[forum/feat] Er is 1 wijziging geplaatst.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:33
Het komt bij mij wel eens voor dat ik een reactie op iemands post aan het schrijven ben, maar dat die persoon zijn post aanpast. Vaak klopt mijn reactie dan niet meer, maar is de post evengoed geplaatst. Als ik daarna mijn post aan ga passen (twee reacties onder elkaar is natuurlijk niet de bedoeling) heb je kans dat die ander weer reageert en daardoor krijg je soms scheve discussies.

Als er een nieuwe post wordt toegevoegd komt er netjes in beeld "Er is 1 nieuw bericht geplaatst." Is het ook mogelijk om een bericht als "Er is 1 wijziging geplaatst." te tonen?
Dit kan w.m.b. gewoon een algemene melding zijn, en maakt mij eigenlijk niet uit welke reactie in dat topic is aangepast. Als er een melding in beeld verschijnt kan je zelf wel terugzoeken of je je reactie daarop moet aanpassen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Lieve Devvers _/-\o_ ,
Graag zou ik willen dat deze functie eindelijk eens wordt geïmplementeerd op GOT. Het komt veel te vaak voor dat ik aan het typen ben, een ander ondertussen zijn reactie aangepast heeft en ik voor niets heb lopen typen.
Ook zou het handig zijn in het geval dat ik met een probleem zit, ik schrijf dat ik zo meteen een update zal plaatsen en dat zij hier een notificatie van krijgen. Veel Tweakers houden in zo'n geval een Topic op de achtergrond open maar weten niet wanneer die update nou is geplaatst.

Het zou veel handiger zijn als dit systeem wordt toegepast. Het lijkt mij niet lastig te devven aangezien een flink stuk code al wordt gebruikt voor het stukje ''er is een nieuw bericht'' na een nieuwe post.

Zo'n zelfde stukje zou ik graag willen zien in het geval er een edit is geweest in een post.

Bedankt :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt mij niet lastig te devven aangezien een flink stuk code al wordt gebruikt voor het stukje ''er is een nieuw bericht'' na een nieuwe post.
Er zit een behoorlijk groot verschil tussen een check of er een nieuw bericht in een topic is geplaats (simpele vergelijking van laatste messageid) en een check op updates van alle messages in een topic vanaf een bepaald tijdstip. Het eerste is 1 gegeven dat per topic moet worden bijgehouden en eenvoudig gecached kan worden, het tweede vereist feitelijk een veel duurdere query per 'poll'.

Daarbij komt vervolgens ook nog de benodigde logica om messages in-place bij te werken en te voorzien van een indicatie dat het bericht gewijzigd is.

Kortom: performance-technisch heeft zoiets nogal wat impact, en het maakt het systeem een stuk complexer. We zouden nog wel een knop kunnen implementeren waarmee je wel alle messages in 1 keer kan bijwerken, ware het niet dat die knop er al is: hij zit op je toetsenbord en is gelabelled 'F5' :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

crisp schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:57:
[...]

Er zit een behoorlijk groot verschil tussen een check of er een nieuw bericht in een topic is geplaats (simpele vergelijking van laatste messageid) en een check op updates van alle messages in een topic vanaf een bepaald tijdstip. Het eerste is 1 gegeven dat per topic moet worden bijgehouden en eenvoudig gecached kan worden, het tweede vereist feitelijk een veel duurdere query per 'poll'.

Daarbij komt vervolgens ook nog de benodigde logica om messages in-place bij te werken en te voorzien van een indicatie dat het bericht gewijzigd is.

Kortom: performance-technisch heeft zoiets nogal wat impact, en het maakt het systeem een stuk complexer. We zouden nog wel een knop kunnen implementeren waarmee je wel alle messages in 1 keer kan bijwerken, ware het niet dat die knop er al is: hij zit op je toetsenbord en is gelabelled 'F5' :P
Bedankt Crisp maar het gaat me meer om de notificatie.
Ik weet dat er momenteel een systeem is wat laat zien ''geëdit om xx-xx op xx-xx-xx xx% door [naam]''
Is het niet mogelijk om iets in te brengen van <if geëdit om xx-xx op xx-xx-xx xx% door [naam] dan notificatie à la ''nieuwe post''>?

Je kan wel zien dat ik absoluut geen devver ben maar hoop toch dat jullie (Lieve Devvers) dit willen gaan bouwen zodat er een stuk minder frustraties zullen komen op Tweakers. Het maakt reageren gewoon veel eenvoudiger.

Ik dacht dus zelf iets richting:
vergelijk de tijden dat een reply is gepost en er een edit is geweest.
Tijdstip 0: Post wordt geplaatst
Tijdstip 1 minuut: post is geëdit
Tijdstip 2 minuut: post is nog steeds geëdit en in dezelfde fase als op tijdstip 1

If edit geweest op tijdstip 1 (dat berichtje wat je krijgt als iets geëdit is) en je hebt de pagina open dan -> message
If tijdstip 2 is aanwezig -> check if tijdstip 1 is tijdstip 2.
If tijdstip 1 = tijdstip 2 -> niets doen
If tijdstip 1 =/ tijdstip 2 -> show notification

Zoals de TS ook aangeeft hoeft het geen melding te zijn in de trend van ''die en die post is aangepast'' daar doel ik ook helemaal niet op. Het feit dat er een post is aangepast, daarvan zou ik een melding krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Frozen op 06-02-2014 01:23 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 23:31

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Technisch maakt het niet uit. Evengoed ben je door alle posts in een topic aan het lopen, om te kijken of deze toevallig is geedit sinds de laatste check. Omdat je dan toch al door alle posts aan het lopen bent, kan je ook direct meegeven welke post het was. Alleen dat is nou precies wat crisp zegt: het is een stuk zwaarder voor de database om langs alle posts te lopen en daarom wordt het niet gedaan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.