik weer een fotocamera heb zal ik wel weer pics maken en posten :)

.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt als een goed idee...

maar lijkt me tering lijp.. 1 keer beetje uitschieten... en je ide kabel is verlept..

Verwijderd

Topicstarter
AH ik hoor net van =Alpha=Psycho dat ie zijn kabel ook heeft rondgemaakt..

ik ga zo maar eens ff een kijkje nemen

Verwijderd

is het niet makkelijker om je ide kabel in 4 banen te snijden dus 4 banen van tien draden en dan 5 cm van de connector af verdelen in stukken van 2 banen en dan die 4 banen van 10 draden op elkaar dus dan krijg je ze niet rond maar wel veel kleineren die draden van 2 bijelkaar zijn om het netjes te laten lopennaar je connector.
is dit helemaal fout of zal dit werken ik heb het nog niet getest.
alleen is dit ook tedoen met 50 pins scsi kabels (68 pins scsi kabels vergeet ik maar)

Verwijderd

ik zag gisteren ineens op 4 paginas tegelijk hoe dat moest, en mijn kast is een ZOOI dus ik denk: doen!
eerst getest op losliggende IDE kabel, mooi per draad gedaan :) resultaat is cool. draden in m'n kast heb ik nu per 5 draden gesplit, voor de zekerheid. ze werken nog :)

ik heb al foto gemaakt: http://deathwish.gamepoint.net/100-0096_img.jpg

enjoy :)

misschien ga ik het ook nog op u66 kabels proberen, want die zijn helemaal irri (zie pictures van mijn kast in eerdere posting) maar dat wordt wel precisiewerk. ik post de resultaten wel weer.

de binnenkant van een ide kabel is trouwens helemaal geen koper. naaiballen.

• Orbit
Haha, als =INF=Pshyco dat weet dan heeft ie toch ff misgesneden hoor, hehehe

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 08:21

VorteX

held

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Verwijderd

Nou nou wat een werk dat kabels splitten, ik heb me net ook eraan zitten te veretteren, maar het resultaat is verbluffend, eentje (een kabel) heb ik wel gemold, maar gelukkig had ik een reserve, en nu heb ik de lange (tevens de hele nieuwe IDE kabel) gesplit en met tie-rips bijelkaer gebonden en zo ook de iets oudere korte IDE met tie-rips bijelkaar gebonden.
O ja hoe:
Pak eenb stanley metz, en snij voorzichtig door, ik heb het per 2 gedaan en niet kabeletje voor kabeltje. en het is echt een verbetering, veel mooiere ruimte.
Alleen ben ik met aan het bedenken of ik de Floppy kabel ook zou doen. Nou ik zie wel, die heb ik toch al langs het zijpaneel gemaakt, dus die zit niet in de weg.

Hmmm ik vind het een geslaagde operatie, tot nu toe geen problemen gehad

Greetz en suc6 mensen die het nog moeten gaan doen en zo

Verwijderd

Vortex vette cdrom speler heb je in naast je pc staan.

Verwijderd

nee ik heb geen kabel vernaaid... ik keek gewoon aan het eind.

het resultaat: http://deathwish.gamepoint.net/100-0100_img.jpg

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Da's dan weinig resultaat.
('k zie nix ;))

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

koekum: is geregeld, staat hier:

Verwijderd

>:) SQUARE CABLES >:)
Ide, en FDD kabeltjes zijn heerlijk snel te "rounden" idd omde 5 lijntes sneetje maken en los "pielen". netjes in volgorde opstapelen, en met Tie-RAPS vastmaken.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Da's voor het eerst dat ik hier iemand correct tie-raps zie spellen.
En ja, ik heb het precies zo gedaan (ook om de 5)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

ik heb gehoord dat bij IDE dat het eigenlijk beter is om de 2 a 3 te doen.

Verwijderd

Kan het ook met scsi kabels ?

Mzzl, :p

Verwijderd

ja het kan ook met scsi kabels , heb het vanmiddag gedaan met alle kabels IDE,SCSI,FLOPPY ....ruimt lekker op :)

Verwijderd

scheelt me toch een potje ruimte!

ik ben voorlopig heppy :)

• A3-D
;) Vandaag weinig te doen dus heb lekker in de tuin mijn kabels zitten doen (bedankt voor de tip overigens!). Ben nog lekker bruin geworden ook. Was wel een jodenkarwei, maar het resultaat mag er zijn! ;)

Ik heb nu mijn scsi kabel, mijn FDD kabel en mijn kabel van de SB Live! naar de LiveDrive gesplit. Ik zou ook graag de ATA/66 kabel willen doen, maar dit is volgens mij niet te doen (of heeft iemand dit toch voor elkaar gekregen).
Ik heb verder nog een scsi LVD kabel Ultra 160, maar deze zal wel helemaal niet te doen zijn, eigenlijk is deze kabel ook een beetje te prijzig om daar in te gaan zitten snijden..het zou maar mislukken. Kost me dan toch zo'n 200 piek voor een nieuw kabletje met LVD terminator :( :( :( :(

Verwijderd

A3-D

Ik heb toch mijn ATA66 kabeltje gedaan hoewel het niet echt noodzakelijk was omdat mijn hd vlak naast de connector zit en de airflow was niet echt verstoord, maar ja ik had wat tie-raps over :) , moet je wel uitkijken met de ata66 omdat er een klein stukje al uitgesneden is dus ik heb die lekker om de 3 gedaan in plaats van om de 2.

trouwens Thermo-clocks van de Blokker werken best wel lekker hoor heb een op mijn GeForce en een op mijn cpu gezet, zie ander thread.
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/001556.html

• A3-D
ATA/66 ook gelukt...kicke!
Bij mij zit 'ie vooralsnog ook naast de connector maar waarschijnlijk ga ik die HD verplaatsen naar boven.

Ook maar ff een pic gemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~avanwig/images/zij.bmp

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f_b/kast6kl.jpg
Tot vanmiddag ziet er tenminste zo uit.

Verwijderd

ik ga mijn u66 kabels ook maar es doen vanmiddag, zitten dwars door m'n PC, ik neem de goek wel.

doe ze denk ik per 8.

of per 4

ik post wel weer een pic.

Verwijderd

om de 4 is beter denk ik dan om de 8. Een werknemer bij pulsar heeft mij verteld dat het beter is om de 2 a 3 te doen, heb je minder last van storingen. Weet iemand hier meer van ?

Welke webcam maakt de beste stil foto's ...ik wil eigenlijk geen Digitaal Camera kopen maar toch wat plaatjes schieten ?

Verwijderd

je hebt zowiezo last van 'crosstalk' de vraag is gewoon: welke sporen hebben daar snel last van.
hmmm weet iemand een page met u66 specs?

Verwijderd

Badtobone, kijk ff op m`n homepage om pics te zien die gemaakt zijn met een Philips Vesta Pro.

• A3-D
Storingen? En waaruit zouden die storingen moeten bestaan....
Ik heb sinds gisteren de kabels om de twee gesplit en heb tot nu toe geen echte storingen kunnen ontdekken. Ik had wel gedacht dat je een soort van inductie-spoel effect zou kunnen krijgen.

Ach..mocht het zo zijn dat het daadwerkelijk storingen geeft dan moet ik de kabels vervangen :(
Alleen die van de SB Live! naar de LiveDrive zal wat moeilijk zijn want volgens mij is dit geen IDE kabel of wel???

=INF=Psycho: Wat bedoel je precies met crosstalk?

Verwijderd

Goed dan voor de mensen die wel eens een iets anderse oplossing willen zien...
Voeding is verplaatst naar beneden dat gaf mooi ruimte voor 2 vans http://users.pandora.be/marroe/case.htm

Verwijderd

als je een stroompje creert, creer je ook een magnetisch veld. het kan zijn dat dat magnetisch veld het signaal op andere sporen verstoort. de vraag is nu welke draden elkaar gaan beinvloeden. als je dus last hebt van crosstalk, dan krijg je dingen zoals tragere HD performance (omdat sommige dingen niet goed overkomen), schrijferrors, maar geen dingen zoals spontaan rebooten waarschijnlijk, of bijv. dattie je HD niet meer kan zien.

ze hebben die kabels natuurlijk niet voor niks flat gemaakt, dat doen ze niet alleen om ons te zieken. op die manier heb je minder last van crosstalk tussen signalen die er snel last van hebben. waarom is een u66 kabel eigenlijk 80sporen? kan iemand dat ff uitleggen?

misschien dat we ff een nieuwe draad moeten starten...

btw: de naam ervoor is wel crosstalk, je snapt waar ik op doel.

Verwijderd

Topicstarter
OKee niet moeilijk doen "crosstalk" is gewoon een ander woord voor "overspraak"

greetz Me

Verwijderd

=INF=Psycho: bij een U66 kabel zit tussen elke "data"-kabel een loze kabel die er alleen maar zit als afscheiding. De stekkers zijn ook maar 40 polig terwijl een U66 kabel 80 draden heeft.

Verwijderd

daar ben ik dus ook al achtergekomen, en heb een nieuwe topic gemaakt met info over wat ik ervoor gevonden had.

• A3-D
Ben achteraf blij dat ik die ATA/66 kabel nog niet heb gedaan. Ik laat die maar intakt. Zit toch vlak naast de mobo connector.

Ben wel blij dat ik de rest wel heb gedaan!

• thrax
  • Laatst online: 18-06-2025
Eej, niet om de mierenneukert uit te hangen, maar ehh... ;^)

Die 'loze' draadjes zijn leidingtjes die aan nul hangen om de datalijnen zo induktief kort te sluiten.

Als je je kabel dus splitten wil, zou je in ieder 'bundeltje' wat je maak in ieder geval een nulleidingtje moeten houden, om zo weinig mogelijk overspraak te krijgen. In theorie althans. In praktijk bind je de draden stevig tegen elkaar en maakt het geen reet uit :)

Anyhowz, Mzls Thrax.

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

Verwijderd

Heel apart , ik vind het niks bijzonders die kast van je Sniper , alleen een alpha cooler
mijn kast is beter gekoeld , voor een foto , vraag erna over icq

Verwijderd

DAT zei ik ook al. en daar ging te topic niet over :) Hij vraagt alleen suggesties. en roept niet : Ik heb de best gekoelde pc ter wereld. trouwens, deze topic is insane succesvol :)

• A3-D
Precies...en laat die foto's maar gewoon hier zien hoor..of is 'ie te bruut om op GOT neer te zetten :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Sparksta --> ben jij toevallig [stg]sparksta.

En zoals de anderen al aangeven... het ging niet om hoe geweldig mijn pc er uit ziet...
maar of iemand dus nog suggesties heeft...

• cor-gijs

cor-gijs

groot nieuws!
ik heb eindelijk foto's van m'n case gemaakt!
de foto;s wordt nu ontwikkeld
:(
zodra ik ze heb, krijgen jullie ze te zien
ps
ik ga aan waterkoeling denken

Verwijderd

Allemaal hardstikke bedankt voor jullie mooie achtergrond pics!
Pagina: 1