Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 08:59
Situatie netwerk:
In de huiskamer bij m'n schoonouders staat een pc, die Internet-access heeft via powerline. De powerline komt uit in het bureel, waar de kabelmodem en router zich bevinden. SharePort is een technologie van D-Link om een apparaat aan de router te hangen, waar je dan toegang toe hebt zoals een apparaat dat aan je pc hangt. In dit geval betreft het een Samsung MFP.

Dit krijg ik niet werkende. De USB-led van de router brandt netjes, firmware is ook de laatste. De SharePort software kan de router niet vinden. Verplaats ik de router naar de huiskamer, en hang ik de pc dus rechtstreeks aan de router, werkt alles perfect. Conclusie: SharePort werkt niet over Powerline adapters? Wat zijn mijn opties?

Er loopt ook een ticket bij D-Link over dit probleemgeval, maar hun oplossing was de router vervangen, omdat zij er vanuit gingen dat die defect zou zijn. Dat helpt me natuurlijk niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 11:43
Maar je kan opzich vanaf die pc via de powerline adapters wel bij de d-link zelf komen? Zal haast wel als je ook internettoegang hebt lijkt mij, maar toch. Heb je aanvullende beveiliging ingesteld (mac filters o.i.d)?

Welke SharePort versie gebruik je? Ik heb icm met de DIR-855 problemen met v1.17 (krijg met geen mogelijkheid verbinding met een printer). Als ik V1.15 gebruik werkt het stukken beter, vandaar dat ik alles nog op V1.15 heb draaien.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
Het internet werkt volledig, en ik kan ook gewoon in de admin schermen van de D-Link. De netwerkverbinding is dus helemaal in orde. Er zijn geen mac filters ingesteld.

Ik gebruik inderdaad versie 1.17 van SharePort, ik kan het eens proberen met 1.15. Maar op zich werkt het dus wel met 1.17 als ik de powerline adapters weglaat.

Aanvullende info:
Als ik dus de powerline adapters weglaat krijg ik bij rechtermuisknoppen op SharePort ongeveer het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTswIL42qgQm5TiIIBpMQOgxO9gNpuUABraLabaYHGMtFfQURl0rg
Met powerline adapters valt de bovenste regel weg, SharePort kan de router dus niet terugvinden...

Edit: je zou bijna denken dat D-Link vreemde netwerkpakketjes doorstuurt die niet worden herkend en dus worden geblokkeerd door de powerline adapters.

[ Voor 11% gewijzigd door Dnomaid op 12-03-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
Wil toch nog een keertje schoppen. Niemand enig idee?

Heb bij D-Link gevraagd of SharePort werkt op hun eigen powerline adapters. 2 weken voorbij en nog steeds geen antwoord, waardeloze support daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-04 22:53
eb je deze al eens geprobeerd ?

SharePort Utility 3.1.0 R1

http://www.softpedia.com/...s/SharePort-Utility.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 08:52
Heb je shareport al eens gebruikt zonder de powerline adapters? Ik heb thuis ook 2 d-link routers en op beide werkt shareport totaal niet. Meerder computers/laptops etc. een Dir-635 en een Dir-655.

Shareport is trouwens niet van D-link zelf. Ze gebruiken de technologie van een ander bedrijf en ze hebben een nieuwere client (ben alleen de naam vergeten)...deze werkte bij trouwens ook niet.
Pagina: 1