Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuw mobiel abonnement. Ik bel/sms vrijwel nooit en heb voor die reden altijd prepaid internet gehad (10tje per maand, T-Mobile). Het vervelende is dat je altijd 12,50 op je mobiel moet hebben staan, en als je dus een keer moet telefoneren, je opnieuw 10 euro moet opwaarderen om weer boven die 12,50 te komen. Aangezien prepaid internet ook nog eens erg sloom is, ben ik op zoek naar iets anders.

Ik ben dus op zoek naar een abonnement met zo weinig mogelijk smsjes/bel minuten, en zo veel mogelijk datategoed. Snelheid maakt niet enorm veel uit, alles is beter dan wat ik nu heb. Het liefst houd ik het onder de 15 euro p/maand.

Alvast bedankt!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Simyo vanaf 50 minuten voor 2,99 per maand.

200 MB voor 6,99 per maand, 500 MB voor 7,99 per maand, 1000 MB internet voor 9,99 per maand of 1500 MB voor 13,99 per maand.

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen, zoek er zelf 1 uit op http://www.bellen.com. Rabomobiel is ook een interesante.. 100 minuten en onbeperkt internet voor 10 euro..

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 12 maart 2012 @ 05:43:
Simyo vanaf 50 minuten voor 2,99 per maand.

200 MB voor 6,99 per maand, 500 MB voor 7,99 per maand, 1000 MB internet voor 9,99 per maand of 1500 MB voor 13,99 per maand.
Dat werkt niet. Als je bv. voor die van 1500 MB per maand gaat dan betaal je 21,99 . Die 13,99 geldt alleen voor de eerste zes maanden.

Zelfde geldt voor de rest. 1000 MB is eigenlijk 16,99 per maand. Dat moet gecombineerd worden met een plan van minstens 3,99 per maand (want 2,99 is alleen in het eerste jaar), wat samen ruim boven de gewenste 15,- zit.

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet enorm veel datategoed nodig ofzo, ik gebruik hem alleen voor whatsapp/email etc.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik kom zelf nooit over de 100 MB heen, terwijl ik uren spendeer aan Twitter/Facebook/Whatsapp/Gmail en nog veel meer op mijn Android telefoon. Zelfs niet al ik een paar uur per maand naar online streaming luister onderweg. :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:51:
Ik kom zelf nooit over de 100 MB heen, terwijl ik uren spendeer aan Twitter/Facebook/Whatsapp/Gmail en nog veel meer op mijn Android telefoon. Zelfs niet al ik een paar uur per maand naar online streaming luister onderweg. :)
Idd Operators hebben dan wel een limiet ingesteld. van 500MB maar ik verbruik dat bij langena niet.
Dan moet je wel aan denken dat ik vrij veel gebruik maak van mn internet op mn mobiel.

E-mail, watsapp, surfen op het web, google maps, photo stream.. enz...

gebruik sinds 7 aug 2010 datum van ingebruik name mobiel :+

Sent Data 594 MB
Received Data 5,2 GB

Denk ook dat de limieten die gesteld worden meer bedoeld zijn op mensen die hun telefoon ook als personal hotspot gebruiken. Als je alleen gebruik maakt van je telefoon zelf.. dan kom je lastig boven de 500 mb per maand uit.. Let wel op als exchange gebruiker kan het zijn dat je soms data blijft hangen. Wat er dan gebeurd is dat je data wel boven je bundel uit kan komen. maar dat is een ervaring op het iPhone platform ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dan denken jullie misschien uren bezig te zijn, want ik verbruik met hetzelfde meestal meer dan 800 MB. En daar doe ik echt niet zo heel veel voor.

Geen hotspotspul, alleen maar iedere dag in loze momentjes even apps checken, sites checken, forum, mail, enz. Sites zijn vaak nog het zwaarst omdat de gemiddelde site tegenwoordig een stuk meer data lust dan toen met dat wapspul.

Maar goed, wat wij hier verbruiken gaat het hier niet om. Het gaat er om dat *als* je meer verbruikt, dat je dan dik mag bijbetalen. Dat is imho zeker ook wel iets waar je vooraf even goed over moet nadenken, want anders ben je alsnog duur uit :Y

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

http://www.gsmweb.nl/tele2/index_abo.htm

500mb internet 7,50 2mbps download snelheid
1000mb 10.00 3,6mbps download snelheid
1500mb 12,50 3,6mbps download snelheid
afrekening per kb.

+
100min/sms 3 euro per maand 1 en 2 jarig hetzelfde
200min/sms 6 euro bij 1 jarig 5 euro bij 2 jarig abonnement
300min/sms 7 euro bij 1 jarig 6 euro bij 2jarig abonnement

prijzen gelden gedurende contractsperiode, dus 2 jarig lijkt me wel handig als je geen nieuwe toestel wil!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:21
Ik zit in hetzelfde schuitje als TS. Ik neig op moment naar Tele2. Zitten op het netwerk van T-Mobile. Internetsnelheid: Tot 3.6Mbit/s download, tot 384 Kbit/s upload

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3OLPY.png

Dit abonnement is toch gewoon op te zeggen na 12 maanden?

Verwijderd

Gabliboeba schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:52:
Ik zit in hetzelfde schuitje als TS. Ik neig op moment naar Tele2. Zitten op het netwerk van T-Mobile. Internetsnelheid: Tot 3.6Mbit/s download, tot 384 Kbit/s upload

Dit abonnement is toch gewoon op te zeggen na 12 maanden?
ja klopt.. via http://www.gsmweb.nl/tele2/index_abo.htm kan je hetzelfde voor 2 jaar krijgen (welke vanaf 200min 1 euro pm goedkoper is), dat is handiger als je niet snel van plan bent om een nieuw toestel te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 15:57 ]

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:56:
[...]

ja klopt.. via http://www.gsmweb.nl/tele2/index_abo.htm kan je hetzelfde voor 2 jaar krijgen (welke vanaf 200min 1 euro pm goedkoper is), dat is handiger als je niet snel van plan bent om een nieuw toestel te kopen.
Dan lijkt me Tele2 toch de beste keus als je op zoek met naar een abonnement met weinig belminuten en veel data. Ook de (theoretische) snelheid die je krijgt is prima in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Zeker geen slechte keus, bedankt.
Pagina: 1