@toys
De verbinding is via internet, niet via VPN.
@laurens0619
We hebben inmiddels meer dan 30 telefoons geinstalleerd, en die worden over de hele wereld gebruikt. Het werkt dus absoluut.
@fridgeman
Je zegt dat Ziggo dat niet doet. Ziggo bestaat uit het oude Casema, @home, en nog een paar andere providers geloof ik. Zijn die netwerken en alle instellingen daarvan inmiddels gelijk? Misschien dat het bij het oude Casema wel kan, en bij @home niet. Geen idee, maar ik sluit het niet uit. Dit probleem speelt overigens in Wassenaar, en ik weet niet welke oude provider daar zat.
Ik heb inmiddels geprobeerd via telnet een verbinding op te zetten. Als ik dat vanuit kantoor doe, dan krijg ik meteen de melding "connection refused", wat erop duidt dat er in ieder geval een verbinding opgezet wordt. Dat klinkt tegenstrijdig, maar er komt dus een foutmelding terug, en dus is er een verbinding. Als ik vanaf de computer van de collega telnet, krijg ik geen reactie. Ik zie dan alleen "trying 1.2.3.4...." en daarna een timeout.
Een kennis zit ook bij Ziggo, regio Utrecht, en die kan alleen uitgaand bellen. Inkomend belverkeer komt niet aan.
De router is een Netgear WNDR3300. Ik heb getracht de SPI firewall uit te zetten (zie
http://www.phonepower.com...tion_with_the_Grandstream ). Dat schijnt weinig tot niks toe te voegen aan de veiligheid, aangezien de computer toch achter NAT zit. (zie
http://www.dslreports.com/forum/remark,21791308 ) Dit lezend is NAT er voor inkomend verkeer, en de firewall voor uitgaand verkeer, en als er virussen of trojans aanwezig zijn, gebruiken die waarschijnlijk toch poort 80.
En wat gebeurt er: geen internet meer na een reboot. Het lukt wel nog om lokaal in te loggen op de router, dus heb ik de instellingen terug laten zetten (aanwijzingen gevend via de telefoon). Vervolgens weer een reboot, en dan doet ie niks meer, ook lokaal inloggen werkt niet meer. Dus maar een harde reset via het knopje op de achterkant, en ook dat helpt niet, ook niet na het herstarten van de computer...
Ik ben niet blij nu. Ik heb dus zonet de internetverbinding van een collega thuis vernaggelt, en die zit niet bepaald in de buurt. Straks komt er wel iemand daar langs die er iets meer verstand van heeft, dus ik hoop dat het snel opgelost is.