[KPN] IP Adres veranderd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs_t
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik heb al sinds 2000 een ADSL abbo bij Planet/KPN en heb sinds in ieder geval sinds 2006 al een en hetzelfde IP adres gehad. Afgelopen vrijdag kreeg ik opeens van meerdere sites de melding dat ik extra authenticatie moest doorlopen omdat ik vanaf een onbekend IP inlogde.

Na even gekeken te hebben blijkt dat mijn IP opeens veranderd is, van een direct-adsl.nl hostname terug naar een speed.planet.nl hostname, zijn er meer mensen bij wie dit het geval is, of weet iemand vanwaar deze plotselinge verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Omdat ge officieel nooit een vast ip had waarchijnlijk :?
Waarom boeit helemaal niet lease verloopt ip is niet meer beschikbaar en je krijgt een andere ... c'est la vie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:50
kan zomaar zijn dat snachts de connectie er een half uurtje uit gelegen heeft? meestal veranderd dan je ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs_t
hellfighter87 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:07:
kan zomaar zijn dat snachts de connectie er een half uurtje uit gelegen heeft? meestal veranderd dan je ip
Verbinding heeft er wel vaker uit gelegen, ook meerdere uren, maar het IP adres is altijd hetzelfde gebleven =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gebeurt wel vaker. Wat maakt het uit? Tenzij je een server runt thuis moet dat niet uitmaken. En als je toch al een server runt, dan kun je beter kijken naar een eigen domein zodat IP-changes niet uitmaken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs_t
NMe schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:47:
Gebeurt wel vaker. Wat maakt het uit? Tenzij je een server runt thuis moet dat niet uitmaken. En als je toch al een server runt, dan kun je beter kijken naar een eigen domein zodat IP-changes niet uitmaken.
Het is geen dramatisch probleem, hoogstens bij wat sites de allowed IPs aanpassen, maar het was me in een aantal jaar nooit gebeurd dus ik vroeg me vooral af of er een specifieke reden achter kon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 15-09 22:06
eigenlijk heb je bij kpn een vast ip adres.
behalve als je om wordt gezet van abbo dan krijg je een nieuwe.

of van adsl na adsl2+ netwerk gaat daar weet ik het zeker van.
als dat van adsl na vdsl of glasvezel ook zo is weet ik niet zeker maar denk haast van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhhh.... Je begrijpt hem niet helemaal....
Als je thuis een server runt die van buiten bereikbaar moet zijn, dan maakt het wel degelijk uit of je wel of geen vast IP hebt.

Als je IP dynamisch is, ben je aangewezen op een dyndns service.
Dan kan je alsnog een eigen domein naam nemen en deze via een CNAME koppelen aan de dyndns naam, maar het blijft vervelend om geen vast IP adres te hebben in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs_t
jopoh schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:53:
eigenlijk heb je bij kpn een vast ip adres.
behalve als je om wordt gezet van abbo dan krijg je een nieuwe.

of van adsl na adsl2+ netwerk gaat daar weet ik het zeker van.
als dat van adsl na vdsl of glasvezel ook zo is weet ik niet zeker maar denk haast van wel
Misschien dat er dan een netwerk update geweest is, alhoewel mijn up/down nog steeds gelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 19:05
Ik weet wie jou vraag kan beantwoorden! De KPN helpdesk :Y) nou ja, eerstelijners waarschijnlijk niet, maar ik denk dat ze daarna je wel kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Planet Internet (nu dus KPN) heeft volgens mij nooit een vast IP-adres gegarandeerd bij consumentenlijnen. Dat het nu veranderd is kan door van alles zijn, maar ik zou me er niet druk om maken. Als je wel een vast IP-adres nodig hebt, dan moet je een provider nemen die dat garandeert :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:54:
Gebeurt wel vaker. Wat maakt het uit? Tenzij je een server runt thuis moet dat niet uitmaken.
[...]
uhhh.... Je begrijpt hem niet helemaal....
Als je thuis een server runt die van buiten bereikbaar moet zijn, dan maakt het wel degelijk uit of je wel of geen vast IP hebt.
...
Wat begrijpt NMe niet?
Ik hoor echt veel te vaak mensen roepen dat ze een vast IP hebben. Een ADSL abonnement heeft een vast IP adres of niet, afhankelijk van de voorwaarden, en niet afhankelijk van de tijd dat dit IP niet veranderd is. De verschillen en de gevolgen hiervan zijn voor iemand waarvoor dit uitmaakt wel duidelijk mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

base_ schreef op maandag 12 maart 2012 @ 04:36:
[...]

Wat begrijpt NMe niet?
Ik hoor echt veel te vaak mensen roepen dat ze een vast IP hebben. Een ADSL abonnement heeft een vast IP adres of niet, afhankelijk van de voorwaarden, en niet afhankelijk van de tijd dat dit IP niet veranderd is. De verschillen en de gevolgen hiervan zijn voor iemand waarvoor dit uitmaakt wel duidelijk mag ik hopen.
Wat hij niet begrijpt (niet lijkt te begrijpen) is: "En als je toch al een server runt, dan kun je beter kijken naar een eigen domein zodat IP-changes niet uitmaken."

Een eigen domein garandeert niet een vast IP adres. Ook kan je niet zoveel met een eigen domeinnaam als je geen vast IP adres hebt, TENZIJ je een dyndns service gebruikt en jouw domeinnaam via een CNAME record koppelt aan de dyndns service naam.
Pagina: 1