Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 14:02
hey,
ik heb thuis 2 draadloze netwerken, een van telenet (192.168.1.1) en dan nog een van ons eigen (192.168.0.1)
mijn printer is draadloos verbonden op de 192.168.0.1 nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om te printen op deze printer als ik verbonden ben met het netwerk van de 192.168.1.1

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11

MagicTempest

Fly pig!

Ja, dat moet kunnen. Het makkelijkste zou zijn om het tweede accesspoint niet als router te laten fungeren, maar puur als accesspoint. DHCP moet dan uit op het tweede accesspoint en de verbinding moet in een lan poort worden gestoken ipv de wan poort.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Jullie "eigen" router ip adres 192.168.1.2 geven, en inderdaad dhcp uitschakelen daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat de heren zeggen ^^

Vergeet niet dat je dan ook de WAN poort van de eigen router niet wilt gebruiken, maar juist de LAN poorten.
Steek de Ethernet kabel afkomstig van het Telenet router dus in een LAN poort van de eigen router.

Je maakt dus van de eigen router niet meer dan een switch voorzien van WiFi.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 12-03-2012 10:24 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

En om beide (draadloze) netwerken helemaal in elkaar te "versmelten", gebruik voor beide wlans dezelfde wpa2 key en ssid. Zorg er wel voor dat beide routers op een ander kanaal uitzenden, 1 en 6 bijvoorbeeld.
Pagina: 1