Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-ware
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:47
Hallo iedereen,

ik kon helaas geen meer bizarre topicnaam bedenken.

het probleem stelt zich ondertussen al enkele jaren. Ik heb nogal grote handen en zit vaak aan de computer. meestal speel ik ook shooters en andere games. Maar de laatste tijd begin ik er nogal vaak last van te krijgen, na een 2 uur te gamen krijg ik nogal wat kramp in m'n handen omdat ik werk met een te kleine muis, voor de meeste mensen een standaard muis die ruim voldoende is. Maar helaas voor mij niet. de muis die ik op dit moment gebruik is de meest standaard muis die je maar kan bedenken : de Logitech optical Wheel mouse. dit na het overlijden van m'n vorige muis.

nu is de vraag heeft iemand ook al dit probleem voorgehad en sindsdien enige tips voor een ergonomische grote muis die goed in de hand ligt en bijgevolg geen krampen creëert in je handen na meer dan een uurtje gebruik... !

wie o wie kan me helpen met een grote muis te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Stomme vraag, maar welke muizen ben je zelf tegengekomen bij je zoektocht?

[google=big mouse for gaming] geeft namelijk meer dan genoeg resultaten (die ook nog eens specifiek voor gamen zijn).

[ Voor 44% gewijzigd door BtM909 op 12-03-2012 16:44 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:25
Ik vond de al wat oudere mx1000 van logitech zelf erg groot,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Die microsoft sidewinder muizen zijn vrij groot wat ik me kan herinneren. Ook de MX518 en zijn opvolger de G400 (volgens mij..) zijn aan de grote kant :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

De logitech G9x kan je extra groot maken met een bij te bestellen omhulsel, de pricewatch: Cyborg R.A.T. 9 kan je groter draaien, van Razer zijn de imperators (koop alleen de 4G!!!) wat groter dan gemiddeld en ook van Mionix is de Saiph iets groter dan de gemiddelde muis. (lijkt op de MX1000 van logitech)

Nooit zelf vastgehouden, maar van NZXT is er ook nog een nieuwe lijn muizen die naar mijn idee extreem lang zijn. Qpad had volgens mij ook een tijd lang een XL versie van hun 5K pro model (welke ook al niet klein is) (zoals gebruikelijk bij hen custom order uit Zweden).

Raptor gaming (US only volgens mij) maakt ook muizen die een soort boog hebben welke in een aantal maten te krijgen zijn.

Een muis hoeft trouwens niet altijd je hele hand te vullen he? Je kunt rustig de muis van je hand op de mat laten rusten en dan in de palm de achterkant van je muis houden. Het moet vooral ontspannen aanvoelen en je moet zo gaan zitten dat je niet je shouders gebruikt en je pols geen rare bochten hoeft te maken.

Idealiter zou je even een winkel kunnen opzoeken die wat heeft liggen om gewoon eens te gaan voelen. M'n huidige DeathAdder (Logitech MX500 / G400 maat) had ik van te voren niet eens echt overwogen, maar hij past wel erg goed in m'n hand. (waarbij microsoft muizen dat totaal niet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

offtopic:
Ok, ik heb dan geen grote handen, maar die Cyborg R.A.T. 9 vind ik echt een hele gave en zeker niet alle daagse muis. Die wil ik hebbuh!

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-ware
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:47
BtM909 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:43:
Stomme vraag, maar welke muizen ben je zelf tegengekomen bij je zoektocht?

[google=big mouse for gaming] geeft namelijk meer dan genoeg resultaten (die ook nog eens specifiek voor gamen zijn).
ik had inderdaad al op google gezocht hoor, maar voor mij was de vraag ook eerder gericht aan mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden en daarvoor al de perfecte muis gevonden hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Hangt ook nog beetje vanaf hoe je je muis wilt vasthouden :P claw grip of palm? Voor palm kan ik iig de razer deathadder aanraden.. Heb die zelf al een paar jaar en die is ook aardig op maat. Heb zelf ook redelijk grote handen maar heb er nooit last van. Verder is ook de mx518 redelijk groot (heb ik ook maar weinig gebruikt).

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

etnerdnl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:28:
Hangt ook nog beetje vanaf hoe je je muis wilt vasthouden :P claw grip of palm? Voor palm kan ik iig de razer deathadder aanraden.. Heb die zelf al een paar jaar en die is ook aardig op maat. Heb zelf ook redelijk grote handen maar heb er nooit last van. Verder is ook de mx518 redelijk groot (heb ik ook maar weinig gebruikt).
Ondanks dat de Mx518 groter is (of lijkt) heb ik toch gevoel dat de Deathadder even groot is. Hij alleen echt een stuk minder hoog, wat op den duur lekkerder bleek te werken. De Imperator is even hoog en ondanks dat deze kleiner lijkt als je em naar een G400 (bijna zelfde vorm als de MX500 / 510 / 518) voelt deze groter. Het is ook maar net hoe ver op de muis je je vingers laat uitsteken trouwens.

Bij Razer kan je de punt namelijk iets uit laten steken, daar hebben ze rekening mee gehouden op de muis. Bij logitech lopen ze spits toe, waardoor je het uiteinde van de muis nooit echt kunt gebruiken, ik denk dat daar toch wel het verschil een beetje in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt er ook heel erg vanaf hoe je de muis vasthoud. Ik heb zelf ook grote handen maar geen problemen met welke muis dan ook. Ik hou de muis ook alleen met mijn vingers vast en leg er niet mijn hand op. Dit zorgt er ook voor dat je met je vingers de muis wat kan bewegen. Omdat ik de muis ook nog eens optil om bijvoorbeeld bij een spel om te draaien ligt mijn pols altijd op dezelfde plek.

Een andere houding aanleren is misschien niet makkelijk maar niet je volledige hand op de muis houden heeft een hoop voordelen.

Zie bijvoorbeeld het onderstaande filmpje.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RqSGFQIcU_o]

Wat ik dus doe is het laatste, waarbij ik mijn pols nooit verplaats.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 12-03-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

B-ware schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:24:
[...]

ik had inderdaad al op google gezocht hoor, maar voor mij was de vraag ook eerder gericht aan mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden en daarvoor al de perfecte muis gevonden hadden.
De perfecte muis voor mij past in mijn hand. De perfecte muis voor jou past in jouw hand. Aangezien geen twee mensen dezelfde handen hebben, hebben ze ook niet dezelfde perfecte muizen. Veel belangrijker is wat iemand er allemaal omheen kan vertellen over wat hij geprobeerd heeft en wat daar dan precies niet goed voelde.

Jij als topicstarter had daarmee moeten beginnen. Zonder dat verwordt dit tot opsomtopic waar mensen weliswaar kunnen roepen wat voor hen het beste was, maar waarbij niemand (niet jij, niet anderen die dit lezen) kunnen inschatten in hoe verre die ervaringen voor hen relevant zijn.

Ivm gebrek aan eigen inzet gaat dit topic dicht. Zie ook:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.