KPN E-mail naar andere abonnee

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08-2024
Beste tweakers,

Ik wilde graag mijn ervaring met de KPN met jullie delen.
In het kort: sinds 12 Februari ontvang ik geen mail meer. zie: www.kpn.com/corporate/Digitale-inbraak.htm
Wat blijkt na uren telefoneren: Mijn mailboxen zijn gekoppeld aan een nieuwe klant bij de afdeling glasvezel van KPN. (Voor mijn deur ligt geen glasvezel niet eens in de buurt...).Medewerkers van KPN hebben mij de naam van deze persoon genoemd en geven toe dat ze problemen hebben maar willen of kunnen niet meer zeggen. Op de vraag of er meer mensen last van hebben luid het antwoord "Het is zeldzaam maar, zoals u ziet kan het voorkomen...". Ik geloof het zelf haast niet laat staan jullie.... Zover het mij duidelijk is hebben voormalig planet/hetnet klanten hier last van. Helaas lijkt dit probleem los te staan van de digitale inbraak maar is wel op de dezelfde datum gebeurt. KPN medewerkers hebben mij toegezegd dat dit binnen 3 a 5 werkdagen opgelost zou moeten zijn. Dit is toch belachelijk?

Hebben jullie ideeën tips of misschien zelfs ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:46
Een maand nadat je probleem zich heeft voorgedaan vraag je jezelf af of niet meer klanten er last van hebben? Wat wil je met je post?

Tips of ervaringen over een e-mailprobleem dat zich op dezelfde dag voordoet als iets wat met een hack te maken heeft...

12 februari had ik namelijk last van mijn darmen, zijn er meer users die toen last van hun darmen hadden? Misschien hebben jullie tips en ervaringen? Ik vermoed dat bedrijf X dit heeft veroorzaakt...

Ik denk dat we het hack-verhaal (of relatie met) al meteen naar de prullenbak kunnen sturen. Anders hadden we er de afgelopen maand wel wat meer over gehoord.

Wat interessanter is om te weten; heb je een internetverbinding van KPN, Wat zijn de gegevens van die andere persoon die ze met jou hebben verward? Bij een overstap van xDSL naar Glas wordt namelijk de account op het DSL netwerk opgeheven (mailaccounts worden overgezet). Nu zeg je dat je geen glas kan krijgen, maar dat je mail wel is opgeheven... Dat kan niet.

Dus dan houden we een paar opties over:

- jouw info klopt niet
- de info die de klantenservice heeft gegeven klopt niet
- Je hebt over 6 minuten geen internet meer

Wat er in je post staat klopt iig niet (ook al hoeft dat niet aan jouw te liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4bol4t
Johny_B schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:55:
Een maand nadat je probleem zich heeft voorgedaan vraag je jezelf af of niet meer klanten er last van hebben? Wat wil je met je post?
Ik ben inmiddels een maand bezig om mijn E-mail terug te krijgen dus ja, ik vraag mij af of er meer personen zijn die hier last van hebben. KPN geeft dit zelf toe maar zegt niet om hoeveel mensen dit gaat. Het schijnt vaker te gebeuren dat mail accounts (per ongeluk) gekoppeld worden aan een andere Abonnees. Dus ik heb het niet over de digitale inbraak maar het is wel merkwaardig dat ze 12 Februari accounts gaan resetten en ik vanaf dat punt mijn mail niet meer kan ontvangen / en geen mailinstelling meer zie in mijnKPN.
Johny_B schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:55:
Wat interessanter is om te weten; heb je een internetverbinding van KPN, Wat zijn de gegevens van die andere persoon die ze met jou hebben verward? Bij een overstap van xDSL naar Glas wordt namelijk de account op het DSL netwerk opgeheven (mailaccounts worden overgezet). Nu zeg je dat je geen glas kan krijgen, maar dat je mail wel is opgeheven... Dat kan niet.
Ja, wij maken gebruik van ADSL al sinds 2008 voorheen Planet. Ik heb meerdere malen de vraag gekregen of ik persoon ***** ken. Om deze meneer niet met problemen op te zadelen ga ik natuurlijk niet zijn naam noemen. heb overigens alleen een achternaam en mail account. *****@kpnmail.nl.

Ons account is bevroren en het abbonement is door een KPN medewerker per 6 Maart opgezegd (Dit had nooit gemogen, dit is bevestigd door een KPN medewerker die dit momenteel aan het corrigeren is.)

Ik begrijp dat dit niet kan, maar helaas is het wel waar! Ik ben klant A er komt een nieuwe klant B, die krijgt mijn mailboxen onder zijn account. (Hoe is een raadsel).
  • Vervolgens is mijn account bevroren ( ADSL werkt overigens prima ).
  • Inloggen bij webmail resulteert in een foutmelding: u account is geblokkeerd.
  • Inloggen bij mijnkpn kan wel en zie ik netjes facturen, maar mail instellingen zijn blanco..
  • Klik ik op een nieuwe mailbox aanmaken krijg ik de foutmelding dat ik aan het maximaal aantal mailboxen zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:02
Als je overstapt naar glasvezel kan je inderdaad je mailboxen meenemen van de 'oude' KPN (@kpnmail, @hetnet, @planet of @kpnplanet).
Echter, om dit te kunnen doen heeft de "ontvangende" partij (het glasvezel account) wel de inlognaam en het bijbehorende wachtwoord nodig van het oude adres.

Als iemand jouw inloggegevens heeft, kan hij dit adres dus meenemen.
Hoe dit proces namelijk werkt:

- Je geeft aan dat je de mailbox wil meenemen, hiervoor vul je de nieuwe (hoofd-)account van glasvezel in, het bijbehorende wachtwoord en het 'oude' adres (dus pietje@planet.nl)
- Er word een mail verstuurd naar het oude adres (pietje@planet.nl) met daarin een link die 24 uur geldig is.
- Op het moment dat je op de link drukt moeten er nogmaals de gegevens van het glasvezel hoofdaccount ingevuld worden en dan kan er aangegeven worden welke mailboxen er overgezet moeten worden
- Op dat moment worden de oude mailboxen verwijderd en als aliassen toegevoegd onder de nieuwe mailbox.

Negen van de tien keer als iemand word aangesloten worden ook de oude KPN diensten opgezegd door de monteur, dit gaat op basis van postcode/huisnummer.
Aan de hand van de gegevens die jij hebt opgegeven lijkt het alsof iemand van jouw adres verhuisd is naar een ander adres, daar glasvezel heeft aangevraagd en aan de monteur aangegeven dat het oude abonnement (op jouw adres) dus opgezegd kan worden en toen zijn dus ook de mailadressen meegenomen.

tl;dr: Als iemand jouw inloggegevens van een KPN koper adres heeft kunnen deze zonder moeite worden overgezet naar een glasvezel account.

Hopelijk heb je hier iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:46
Ik vind het een beetje een raar verhaal. Je e-mail werkt niet meer en toevallig is ook je abo opgeheven. De mysterieuze 3e persoon die er met jouw e-mailadres vandoor is, maar je wilt niet dat die persoon wordt lastiggevallen door KPN om het op te lossen?... Stond je abonnement wel op jouw naam? Anders heeft die 3e persoon natuurlijk het recht om het op te zeggen... Als iets op wordt geheven is het logisch dat je mail niet meer werkt. Ik zou me meer zorgen maken dat je internet blijft werken. Kennelijk heb je een 'oud' abonnement wat nog even blijft werken (de moderne abonnementen zouden bij een opzegging de dag erna al inactief kunnen zijn).

Een 'bevroren' account bij een 'oud' abonnement betekend idd dat je niet meer kan mailen, maar wel in MijnKPN kan. Internet blijft ook nog werken totdat de opheforder helemaal is afgerond. Mailboxen aanmaken kan dan ook niet, omdat je in principe je mailboxen nog hebt maar je hele abonnement wordt opgeheven. Het zou al je symptomen verklaren, maar niet de oorzaak.

[ Voor 15% gewijzigd door Johny_B op 13-03-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4bol4t
Johny_B schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:30:
Ik vind het een beetje een raar verhaal. Je e-mail werkt niet meer en toevallig is ook je abo opgeheven. De mysterieuze 3e persoon die er met jouw e-mailadres vandoor is, maar je wilt niet dat die persoon wordt lastiggevallen door KPN om het op te lossen?... Stond je abonnement wel op jouw naam? Anders heeft die 3e persoon natuurlijk het recht om het op te zeggen... Als iets op wordt geheven is het logisch dat je mail niet meer werkt. Ik zou me meer zorgen maken dat je internet blijft werken. Kennelijk heb je een 'oud' abonnement wat nog even blijft werken (de moderne abonnementen zouden bij een opzegging de dag erna al inactief kunnen zijn).
Natuurlijk wil ik dat KPN contact opneemt met die persoon! het abonnement staat sinds 2008 op ons naam. nooit problemen gehad.Ons abonnement is per 6 maart opgezegd door een KPN medewerker. ( Geen idee waarom... ) kennelijk vond hij dit een gepaste oplossing om mijn mail weer te activeren....
Het lijkt op een administratieve fout waardoor mijn abonnement is omgezet naar een glasvezel abonnement van van een andere persoon.
Johny_B schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:30:
Een 'bevroren' account bij een 'oud' abonnement betekend idd dat je niet meer kan mailen, maar wel in MijnKPN kan. Internet blijft ook nog werken totdat de opheforder helemaal is afgerond. Mailboxen aanmaken kan dan ook niet, omdat je in principe je mailboxen nog hebt maar je hele abonnement wordt opgeheven. Het zou al je symptomen verklaren, maar niet de oorzaak.
Dit is dus exact wat er aan de hand is, de fout moet bij KPN liggen maar die gaan mij niets vertellen.
Of ik moet in mijn slaap gebeld hebben naar KPN en geroepen hebben IK WIL GLASVEZEL????
Uit gesprekken met KPN valt op dat er mogelijk meer mensen hier last van hebben, maar geven dit niet expliciet toe...

Ik vind nu ook deze post: http://forum.kpn.com/t5/KPN-Email/Mail-bevroren-door-KPN/td-p/18651

Of deze persoon hetzelfde probleem heeft kan ik natuurlijk niet toetsen uit zijn of haar tekst:
http://forum.kpn.com/t5/KPN-Email/Mijn-quot-hetnet-account-quot-is-geblokkeerd-ik-krijg-hier-nog/td-p/20223 Maar lijkt hier ook op, deze persoon kan natuurlijk ook een betaling achterstand hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door b4bol4t op 13-03-2012 16:36 ]

Pagina: 1