Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech Z-10 speakers kraken na herinstallatie Windows

Pagina: 1
Acties:

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo,

Voor een vriendin van me heb ik Windows (7, 64bit) opnieuw geinstalleerd. Na de installatie werken de speakers niet goed meer. Het gaat hier om de Logitech Z-10 speakers, die via USB worden aangesloten, en gebruiken naar mijn weten niet de geluidskaart van de laptop zelf, maar eentje die in de speakers zelf zit.

Het probleem is dat het geluid enorm kraakt, waar het niet uitmaakt op welke volume niveau het staat ingesteld. Ik heb meerdere malen de speakers opnieuw geinstalleerd, zowel met drivers die Windows automatisch installeerd, als de drivers van logitech zelf. Dit maakt geen verschil. Veranderen van USB poort zorgde ervoor dat het even was verholpen, maar inmiddels is het kraken weer terug, en maakt het niet meer uit welke poort wordt gebruikt. Ik heb tevens drivers van het moederbord en usb-poorten geinstalleerd (je weet nooit), maar ook dit maakt niks uit.

Het rare is dat de boxjes het op mijn laptop het prima doen. Na wat te hebben gezocht, lijkt het iets te maken te hebben met de volumes van Windows, en het referentie volume van de boxjes, ten tijde van de installatie. Echter, heb ik hier ook verschillende keren mee geëxperimenteerd, maar zonder succes.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe het op te lossen?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien kan je eens het geluidsniveau omlaag zetten via de rechtermuistoets op het speakertje, afspeelapparaten kiezen, daarna de Z-10 speakers aanklikken en vervolgens eigenschappen onderin pakken. Bovenin zie je dan de tab niveau die je eens wat terug kan zetten en normaal gesproken moeten de speakertjes dan niet meer kraken.

• Ammun
Dat heb ik geprobeerd, maar heeft geen effect...

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ammun schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:33:
Dat heb ik geprobeerd, maar heeft geen effect...
Heb je ook erop gelet dat je 64 bits drivers gekozen hebt want ook dat kan soms wel eens voor problemen zorgen.

Verwijderd

Het lijkt mij dat het toch ergens in de audiosettings zit. Het eerste wat dan bij mij op komt is dat de input te hoog staat. Vaak zijn dit soort problemen simpel van aard maar moeilijk te vinden.

misschien moet je hier even lezen en vind je een aanwijzing die je (verder) helpt.
http://forums.logitech.co...-what-so-ever/td-p/280248

• Ammun
Nu blijkt dat het geluid ook kraakt wanneer er oordopjes worden gebruikt...Echter. geluid via de laptop speakertjes zelf kraakt niet...

• Ammun
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:55:
Het lijkt mij dat het toch ergens in de audiosettings zit. Het eerste wat dan bij mij op komt is dat de input te hoog staat. Vaak zijn dit soort problemen simpel van aard maar moeilijk te vinden.

misschien moet je hier even lezen en vind je een aanwijzing die je (verder) helpt.
http://forums.logitech.co...-what-so-ever/td-p/280248
Ja, die thread had ik ook gevonden. Maar heeft me ook niet verder geholpen...

Probleem is nu dus zo dat, geluid via de usb speakers, en via koptelefoon, kraakt. Maar via de ingebouwde laptopspeakers niet.

• Ammun
Roel1966 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:45:
[...]

Heb je ook erop gelet dat je 64 bits drivers gekozen hebt want ook dat kan soms wel eens voor problemen zorgen.
Ja heb ik op gelet.
Pagina: 1