Toon posts:

kan PC niet opstraten met aangesloten internet kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Verwijderd

Topicstarter
Hello, I am currently having a problem with my main desktop PC,
I cannot boot the PC with or without the internet cable plugged in.
The only way of starting up my pc is to plug out the internet cable, start it up and let it automatically crash after 10 seconds while booting
At the black startup screen where the PC asks you to repair your PC, enter safe mode or boot as normal and gives you 30 (?) seconds to decide.. surpass it by clicking one of the arrow keys.
I then wait around 5 min on this black screen and choose the "boot as normal" option.
Login to my account and wait another 10 min before I can successfully plug in my internet cable without crashing.

So I was wondering what could be the problem, was thinking that it might be something wrong with my power supply brick or motherboard
I'm currently using the Asus P5N mini motherboard
I've been having this problem for a week now and have not added any new hardware components to my computer in months
Was wondering if anyone of you guys might have an idea on what could be the cause of my problem
I would appreciate it a lot, thank you

Sorry, je mag gewoon in het nederlands antwoorden.
Ik heb dit op een engels talig forum gepost maar die mensen wisten niet wat het probleem was.

Verwijderd

Klinkt als een probleempje met van een ethernetdriver of zo. Probeer deze eens te uninstallen.
En ik raad je aan het verhaal in het Nederlands te schrijven, dit is echt onleesbaar.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35
Heb dit eerder gezien, grote kans dat je voeding niet meer in orde is. Heb een keer bij een klant de hele PC vervangen, kast was nog maar anderhalf jaar oud, maar de nieuwe PC nam de problemen van de oude gewoon mee... bleek de voeding vol te zitten met bolle elco's.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 17:31
Ik zie het verband met de internetkabel (UTP-Kabel) nog niet helemaal?
I cannot boot the PC with or without the internet cable plugged in.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Een 'internet kabel'? bestaat niet.
Ik dacht ook meteen aan een brakke voeding.
Andere opties zijn instabiele driver of een infectie met iets.
Probeer eens te booten van een linux cd. Als je dan nog steeds deze problemen hebt dan ligt het aan de hardware.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb dit op een engels talig forum gepost maar die mensen wisten niet wat het probleem was.
Als je "engelstalig" aan elkaar leert schrijven kun je prima op een NL-talig forum posten hoor, maar doe dat dan gewoon in het Nederlands :o

Hier op GoT waarderen we inzet boven voorkennis of vormgeving, dat is niet moeilijk maar je moet er wel even voor gaan zitten. 1-op-1 een post van een ander forum (in een andere taal) copy-pasten getuigt niet van veel inzet. Je laat ook na aan te geven om welke hardware het gaat (ja, een Asus P5N, maar verder helemaal niet), of om aan te geven wat je zelf allemaal gedaan hebt om het probleem op te lossen. Zonder die info kunnen we lukraak gokken, maar veel kans op een voor jou relevant antwoord zit er niet in...

Begin eens met onderstaande link door te nemen, niet alleen lezen maar ook stap voor stap doen. Als je er dan niet uitkomt mag je een topic openen hier, maar doe dat dan in het NL, geef aan wat je exact gedaan hebt, wat er gebeurde en waar je dan vastloopt. Dan kunnen we je daadwerkelijk helpen :)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.