Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha1994
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo Tweakers,

Ik zit met een groot probleem. Ik heb onlangs een MSI U135DX gekocht en daar stond Windows 7 Enterprise op,
ik wou er een dual boot systeem van maken met Ubuntu 11.10. Dit is gelukt en heb er veel plezier aan beleefd.
Maar toen ik Ubuntu wou verwijderen met EASEUS partition master en Easybcd (met behulp van deze tutorial http://www.makeuseof.com/...ws-dual-boot-environment/) is mijn mbr ''kapot gegaan''. Nu kan ik dus helemaal niks meer met het ding en heb ik vervolgens met een Ubuntu liveUSB geprobeerd om binnen Ubuntu met disk management het euvel te verhelpen. Dit is dus ook niet gelukt, Ik kan ook niet met een recovery cd windows herstellen want er is geen cd/dvd speler. Help na de bios doet hij niks meer!

Ik ben hopeloos en moedeloos op dit moment en ik weet niet meer wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Je hebt een USB stick, dus je zou Windows vanaf een USB stick kunnen installeren.

nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren

Enige wat je nodig hebt is een ISO van een Windows 7 DVD. Die zou je kunnen downloaden van internet, al is dat niet aan te raden omdat je maar net de goede versie moet hebben, en er kunnen virussen inzitten.

Je kan de ISO ook aanmaken op een andere computer.

Met behulp van die USB stick kun je dan Windows 7 installeren.

En oja, maak in het vervolg backups ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misha1994 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:57:

Ik ben hopeloos en moedeloos op dit moment en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Over een paar jaar en vele crashes later lach je hier om. Windows 7 iso downloaden met bovengenoemde tool, 'repair windows' draaien en kijken wat ie doet. Denk dat je er dan al bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha1994
@thinkpad Gaat niet met windows xp?

@lonegunman Ik hoop het.

@dask Ik heb geen cd/dvd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Als je nu een combinatie maakt van alle posts, ben je toch geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Er staat Windows 7 op toch, geen XP? In dat geval kan je inderdaad zoals ThinkPad al aangeeft een iso Windows 7 downloaden. Vervolgens gebruik je de eerdergenoemde tool van Microsoft om er een bootable usb-stick van te maken.

Nadat je dan van die usb-stick hebt geboot, kun je in plaats van voor 'Nu installeren' te kiezen, gaan voor de reparatieoptie. Die zou je MBR automatisch weer moeten kunnen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enigste wat je kan doen is de hard disc formateren,en de mbr,die nu beschadigt is,verwijderen.

Omdat je geen optische drive hebt,moet je een bootable usb stick maken.
Of een externe drive aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:42:
Het enigste wat je kan doen is de hard disc formateren,en de mbr,die nu beschadigt is,verwijderen.

Omdat je geen optische drive hebt,moet je een bootable usb stick maken.
Of een externe drive aansluiten.
Je kan die MBR echt wel herstellen hoor, no worries. Voorlopig nog NIETS formatteren!

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 09:05
Windows 7 install runnen en dan repair computer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha1994
bedankt voor de reacties ik ga een bootable usb maken en probeer dan te herstellen, als dat niet lukt formatteren en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:45:
[...]

Je kan die MBR echt wel herstellen hoor, no worries. Voorlopig nog NIETS formatteren!
Waarom zo overtuigd ?
Als het beschadigt is,kan het ook zo zijn dat het mbr moet worden vervangen.
Als je een nieuwe install wilt doen,dan kan het niet met het oude mbr.
De herstel partitie staat ook daar op.
En dat is waarschijnlijk beschadigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:50:
[...]

Waarom zo overtuigd ?
En dat is waarschijnlijk beschadigt
Als alleen het MBR kapot is, kan die prima worden hersteld. Dit kan gewoon met een Windows 7 DVD / USB key, die het probleem waarschijnlijk direct detecteert bij het opstarten en je simpelweg vraagt of hij het op moet lossen.

Let trouwens even op je spelling, enigste betekend 'mooiste' en je bedoelt 'enige' (vorige post). Verder is het in dit geval beschadigd met een d. Herstel partitie is één woord. En als ik door wil ranten kan dat nog wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
Probeer eens Hiren's Boot CD te installeren op een USB-stick, staat vast wel een tooltje op die het kan fixen.

Download de CD hier en hier staat hoe je het bootable op een USB stick krijgt, moet niet meer dan 10 minuten werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]marcop23 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:55:
[...]

Als alleen het MBR kapot is, kan die prima worden hersteld. Dit kan gewoon met een Windows 7 DVD / USB key, die het probleem waarschijnlijk direct detecteert bij het opstarten en je simpelweg vraagt of hij het op moet lossen.

[

Goh,en laat dat net niet lukken,dat opstarten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
marcop32 bedoelt booten vanaf usb, vervolgens een herstel van het mbr uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:06:
[...]

Als alleen het MBR kapot is, kan die prima worden hersteld. Dit kan gewoon door te booten van een Windows 7 DVD / USB key, die het probleem waarschijnlijk direct detecteert bij het opstarten en je simpelweg vraagt of hij het op moet lossen.

[

Goh,en laat dat net niet lukken,dat opstarten. :P
Had ik er misschien bij moeten zetten, maar ik bedoel inderdaad booten van een Windows 7 USB key. Na klikken op Herstellen detecteert die het probleem waarschijnlijk direct. Heb mijn quote even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, precies, dat is juist heel simpel op te lossen, en gebeurt vaak genoeg na een Ubuntu/linux installatie. Wordt hier alleen bemoeilijkt doordat er eerst een usbstick met Windows 7 bootable moet worden gemaakt.
Hoe ben jij in hemelsnaam een "Desktop - Windows 7" expert geworden Patecatl :p?

Oh, en je MBR is niet kapot; je heb begrijp ik dus Ubuntu geinstalleerd met als optie de bestaande NTFS partitie verkleinen en in de vrije ruimte Ubuntu installeren? Ubuntu installeert vervolgens GRUB als bootloader, maar die verwijst naar de partitie waar je Ubuntu hebt geinstalleerd voor andere bestanden die GRUB nodig heeft. Door die partitie te wissen kan GRUB daar niet meer bij.

[ Voor 39% gewijzigd door MaximusTG op 12-03-2012 21:12 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:09:
Ja, precies, dat is juist heel simpel op te lossen, en gebeurt vaak genoeg na een Ubuntu/linux installatie. Wordt hier alleen bemoeilijkt doordat er eerst een usbstick met Windows 7 bootable moet worden gemaakt.
Hoe ben jij in hemelsnaam een "Desktop - Windows 7" expert geworden Patecatl :p?
Want ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Want je weet blijkbaar niet hoe je een MBR probleem oplost?

@Misha1994. Mocht je nu nog een keer Ubuntu willen proberen, installeer dan eens de Wubi versie. Dan heb je dit probleem niet.

[ Voor 52% gewijzigd door MaximusTG op 12-03-2012 21:13 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha1994
Ik vraag me nog steeds af waarom ik hier niet zelf op gekomen ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nu maar op TS

Waarom zo overtuigd ?

is uit ervaring,niet uit mijn duim :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Misha1994 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:14:
Ik vraag me nog steeds af waarom ik hier niet zelf op gekomen ben...
Omdat je hopeloos en moedeloos was ;)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha1994
j-phone schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:15:
[...]

Omdat je hopeloos en moedeloos was ;)
Hahahaha dit zou zelfs nog wel eens een leuke ervaring kunnen worden maarja dat zie ik morgen eerst ff pitten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Restore MBR staat nota bene in de link waar de TS naar verwijst |:(

Ook mijn ervaring met dual-, tripple-, quad- en pentaboots is dat je hiermee je Windows installatie weer toegankelijk kan maken als je je GRUB bootloader ter ziele hebt geholpen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Terror schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:44:
Restore MBR staat nota bene in de link waar de TS naar verwijst |:(

Ook mijn ervaring met dual-, tripple-, quad- en pentaboots is dat je hiermee je Windows installatie weer toegankelijk kan maken als je je GRUB bootloader ter ziele hebt geholpen.
TS geeft ook aan dat juist die procedure de MBR gesloopt heeft.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
TS heeft ook duidelijk laten blijken er niet echt verstand van te hebben. Door linux te installeren, icm GRUB, die partities vervolgens verwijderen maak je je MBR niet kapot. Je verwijdert alleen hetgeen waar in het bootcode deel van de MBR naar verwezen wordt. Dus niet de partitietabel. De link in de OP heeft als laatste stap het herstellen van die bootcode naar de Windows versie, maar die stap is nu net niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
Als je je MBR nou niet kan fixen, kun je altijd nog proberen via bv een Ubuntu Live cd GRUB te installeren, wil ook nog wel eens soelaas bieden. Heeft mijn in elk geval al eens uit de brand geholpen (Een windows 7 - Ubuntu Dual boot die van het 1 op het andere moment niet meer startte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
j-phone schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:20:
[...]
TS geeft ook aan dat juist die procedure de MBR gesloopt heeft.
Maar toen ik Ubuntu wou verwijderen met EASEUS partition master en Easybcd (met behulp van deze tutorial http://www.makeuseof.com/...ws-dual-boot-environment/) is mijn mbr ''kapot gegaan''
Deze stap bestaat helemaal niet in die tutorial. Partities verwijderen gebeurt in de tutorial via windowsdiskmanagement. TS geeft zelf dus heel netjes aan de betreffende programma's te hebben gedraait, zijn linux partities te hebben verwijderd en is hij nu verbaasd dat zijn MBR naar een bootloader verwijst die niet meer aanwezig is (te weten Grub).

Ik interpreteer het als dat de TS achteraan de tutorial is begonnen door partities verwijderen en reclaimen in 1 stap te doen. Wat ook prima kan overigens. Maar dan moet je het wel even afronden met een fixmbr.

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 12-03-2012 22:36 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
MaximusTG schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:24:
TS heeft ook duidelijk laten blijken er niet echt verstand van te hebben. Door linux te installeren, icm GRUB, die partities vervolgens verwijderen maak je je MBR niet kapot. Je verwijdert alleen hetgeen waar in het bootcode deel van de MBR naar verwezen wordt. Dus niet de partitietabel. De link in de OP heeft als laatste stap het herstellen van die bootcode naar de Windows versie, maar die stap is nu net niet uitgevoerd.
En dit is relevant omdat?

Mogen er geen vragen meer worden gesteld op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Onze TS heeft een probleem, geprobeerd het zelf op te lossen, lukt niet, panikeerde, poste zijn vraag op Tweakers, wij helpen hem, hij blij, wij blij, topic verdwijnt naar achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Amen _/-\o_

[ Voor 92% gewijzigd door Terror op 12-03-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Bartske schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:39:
Onze TS heeft een probleem, geprobeerd het zelf op te lossen, lukt niet, panikeerde, poste zijn vraag op Tweakers, wij helpen hem, hij blij, wij blij, topic verdwijnt naar achtergrond.
Ooooh mama _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
offtopic:
[...]

Let trouwens even op je spelling, enigste betekend 'mooiste' en je bedoelt 'enige' (vorige post). Verder is het in dit geval beschadigd met een d. Herstel partitie is één woord. En als ik door wil ranten kan dat nog wel even...
[/quote] Ik zag wat je daar deed. Blijf vooral doorgaan, blijf oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha1994
Yay! probleem opgelost allen nog Nederlands installeren lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 15:38
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:15:
Wacht nu maar op TS

Waarom zo overtuigd ?

is uit ervaring,niet uit mijn duim :9
Toch begin ik mij nu af te vragen waarom jij denkt dat de MBR niet vervangen kon worden. Onderbouw dit eens als je wilt? Misschien zit er in jouw specifieke geval echt wel waarheid in maar over het algemeen loopt het altijd zoals bij TS alles is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Patecatl maakt de fout de beschrijving van de TS "Maar toen ik Ubuntu wou verwijderen met EASEUS partition master ..... is mijn mbr ''kapot gegaan'' voor waar aan te nemen.
Terwijl als je de beschrijving van het probleem leest, het logisch is dat het hier een probleem is met de bootloader (GRUB geinstalleerd door Ubuntu). De MBR bevat een gebied met boot code, maar ook de partitie tabel. Als die beschadigd is wordt het idd wat ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:14:
Patecatl maakt de fout de beschrijving van de TS "Maar toen ik Ubuntu wou verwijderen met EASEUS partition master ..... is mijn mbr ''kapot gegaan'' voor waar aan te nemen.
Terwijl als je de beschrijving van het probleem leest, het logisch is dat het hier een probleem is met de bootloader (GRUB geinstalleerd door Ubuntu). De MBR bevat een gebied met boot code, maar ook de partitie tabel. Als die beschadigd is wordt het idd wat ingewikkelder.
Ja,klopt denk ik wel.Ik ging natuurlijk ook uit van wat ik in Windows deed .
Maar goed,is het een community,en andere tweakers lezen ook en verbeteren (mij).
T.s Krijgt zo alle hulp,we leren weer wat,en daar gaat het om.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ten eerste hoort het topic niet thuis in CSL en ten tweede is de discussie nu niet heel inhoudelijk meer.

Als er behoefte is aan meer discussie dan is de weg naar Softe Goederen te vinden. Dit topic gaat derhalve op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.