[Plesk] SSL uitschakelen op poort 8880 of SSL certificaat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Op een Plesk 10.4.4 server heb ik Web Presence Builder (dat heette eerste Site Builder) geïnstalleerd alles draait prima.

Echter als je als klant naar het beheerpanel van Plesk gaat: www.domein.nl:8880 of :8443 dan krijg je de waarschuwing dat het SSL certificaat niet klopt. Terecht uiteraard.

Nu is mijn vraag, hoe is het mogelijk om SSL uit te schakelen voor poort 8880, óf is het mogelijk één SSL certificaat te kopen die voor alle domeinen ineens geldt.

Het probleem is dat hier wel over geschreven is over het Plesk forum, echter over versie 9 wat niet meer van toepassing is voor versie 10. Over versie 10 staat vrij weinig online.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

kvdd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:10:
Echter als je als klant naar het beheerpanel van Plesk gaat: www.domein.nl:8880 of :8443 dan krijg je de waarschuwing dat het SSL certificaat niet klopt. Terecht uiteraard.
Wat klopt er niet aan het certificaat dan? Een poortnummer staat nl. compleet los van een certificaat.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Nou kijk, op dat poortnummer draait SSL om zo te zeggen. Dat zou ik eigenlijk uitgeschakeld willen zien.

Maar als dat niet kan, dan is de vraag: Kan ik een SSL certificaat afnemen die voor alle domeinen geldt. Dus ook voor de domeinen die op die Shared server zijn aangemaakt. Zonder dat ik voor elk klantdomein een nieuw certificaat moet kopen.

Is het zo duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je SSL uitschakelt, gaan de gebruikersnamen/wachtwoorden voor het beheerspanel via plain http verstuurd worden. Weet je zeker dat je dit wilt?

Je zou evt. zelf nog met een eigen CA certificaten uit gaan geven.

even een kleine disclaimer dat ik totaal geen kennis van PLESK heb

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als sidenote van deze kant: Ja er zijn certificaten die geldig zijn voor meerdere domeinen/Common Names. Dat zijn de zogeheten Subject Alternate Names certificaten (SAN/UCC certificaten). Maar dat kan maar tot een bepaald aantal. Bovendien kan je daar geen domeinnamen aan toevoegen..

Dan heb je nog een wildcard certificate, maar die doet *.domain.ext. dus daar heb je niets aan.

Kun je niet in een oplossing denken als https://www.jouwprovidersdomein.nl:8443/klantdomain.ext :? Dan heb je aan een enkel certificaat voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 13-03-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Ja ik kan ze inderdaad dan beter niet laten inloggen via www.klantdomein.nl:8443, maar via www.mijndomein.nl:8443 waar ze hun instellingen aan kunnen passen.

Bedankt voor de reacties, ik los het op die manier op. Hiervoor ben ik met één SSL certificaat klaar vermoed ik.
Pagina: 1