Type interne schijf achterhalen zonder behuizing te openen?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo Tweakers,

Vorige week ben ik even naar de Office Centre geweest en heb daar dit schijfje gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://efolder.staplesofficecentre.nl/content/F1001-12NL/large/pagina24.jpg

Omdat ik zeer te spreken ben over het design, zeer stevige bouwkwaliteit en het belangrijkste: de snelheid, Ben ik benieuwd wat hier nou voor schijfje in zit.
De buitenkant is overduidelijk van Sony maar intern vast niet :+
Ik krijg regelmatig externe USB 3.0 schijfjes in mn handen en merk duidelijk verschil in snelheid, zo erg dat het me interesse hebt gewekt of het nou allemaal 1 pot nat is, bijvoorbeeld altijd een Western Digital schijfje met ieder zn eigen behuizing van de fabrikant of dat er nog echt verschil in zit in het type binnenin.

Nou heb ik wat HDD benchmark tooltjes maar die laten niks zien qua type, merk of wat dan ook, alleen Sony USB drive.

Weet iemand een tooltje waarmee dit wat uitgebreider te zien is...?

Alvast dank _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

devmgmt.msc en dan op disk drives klikken? :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens Crystaldiskinfo. Die kan bij sommige USB controllers toch de SMART waarden uitlezen, en ook het type harde schijf. Maar ik denk dat de goede snelheid eerder aan de USB controller ligt, dan aan de harde schijf.