Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Centrale Messaging Centre (zoek steekwoorden)?

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb een idee om een messaging centre te gaan integreren in een site/app. Maar ik kan niets vinden wat doet wat maar enigszins in de buurt komt van wat ik wil... Misschien dat iemand hier wat steekwoorden kan laten vallen zodat ik verder kan kijken :)

Wat ik wil is een message centre waar ik (/site/app) messages kan inschieten naar mijn klanten, en dat het dan in een soort van online in-box terechtkomt voor online bekijken. Maar tegelijkertijd de klant de instelmogelijkheden geeft om te zeggen : Ik wil mijn messages (of enkel met die en die criteria)
- Ontvangen per mail
- Ontvangen via rss
- Ontvangen via twitter
- 1x per periode als summary ontvangen (via ... en ...)

En mensen moeten dus ook die mogelijkheden online kunnen instellen / veranderen.

Mijn huidige gedachtengang is als niemand met iets komt om dan maar imap-server op te tuigen, hier een webschil overheen te gooien, dan zit ik enkel nog met het instellen etc.

Oftewel : Weet er iemand wat steekwoorden waarmee ik verder kan komen?

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

JaQ

service bus?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Idd een (Enterprise) Service Bus. Wil je dat uiteindelijk zelf gaan implementeren of zoek je (subscription based) aanbieders?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Thnx, dat is inderdaad wat ik zoek :)

Qua implementatie zit ik nog even te denken. Het liefst geef ik het simpelweg aan ons softwarehuis (netheid qua integratie etc) maar als er een standaard SAAS service is dan scheelt het tig programmeeruren en daarna tig uur onderhoud (+ het wiel opnieuw uitvinden is niet altijd nodig etc) :)

Eerst maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn nu ik weet hoe het heet...

Maar qua gedachtengang gok ik dat de voorkeur uitgaat naar subscription based omdat het anders qua wensen / mogelijkheden een veels te groot bouwwerk gaat worden (NIH is over het algemeen ietwat duurder dan een oplossing is mijn ervaring bij dit soort trajecten)

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
Ik denk dat je met ESB / Service Bus als zoekterm niet zo snel op SaaS aanbieders gaat uitkomen, maar eerder blijft steken bij aanbieders van ESB software als Tibco en dergelijken. Volgens mij is cross-channel communication of cross-channel messaging een handigere zoekterm in dit geval.