kapot bios, wie leent een passend p1 bios

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Hey,

Ik heb hier een Jetway J-656VXB Pentium PCI Main Board liggen, met een Intel VX Chipset, maar de bios is kaput (heeft de vorige eigenaar fout geflashed |:( ) maar deze wil ik dus weer werkend hebben! voor mijn internetservertje! Heeft iemand eenzelfde moederbord zodat ik het kan hotswappen? Pleasssssseeeee help!!! :'(
Of weet iemand de importeur van Jetway hier in Nederland? Alsjebleift hellup!!!!!

THanx alvast!

Verwijderd

Zou je misschien even kunnen vertellen hoe hij eruit ziet? (anders moet ik de kast openmaken, wat niet meer zo lekker gaat).

Ik heb hier een super socket 7 mobo van Jetway. Zitten 2 simm banken op, 2 dimm banken, at en atx aansluiting, 3 pci sloten,en 2 isa sloten.
Als hij overeenkomt wil ik wel even hot-swappen.

• jurjen13
Hey,

Het gaat om het volgende mobo:

4 isa sloten, 3 pci sloten
4 simm-banken en 1 dimm-bank + 1 sram module bank (om je cache uit te breiden) dus we hebben helaas niet hetzlefde mobo... :'( maar in ieder geval wel bedankt....

Heeft iemand wel een jetway-mobo dat hier "verdacht veel"op lijkt? pleasssse, ik vindt het zonde om hem weg te gooien... ik heb hier een proc klaar liggen alleen mijn huidige mobo kan maar een p100 aan.... en die zit er nu in (AMD K5-100)

thanx!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maakt geen donder uit op welk mobo je 'm flasht als de flashtool de eeprom maar ondersteunt.

Ik heb op de meest wazige borden biossen geflashed en geswapt en dan werkt 't eigenlijk altijd wel. Houd er wel even rekening mee dat er 2 en 4 Mbit eeproms zijn!!! 2Mbit=128Kb 4Mbit=256Kb..... dit moet natuurlijk wel overeenkomen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zondag 25 maart 2001 17:44 schreef Toink het volgende:
Maakt geen donder uit op welk mobo je 'm flasht als de flashtool de eeprom maar ondersteunt.

Ik heb op de meest wazige borden biossen geflashed en geswapt en dan werkt 't eigenlijk altijd wel. Houd er wel even rekening mee dat er 2 en 4 Mbit eeproms zijn!!! 2Mbit=128Kb 4Mbit=256Kb..... dit moet natuurlijk wel overeenkomen.
Of het werkt weet ik echt niet, maar de zoektocht wordt verbreed en deze topic weer omhooggegooid :).

Verwijderd

Als je er een isa video kaartje indoet krijg je dan ook geen beeld. K heb dit nl ook eens gehad. toen de 486 van een vriend opengesloopt en flashen met zo'n isa kaart :7

• jurjen13
thanx ecteinascidin,

Anyhow, zoals de titel impliceert, ik wil dit wel proberen...dus ben ik op zoek naar iemand met een asus p1-mobo in de buurt van leiden!
Niet geschoten is altijd mis! :)
oja, met een award bios!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De importeur van Jetway kun je mailen op jetway@luna.nl. De site ziet er een beetje gedefaced uit trouwens.. verder kun je eens kijken op http://www.jetway.com.tw/evisn/download/index.htm.. er staan maar 60 socket 7 borden ofzo :) (waarschijnlijk staat het type wel ergens op het bord).

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 18:37 schreef steeg het volgende:
Als je er een isa video kaartje indoet krijg je dan ook geen beeld. K heb dit nl ook eens gehad. toen de 486 van een vriend opengesloopt en flashen met zo'n isa kaart :7
Tell me more :P

• jurjen13
ik heb de jetway al gemailed, maar geen gehoor (hmmm.zou hij niet werken in het weekeinde? :z )
en ik heb de goeie bios al gedownload, maar thanx!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Op zondag 25 maart 2001 17:44 schreef Toink het volgende:

2Mbit = 256KB
4Mbit = 512KB

• jurjen13
Maar, is er nu iemand in de buurt met een p1 mobo en die mij wil helpen?

Verwijderd

Ik wil je best helpen. Maar ik heb geen bios :P
W8 eerst even op een mailtje van Jetway zelf.

Verwijderd

heb je toevallig een ISA videokaart? zoja, dan hoef je geen nieuwe bios te kopen. Dan kan je met die kaart booten, want op oude ISA kaarten zit een bios, kan je booten vanaf een bootflop, gewoon ff AWDFLASH op de diskette zetten en de bios als bios.bin,daarna moet je ff de config.sys leeghalen en autoexec.bat veranderen in AWDFLASH bios.bin -r booten, isa kaart eruithalen. En je kan weer gewoon doen wat je wilt!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Snake: Je hebt helemaal gelijk! Rekenfaudje ;)

1Mbit=128Kb en 2Mbit=256Kb!

Dit bedoel ik uiteraard.

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 19:20 schreef Gangsteroe het volgende:
heb je toevallig een ISA videokaart? zoja, dan hoef je geen nieuwe bios te kopen. Dan kan je met die kaart booten, want op oude ISA kaarten zit een bios, kan je booten vanaf een bootflop, gewoon ff AWDFLASH op de diskette zetten en de bios als bios.bin,daarna moet je ff de config.sys leeghalen en autoexec.bat veranderen in AWDFLASH bios.bin -r booten, isa kaart eruithalen. En je kan weer gewoon doen wat je wilt!
Dus jij wil zeggen dat een pc kan opstarten zonder dat er een bios op het mobo zit ?
Dat geloof ik dus echt niet. Hoe kan hij bijv. een hdd herkennen, en een floppydrive?

• jurjen13
Op zondag 25 maart 2001 19:20 schreef Gangsteroe het volgende:
hummm....wie niet waagt wie net wint...maarrrr kun je het ook nog een keer IETSIEPIETSIE uitgebreider vertellen.... ik heb een vaag gevoel wat ik moet doen als ik het lees, maar ik mis wat, volgens mij :?

Verwijderd

Ja, Inderdaad, op een oude ISA videokaart van mij zit een BIOS, en daarmee heb ik mijn BIOS gered, want die bios herkende mijn floppydrive en mijn toetsenbord(vraag niet hoe) en daardoor heb ik mijn BIOS weer terug kunnen flashen met AWDFLASH.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Meestal blijft de bootblock bios nog wel intact. Alleen als je helemaal geen BIOS chip meer hebt, of em kapotgetrapt hebt ofzow heb je daar geen kans meer op.

Gewoon een ISA kaartje erin en zorgen dat je een fdd erop hebt zitten. Vervolgens booten en hopen dat ie komt met iets als
"AWARD BOOTBLOCK BIOS
Searching for floppy disk"

(heb ik heel vaak gezien op een Abit KT7A als de processor te hoog ging)

Dan moet die disk bootable zijn, en liefst de flasher metde juiste parameters erachter in de autoexec.bat

Meer info op www.ping.be/bios

Verwijderd

Hier zijn links naar je bios files:

http://www.jetway.com.tw/evisn/download/bios/vxd/Vxd-m50.bin (For SMC 669 I/O chip , 131K,Ver M5,08/06/98)

http://www.jetway.com.tw/evisn/download/bios/vxd/Vxd-s60.bin (For SMC 665 I/O chip , 131K,Ver S6,08/06/98)

En als je nog een handleiding nodig hebt klik je hier

Veel suc6!

• jurjen13
Hey,
Ik heb even op www.ping.be/bios gezocht en dit is geloof ik wat je bedoeld:

Modern motherboards have a boot-block BIOS. This is small area of the BIOS that doesn't get overwritten when you flash a BIOS. The boot-block BIOS only has support for the floppy drive. If you have a PCI video card you won't see anything on the screen because the boot-block BIOS only supports an ISA videocard.

Award: The boot-block BIOS will execute an AUTOEXEC.BAT file on a bootable diskette. Copy an Award flasher & the correct BIOS *.bin file on the floppy and execute it automaticly by putting awdflash *.bin in the AUTOEXEC.BAT file.

Nou, dat moet lukken! dus ik ga nu klussen en je hoort van me als het gelukt is!!

thanx

ps gangsteroe, thanx maar het probleem is dat er voor dit mobo 3 verschillende bios-flashes zijn, afhankelijk van de I/O-chip:
Degene die ik nodig heb en ook al heb is die voor de Holtec- chip....maar thanx anyway

Verwijderd

Bekijk dit anders nog even, gewoon van hun website geplukt:

656VXD DownLoad

1.User Manual:
656VXD_E.EXE
2.BIOS : Please Check your I/O Chip Then Select Correct Version.

How did you know your I/O chip?
Seem the message on third line when you turn on the system(it should looks like "V. 656VXD M3. 4 08-25-1998").
"V.656VXD M? series" Using SMC 669 I/O chip.
"V.656VXC S? series" Using SMC 665 I/O chip.

VXD-M50.BIN (For SMC 669 I/O chip , 131K,Ver M5,08/06/98)
VXD-S60.BIN (For SMC 665 I/O chip , 131K,Ver S6,08/06/98)

edit:
Sorry, had je laatste post niet gezien

• jurjen13
hey,

inmiddels een update, ik heb de benodigde drivers gedownload, de autoexec aangepast, maar ik heb een (gigantisch) probleem, ik heb geen isa-videokaart... dus heb ik geen beeld tijdens mijn bootblockbios opstart... |:( ... ik heb alleen maar PCI-videokaartjes
Maar nu wil ik dus gaan draaien alleen heeft iemand enig idee welke stappen mijn pc doorloopt? dan kan ik misschien als een blinde geleidehond mijn pc leiden :) je moet toch wat?
Is er iemand in de buurt van leiden met een ISA-videokaartje om te lenen? *D

Groetjes!
Pagina: 1