Harde plop in muziek ; Stroomvoorziening

Pagina: 1
Acties:

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-02 23:56
Een kameraad van mij heeft een probleem met z'n geluid namelijk dat random soms harde ploppen door de speakers komen. Dit had hij met z'n PC setje ook al dus het licht niet aan de versterker. De ploppen(meer een pok geluid) zijn vrij hard dus waarschijnlijk ook slecht voor de speakers dus het zou fijn zijn als hier een oplossing voor de vinden is.

Omdat zijn oude setje hetzelfde probleem had moet er wel iets mis zijn met de stroom voorziening daar. Het is een grote studenten flat dus allicht licht het probleem daar. Voor de rest werkt alles prima, ook zonder brom

Weet iemand toevallig een goedkope oplossing ?, De set heeft niet echt een hoge waarde dus meer dan een paar tientjes wou hij er niet aan uitgeven. Ik ben niet zo thuis in de stroom filters alleen volgens mij kunnen die behoorlijk duur zijn..

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geaard aangesloten ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-02 23:56
Ik ga het navragen maar het gaat hier om een am-M659 en die hebben volgens mij helemaal geen geaarde stekker maar zo'n simpele connector . Het stopcontact is wel geaard !

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Kraakstoring

Ontstaat door slecht contact, vaak waar de plug aan de kabel zit, of tussen plug en ingang. Er kan ook in een kabel een breuk zitten. Gekraak kan ook door een kortsluiting in pluggen of kabels ontstaan. Slechte kabels kraken soms als ze nieuw zijn al door de kabel te bewegen. Een kapot IC in bijvoorbeeld een mixeringang kan ook een krakend geluid veroorzaken. Vooral als er iets los zit aan een ingang met fantoomvoeding kan het keihard kraken. Dit is trouwens ook een gevaar voor eindtrappen en speakers! Advies: krakende kabels direct merken en apart leggen ter reparatie. Schakelaars kunnen ook kraakstoringen veroorzaken, vooral als ze lang niet gebruikt zijn, ook oude potmeters kunnen kraken. Soms helpt een paar keer draaien of schakelen al, soms contactspray. Het beste is: vervangen. Bescherm mixers, apparauur en kabels tegen stof en vocht. Een bijna kapotte transistor of IC in een mengpaneel oid. kan ook een krakende storing ("popcorn noise") veroorzaken.
http://www.popschoolmaast...llege_brom_kraak_ruis.php

kapotte ef slecht werkende schakelaarergens in huis. testen dus en vervangen.

Copyright and left by SED...