Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van ISDN naar kpn alles in 1: kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn moeder heeft op het moment de volgende oplossing voor internet / bellen / tv

* KPN ISDN lijn met 2 vaste nummers (met ook nog een abonnement via pretium telecom)
* Xs4ALL ADSL abonnement
* Digitenne voor 5 tv's (in elke hoek van de kamer één - nee ze heeft een b&b)

Ze betaalt hier ruim 160 euro per maand voor. Dat kan natuurlijk wel wat minder.
Als je bij KPN kijkt, dan heb je het alles-in-één pakket. Prima. Heb ik gecheckt hoe dat nou moet.
Zonet even gechat met de KPN medewerker. Ze moet haar ISDN lijn eerst omzetten naar analoog, maar:

* ze wil haar 2 vaste nummers houden
* geen 3 weken o.i.d. zonder bellen/internet zitten

Dat kan dus niet. Er komt sowieso één nummer te vervallen, als je je isdn lijn naar analoog omzet. En ... als je dat doet, dan werkt het adsl modem (dat via isdn werkt) natuurlijk niet meer.

Is er iemand die een idee heeft hoe dit anders kan? Het 2e isdn nummer eerst naar een prepay club overzetten, en dan later weer naar kpn porteren? Of zijn er andere mogelijkheden om dit zo geruisloos te fixen? Wordt het echt een onbegonnen zaak?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Cyphax

Moderator LNX
Naar analoog? Je kunt het digitale alles-in-éénpakket overwegen. Volgens de site van KPN (klik op InternetPlusBellen) kun je een extra telefoonnummer aanvragen.

Saved by the buoyancy of citrus

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

koelkast schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:36:
Mijn moeder heeft op het moment de volgende oplossing voor internet / bellen / tv

* KPN ISDN lijn met 2 vaste nummers (met ook nog een abonnement via pretium telecom)
* Xs4ALL ADSL abonnement
* Digitenne voor 5 tv's (in elke hoek van de kamer één - nee ze heeft een b&b)
mits je de mogelijkheid hebt om kabels te trekken, ipv 5 x digitenne 1 x upc en een goede splitter/versterker.

[ Voor 44% gewijzigd door heuveltje op 12-03-2012 21:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je zeker dat je niet gewoon de hele boel de deur uit wilt mikken en voor 5 tientjes per maand een trippleplay abo van je lokale kabelaar wilt hebben? Tenzij je ergens in het buitengebied woont, kunnen de DSL providers zeker qua televisieaanbod en internetsnelheid eigenlijk niet tippen aan de kabelaars namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• koelkast
  • Niet online
Even een toevoeging; kabel is geen optie (buitengebied, dus ligt er niet).
En: er kúnnen wel 2 telefoonnummers bij het alles-in-1 abonnement, maar je kunt ze niet één op één meenemen vanaf een ISDN abonnement. Je moet dat abo eerst omzetten naar een analoge lijn (waarbij er 1 nummer komt te vervallen), en vervolgens naar een alles in 1 pakket omzetten (waarna je weer een nummer aan moet vragen, je krijgt dan niet hetzelfde nummer).

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 06:40
Als je beide nummers wilt houden en wilt overstappen zonder "downtime" kun je de volgende optie overwegen (eigen ervaring).

- Analoge lijn laten installeren naast de bestaande ISDN-infra. Je betaalt hier ongeveer 70 EUR voor.
- 1 nummer overzetten naar de analoge lijn
- De anloge lijn laten overzetten naar IPB (internet plus bellen) waardoor het ISDN automatisch komt te vervallen

Het voordeel van bovenstaande is dat je maximaal een paar uur zonder telefoon en internet zit en de bestaande nummers kunt behouden. Nadeel zijn de extra kosten en een looptijd van 1 tot 2 maanden voordat alles rond is. Opzegtermijn voor ISDN is volgens mij zelfs 3 maanden.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Ik wilde geen bedrijfsnamen noemen maar als ik die tarieven zie doe ik het toch :)
Bij CallVoip (zit ik zelf en ben tevreden) betaal je eenmalig € 15,- voor de verhuizing en € 2 tot € 4 per maand vast tarief. Je moet alleen wel de juiste apparatuur (SIP) hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door xtra op 12-03-2012 22:16 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:15
Was er geen optie om een S0-bus of modem zoals de 7170 (annex -B) te gebruiken?
Zodat de ISDN kan blijven? sommige providers leveren nog adsl over isdn.
zie ook Xs4all.
en hier .

gewaarwordingshorizon

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
Je vraag/probleem is al vaker voorbijgekomen op het forum.
Toen je ging zoeken als ervaren GoT gebruiker, wat bleef toen nog onduidelijk voor je?

Verwijderd

Overstap van ISDN naar IPB is echt niets bijzonders hoor. Je kan ook gewoon 4 telefoonnummers meenemen en vervolgens zelf kiezen welke 2 je actief wilt hebben.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:03:
Overstap van ISDN naar IPB is echt niets bijzonders hoor. Je kan ook gewoon 4 telefoonnummers meenemen en vervolgens zelf kiezen welke 2 je actief wilt hebben.
^^Dit inderdaad. Alle verhalen over eerst omzetten naar analoog zijn niet waar

• koelkast
  • Niet online
Oké, ik heb het nu ook bevestigd gekregen van KPN dat het gewoon wél kan. Toch vreemd, ze spreken zichzelf tegen. Bedankt voor jullie info en ervaringen hiermee.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
koelkast schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:39:
Oké, ik heb het nu ook bevestigd gekregen van KPN dat het gewoon wél kan. Toch vreemd, ze spreken zichzelf tegen. Bedankt voor jullie info en ervaringen hiermee.
Niets bijzonders is wel ligt uitgedrukt. Erg soepel loopt het niet, en niemand bij KPN die weet waar hij het overheeft.

Heb bij mijn schoonouders dit net gedaan. Ze hebben wel de ISDN-lijn gehouden, KPN migreert de boel alleen. Was nieuw voor mij, tot nu toe ken ik alleen situaties die naar analoog gemigreerd werden. Echter ze hadden een modem welke volgens KPN geschikt was, leek me sterk, circa 3-4 jaar oud. Heb hier van te voren 2x over gebeld, dat nieuwe apparatuur me handig leek. Ze ontvingen namelijk alleen een tv-tuner. 2x verzekerd dat dit echt niet nodig was, zelfs door de 2e lijns support. Wat u heeft een speedtouch? Daar heb ik nog nooit van gehoord, tja als dat je niveau van medewerkers is....

Ik heb me na de 2e lijns erbij neergelegd. Je raad het al, alles werkte behalve de telefoon. Eerst scheen de migratie van het nummer niet goed te zijn gegaan. De oplossing duurde 5 tot 10 werkdagen :? Hierna kon ik het nummer nog steeds niet bellen. Na 3 weken zonder telefoon besloot KPN een nieuw modem op te sturen, en ja aansluitn en het werkt!! Stelletje lampjes, dat had ik ze van te voren al verteld :X . Als ze geluisterd hadden was het wel soepel gegaan denk ik.

Verwijderd

kpn maakt er gewoon twee voip nummers van, sterker nog, als je de oude telefoon abo nog hebt lopen, ben je gewoon onder twee manieren bereikbaar. regel eerst je nieuwe aansluiting. nadeel is dat je gemiddeld wel een paar week je oude provider of abo nog door betaald terwijl je er geen gebruik meer van maakt. deze extra kosten worden niet altijd vergoed.

btw controleer of je moeder wel Xs4ALL zit, pretium heeft er een handje van mensen ongewild extra lid te maken van hun eigen diensten, zorg dat je dit bedrijf scherp in de gaten houdt en dat er geen ongewilde afschrijvingen en handelingen plaats vinden of hebben gevonden.
Pagina: 1