Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[dm] 2x zelfde bericht maar naar andere user

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik heb via DM een aantal reacties gehad op een V/A advertentie. Nu ben ik tot een koop gekomen en wil de rest van de users waarmee ik een DM draadje had lopen even kort laten weten dat het product reeds verkocht is.

Echter als ik mijn reactie 'Helaas, de telefoon is verkocht' copy paste naar elk los draadje met een user krijg ik na de 2x keer al de melding dat het niet mag, omdat het bericht hetzelfde is (wat ook klopt). De check of het bericht hetzelfde is houd dus geen rekening met de geadresseerde.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een mooie definitie van DM-spam is ook dat de geadresseerde steeds een ander is. Het zou dus verdomd slechte spampreventie zijn als je wel twee keer hetzelfde bericht naar verschillende users mag sturen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 12-03-2012 14:42 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• bonzz.netninja
Ah, het is ter voorkoming van spam? Is dit dan niet een tamelijk lompe oplossing voor het (hypothetische) probleem? En is dit eigenlijk wel een oplossing?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het probleem is niet hypothetisch, ask zeef. :+ Een oplossing is het ongetwijfeld, maar of het de beste oplossing is durf ik niet te zeggen. Ik kan zo snel niks anders verzinnen in elk geval, hooguit die beperking alleen opleggen aan mensen met minder dan x posts of korter dan y dagen geregistreerd.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rare regel vind ik dit. Zou toch lekker zijn als ik 3 mensen een mailtje wil sturen en dat Google bij de 3e dan roept "Mag niet, je hebt deze mail al 2x verstuurd.". Ik zou zeggen bouw captcha in tegen spam botjes, sloop deze onnodige 'preventie' regel er uit en klaar!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, want na het copy/pasten een onleesbare captcha moeten overtikken is veel makkelijker dan even een punt of een spatie toevoegen ergens in je bericht. :D

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NMe schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:52:
Ja, want na het copy/pasten een onleesbare captcha moeten overtikken is veel makkelijker dan even een punt of een spatie toevoegen ergens in je bericht. :D
Ik zei niet onleesbaar :P
Edit : En daarbij haal je gelijk het hele argument van de spampreventie onderuit nu. Ik script wel een leuk botje wat bij elk spam bericht een spatie of punt toevoegd :D Klaar! Spam op GoT! :) Haha.

[ Voor 26% gewijzigd door DennusB op 12-03-2012 14:56 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20
Doe gewoon een aanhef met de naam van degene waar je een berichtje naartoe stuurt (wat dus bij elk bericht anders zal zijn) en je bent van alle problemen verlost? Crap als captcha's hoor ik wel vaker als 'oplossing' genoemd worden, maar die dingen zijn zo gebruiksonvriendelijk dat het allesbehalve goede oplossingen zijn.

The devil is in the details.

• bonzz.netninja
Hahn schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:55:
Doe gewoon een aanhef met de naam van degene waar je een berichtje naartoe stuurt (wat dus bij elk bericht anders zal zijn) en je bent van alle problemen verlost? Crap als captcha's hoor ik wel vaker als 'oplossing' genoemd worden, maar die dingen zijn zo gebruiksonvriendelijk dat het allesbehalve goede oplossingen zijn.
Eens, een captcha zou ik ook niet willen. Ik vraag me alleen echt serieus af of dit een erg reëel probleem is bij DM berichten en of er geen andere manieren zijn, bijv. een check of er al een dialoog is met de andere user. In dit geval is het namelijk altijd een reply, geen nieuw bericht.

• bonzz.netninja
Je zou trouwens ook nog kunnen denken dat de spamcheck bij de ontvanger ligt (zoals mail) dus als het systeem denkt dat het een spam bericht is, er vrij prominent in beeld bij de ontvanger een knop komt als 'dit is spam' en bij 3 meldingen er direct allerlei alarmbellen afgaan ofzoiets

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 10:57

DarkKnight

Narf

bonzz.netninja schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:06:
Je zou trouwens ook nog kunnen denken dat de spamcheck bij de ontvanger ligt (zoals mail) dus als het systeem denkt dat het een spam bericht is, er vrij prominent in beeld bij de ontvanger een knop komt als 'dit is spam' en bij 3 meldingen er direct allerlei alarmbellen afgaan ofzoiets
Dat betekent wel dat de servers onnodig belast worden, want die krijgen én extra veel verkeer te verduren én ze moeten dat verkeer dus ook nog eens gaan onderzoeken. Bij e-mails ligt dat iets anders omdat daar geen controle is uit te voeren op uitgaand verkeerd.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Ik had dit probleem laatst ook ja.
Ik zou gewoon een TR-alike knopje bij DM threads willen om spam/misbruik te melden aan mods.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bonzz.netninja schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:03:
[...]

Ik vraag me alleen echt serieus af of dit een erg reëel probleem is bij DM berichten
Het is in het verleden vaker gebeurd. Hoe reëel wilde je het hebben? :)
Noxious schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:11:
Ik had dit probleem laatst ook ja.
Ik zou gewoon een TR-alike knopje bij DM threads willen om spam/misbruik te melden aan mods.
Voorkomen is beter dan genezen.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Mogelijk, maar zoals hierboven aangegeven is het voorkomen een kwestie van een eenvoudige aanpassing aan een mogelijke bot.

Imo is dit juist hetzelfde idee als een capcha, het verminderd de functionaliteit :P

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Really? Hoe vaak zit je nou DM's te copy/pasten? Ik denk niet dat je iemand aan kan wijzen die hier vaker dan één keer tegenaan gelopen is. En ik denk dat je de gemiddelde spammer overschat als je denkt dat ze hun spamscript aanpassen op één enkele site. Dit soort spam wordt door echte mensen geplaatst die voor een paar cent per dag fora lopen onder te spammen vanuit China.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Het probleem met "misbruik melden": er zijn maar een handvol mensen die iets aan DM spam kunnen doen. Natuurlijk kan iedereen met banrechten de vervelio in kwestie een vakantie geven, maar nog niet de helft van die mensen ook echt beoordelen of dat nodig is omdat we gewoon die DMs niet in mogen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

bonzz.netninja schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:03:
[...]

Eens, een captcha zou ik ook niet willen. Ik vraag me alleen echt serieus af of dit een erg reëel probleem is bij DM berichten en of er geen andere manieren zijn, bijv. een check of er al een dialoog is met de andere user. In dit geval is het namelijk altijd een reply, geen nieuw bericht.
Ik denk dat dit misschien nog wel de meest eenvoudige oplossing is: indien het een reply is - geen check :)

Intentionally left blank

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Met Crisp

• bonzz.netninja
:) hoera. Doe maar maken dan, beetje hoog in de prio eigenlijk is het probleem niet meer echt heel relevant

[ Voor 37% gewijzigd door bonzz.netninja op 13-03-2012 15:55 ]

• Misha
Het ligt op de grote hoop :) het komt wanneer het komt

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:55

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik had hier gisteren ook last van, maar als ik de reacties zo lees wordt er dus al aan gewerkt. Hopelijk dat het dan snel doorgevoerd is. :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Misha
Er staat nergens dat er al aan wordt gewerkt. Het ligt op de grote stapel "ooit te doen"

• bonzz.netninja
Misha schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:23:
Het ligt op de grote hoop :) het komt wanneer het komt
lees: ergens 2030

• Misha
Mwa, gezien onze nieuwe dev capaciteit gok ik eerder op december 2029!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:55

Zerora

Ik Henk 'm!

Is dat slecht inplannen of is die grote stapel zo groot? :P

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Misha
Groot is een understatement :p

• bonzz.netninja
:P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Fixed in SVN

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.