Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede permanente koptelefoon?

Pagina: 1
Acties:

• BroodjeBami
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 13:55
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon. Tot op de dag van vandaag heb ik altijd met 'goedekope' oortjes rond gelopen en die hebben het nooit langer dan een paar maandjes uit gehouden. Het lijkt me nu eens tijd voor een echte degelijke audio set die het langer vol houdt dan een paar maandjes. Ik heb al 2 koptelefoons gevonden waar ik tussen twijfel:

Jaybird Sportsband 2
En
MEElectronics AF-32

De reden dat ik tussen deze 2 twijfel is dat ze allebei wireless zijn en dat vind ik een fijne toevoeging. Ook hebben ze beide bedienings-knoppen wat ik zeker toegevoegde waarde vind hebben.
De 1e koptelefoon heeft verder als voordeel dat ze goed geschikt zijn voor tijdens het sporten en moeilijk van je hoofd vallen.
De 2e koptelefoon heeft als voordeel dat ik in ieder geval weet door een review dat het geluid goed is (link)

Ik ben verder totaal geen audiofiel en verlang geen koptelefoon met het hoogste kwaliteit geluid. Gewoon een degelijk kwaliteit is goed genoeg voor mij. Wat wel belangrijk voor mij is:
- Goede noise cancellation
- Bedienings-knoppen
- Wireless mogelijkheden
- Stijlvol
- Prijs onder de ~100 euro
- Zitten goed en fijn
- Microfoon
- Opvouwbaar of iets dergelijks voor reiscomfort is een pluspunt maar niet noodzakelijk

De reden dat ik hier post is dat ik totaal geen ervaring heb met hogere kwaliteit audio en dus niet echt een idee heb waar ik aan begin. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Als er meer vragen zijn hoor ik het graag.

Edit: Toevoegingen

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:08
Je hebt het over wireless, en over sporten. Maar hoe wil je de koptelefoon precies gebruiken?

In combinatie met een mobiele telefoon zou je naar bluetooth headsets kunnen kijken. Maar voor een reguliere mp3-speler moet je denk ik een radio-gestuurde hebben, maar betwijfel of er portable zenders zijn.

Aangezien je in je voorbeeld ook 2 bluetooth sets noemts, kun je wellicht eens kijken naar de reviews op Tweakers voor bluetooth headsets.

[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 12-03-2012 22:31 ]

• BroodjeBami
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 13:55
frickY schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:30:
Je hebt het over wireless, en over sporten. Maar hoe wil je de koptelefoon precies gebruiken?

In combinatie met een mobiele telefoon zou je naar bluetooth headsets kunnen kijken. Maar voor een reguliere mp3-speler moet je denk ik een radio-gestuurde hebben, maar betwijfel of er portable zenders zijn.

Aangezien je in je voorbeeld ook 2 bluetooth sets noemts, kun je wellicht eens kijken naar de reviews op Tweakers voor bluetooth headsets.
Ik wil mijn headset gebruiken in combinatie met mijn (Android) smartphone/tablet en laptop. Bluetooth moet dus geen probleem zijn. Sorry dat ik dat niet heb gemeld! En bedankt voor je suggestie, ik zal eens kijken.

Edit: Na even snel te kijken lijkt er in dat korte lijstje niet echt wat tussen te zitten voor mij. Er is niet echt iets dat me aan spreekt in tegenstelling tot de twee opties die ik in mijn 1e post weergeef.

[ Voor 9% gewijzigd door BroodjeBami op 12-03-2012 22:43 ]