bloggen - software om het uiterlijk een makeover te geven

Pagina: 1
Acties:
  • 3.658 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Vriendin van me heeft een blog. Ze is schrijfster, er staat al voor 8 jaar aan inhoud op, maar van webdesign kent ze eigenlijk niks. Blog wordt gewoon in Blogger geschreven, en de opmaak trekt eigenlijk op niks.

Ze wil dat een make-over geven.
Vereisten:
- WYSIWYG
- eventueel de mogelijkheid om nu of later wat eenvoudige schriptjes te integreren
- makkelijk te leren
- pc
- liefst freeware/open source.

In principe ken ik er niet veel van, maar ik weet dat je met pakweg iWeb en Wordpress perfect kan wat ze wil, op vrij weinig tijd.
Wat is daarvoor een goed alternatief voor pc? (maw: ik ken eigenlijk de standaardsoftware voor pc niet in dit geval)
Heeft het voor haar voordelen om van Blogger naar Wordpress over te schakelen? Of maakt het niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:03

Sabbi

je denkt aan mij.

Wordpress draai je doorgaans ergens op een webserver (op die van wordpress zelf of bij een eigen hosting), alle beheer doe je in de browser, dus dat is ook 'voor pc geschikt'. (Ik neem aan dat je niet je pc zelf als webserver wilt gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt op blogger toch kiezen uit tientallen blogger templates en nog eens duizenden 3rd party templates? Daarbij kun je ook prima zelf de HTML/CSS aanpassen naar wens. Ik zie 't probleem eigenlijk niet zo?

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 11-03-2012 23:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
RobIII schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:58:
Je kunt op blogger toch kiezen uit tientallen blogger templates en nog eens duizenden 3rd party templates? Daarbij kun je ook prima zelf de HTML/CSS aanpassen naar wens. Ik zie 't probleem eigenlijk niet zo?
Ok, dan zal ik me even herformuleren.

Het uitgangspunt is een blog die al iets van zeven jaar loopt, maar die een cosmetische opsmuk nodig heeft. De inhoud moet behouden blijven, alles wat verbeterd kan worden, mag verbeterd worden.
Het probleem is dat ik wel weet hoe ik dit zou aanpakken op mac, maar niet op pc.

Bedoel je nu dat blogger een mogelijkheid heeft om dit aan te pakken, of dat blogger volgens jou de software standard (en daarmee verwijs ik dus naar 'iets als iWeb') aan boord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tjees :P Je logt gewoon in op blogger; klikt design -> template en je kiest er een. That's all ;) En will je all-the-way gaan dan doe je hetzelfde maar kies je voor customize of edit HTML.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 11-03-2012 23:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Leuk, maar dat is ouwe meuk. Tegenwoordig gaat 't iets anders ;) Maar dan nog is 't hooguit twee klikjes werk.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets dan? YouTube: Change Blogger Template
In ieder geval: moeilijk kan het niet zijn. Klik eens door de instellingen van Blogger en je zal zelf wel zien waar je die instellingen moet aanpassen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nope. Ben al bezig met een eigen screenshot serie.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22
10 feet high schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:18:
[...]
Het probleem is dat ik wel weet hoe ik dit zou aanpakken op mac, maar niet op pc.
Exact hetzelfde? Ik zie niet in wat het OS ermee te maken heeft (hooguit de server OS, maar als het een standaard pakket is, maakt dat ook al niets uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Stap 1: Log in en klik op design:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i0Z4QDlgxiHZR6HZeHoo2OkS/thumb.png
Stap 2: Kies een template... Done.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OIHKQPxHvghjuqzN2rVfzeBT/thumb.png

Je kunt ook Customize of Edit HTML kiezen; Kies je Customize dan krijg je:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S7KVkjYCO0FTevu2bnNDfUTE/thumb.png
Kies je "Customize" dan kun je de nodige zaken"tweaken" door gewoon wat tekstvakjes in te vullen e.d.; wil je nog meer controle dan klik je advanced:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pxGAP0sndQ9YYw5WTuy08XoN/thumb.png
Waarbij je heel de CSS naar wens kunt tweaken.
Heb je gekozen voor "Edit HTML" dan kun je zelfs de HTML aanpassen naar wens:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Q3YFvZZeDrGwRyKv0oAQrVH/thumb.png
Nog een mogelijkheid: Kies je "Layout" dan kun je makkelijk de indeling wijzigen en de nodige (al dan niet custom/3rd party) gadgets invoegen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9YcwIGtppoSefDwBBWFa85ca/thumb.png

Ben je niet blij met de standaardtemplates (die je prima kunt gebruiken als "startpunt" om van daar uit je eigen draai eraan te geven) dan neem je een van de vele andere templates.

Ik heb echt geen idee hoe je dit allemaal over het hoofd kunt zien behalve als je niet ingelogd bent. Echt, een peuter kan de was doen hiermee. Ik had in een half uurtje frotten, terwijl ik never-ever iets met blogger had gedaan mijn tweakblogs-"design" nagebouwd.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 11-03-2012 23:44 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
RobIII schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:20:
Tjees :P Je logt gewoon in op blogger; klikt design -> template en je kiest er een. That's all ;) En will je all-the-way gaan dan doe je hetzelfde maar kies je voor customize of edit HTML.
Dankjewel. Ik geloof dat je misschien niet goed hebt begrepen wat de vraag of bedoeling is. Het gaat om een blog die al 7 jaar bestaat. Een blogger-template invoegen, dat is het probleem niet hoor. Ik mag toch wel aannemen dat er voor webdesign op pc meer mogelijkheden bestaan dat via de browser en het handmatig aanpassen van html?
Styxxy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:27:
[...]

Exact hetzelfde? Ik zie niet in wat het OS ermee te maken heeft (hooguit de server OS, maar als het een standaard pakket is, maakt dat ook al niets uit).
Laat me zo zeggen:
Zoals IK het zie heb je bij webdesign toch wel verschillende niveaus waarop je bezig bent.
-> hosting. Dat is in principe allemaal in orde. Als er van hoster/server moet gewisseld worden, dan kan dat wel. Maar ik zie op dit moment eigenlijk geen reden om daar vanuit te gaan.
-> publishing. Gebeurt op dit moment met blogger. Naar mijn idee geeft wordpress betere mogelijkheden voor het publishing gedeelte, maar dat lijkt me ook nog niet echt het grootste probleem. De overgang van blogger naar wordpress, dat kan ik zo wel aan (dat is ook os-onafhankelijk uiteraard), maar mijn vraag is op dat niveau vooral: heeft het voordelen om over te schakelen van blogger naar wordpress? (ik denk van wel: vooral SEO-gewijs)
-> design. Daar schort het op dit moment aan. Eerlijk gezegd kan ik moeilijk begrijpen dat het het beste is om dat binnen blogger te doen, en lijkt het werken met dat soort templates hooguit een status quo. Ik zie ook niet direct in waarom werken met een andere template een vooruitgang zou zijn tov het werken met een template, maar ik wil het graag horen. En voor alle duidelijkheid: html/css leren, dat is niet de bedoeling.

Om op je vraag te beantwoorden: iWeb draait wel op mac, niet op windows. En webdesign vertrekt toch vanuit 'arbeid vanachter je computer', dus dat lijkt me per definitie OS-afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:11
Maak een mooi ontwerp met je iWeb/whatever design software op je mac, sla de html op en voeg hem dan in op de blog via de tutorial de Roblll gegeven heeft. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
10 feet high schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:42:
[...]

Dankjewel. Ik geloof dat je misschien niet goed hebt begrepen wat de vraag of bedoeling is. Het gaat om een blog die al 7 jaar bestaat. Een blogger-template aanmaken, dat is het probleem niet hoor. Ik mag toch wel aannemen dat er voor webdesign op pc meer mogelijkheden bestaan dat via de browser en het handmatig aanpassen van html?
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt ;) Als je een bloggertemplate kunt maken of kunt HTML-en of werken met een DreamWeaver/iWeb of weet-ik-het dan roest het toch niet hoe je 't doet? Daarna knal je de HTML/CSS in blogger en klaar.

En anders: Waar ben je nou concreet naar op zoek? Je zegt wel WYSIWGY maar doel je dan op de "invoer" van de blogitems of wil je WYSIWGY ontwerpen? (Niet dat 't boeit; HTML uitpoepen kan met notepad tot en met Frontpage, iWeb, DreamWeaver en alles daartussenin :P ).
Om op je vraag te beantwoorden: iWeb draait wel op mac, niet op windows.
Your point being? Er zijn toch zat HTML editors?
En webdesign vertrekt toch vanuit 'arbeid vanachter je computer', dus dat lijkt me per definitie OS-afhankelijk?
Of je nou een design maakt op een Mac, PC, Linux of C64; hoe boeit het OS daarin? Je moet gewoon HTML/CSS uitpoepen. Het zal Blogger of een webbrowser aan de kont oxideren waar 't vandaan kwam of uit kwam rollen :P

Eerlijk? Ik krijg een sterk vemoeden dat je je zinnen al gezet hebt op WordPress oid en daar graag goede argumenten voor wil horen om die aan haar te kunnen doorgeven. En ik zie niet waarom ze, zolang ze gewoon blijft bloggen en 't (voornamelijk) om een nieuw design gaat moeilijk zou moeten gaan doen met (bijvoorbeeld) eigen hosting regelen, WordPress gaan installeren/onderhouden/... etc (en ja, ik weet dat WordPress ook hosted verkrijgbaar is ;) ).

Volgens mij voldoet m'n aangedragen oplossing aardig aan de vereisten die je stelt:

- WYSIWYG -> Veel meer WYSIWYG dan dit krijg je 't niet.
- eventueel de mogelijkheid om ... schriptjes te integreren -> Bij mijn weten kan dat op Blogger
- makkelijk te leren -> Veel simpeler dan dit krijg je 't niet
- pc -> Boeit niet welk OS.
- liefst freeware/open source -> Je hebt niet eens een tool nodig; tenzij je buiten de templates wil gaan en een bestaande template niet (makkelijk of naar je zin) in het juiste design gehamerd krijgt. En in dat geval zijn er voor elk OS talloze HTML/CSS editors beschikbaar; WYSIWGY en niet.

[ Voor 99% gewijzigd door RobIII op 16-03-2012 00:08 . Reden: Edit van verkeerde post :P ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als iemand niet snapt wat jou vraag of bedoeling is zal het waarschijnlijk schorten aan jou uitleg ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
RobIII schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:45:
[...]

Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt ;) Als je een bloggertemplate kunt maken of kunt HTML-en of werken met een DreamWeaver of weet-ik-het dan roest het toch niet hoe je 't doet? Daarna knal je de HTML/CSS in blogger en klaar.
Ja en neen. Ik begrijp perfect wat jij wil zeggen, en ik zeg ook niet dat je daarmee ongelijk hebt, of dat ik het niet zou begrijpen. Maar ik zie alleen niet hoe dat een antwoord is op mijn vragen.

Ik bedoel, ik vroeg concreet of het voordelen heeft om van Blogger naar Wordpress over te schakelen, en je antwoordt met een uitleg hoe je een template in Blogger aanpast. En ik vroeg ook wat volgens jullie de handigste manier is om tot een design te komen.
En anders: Waar ben je nou concreet naar op zoek? Je zegt wel WYSIWGY maar doel je dan op de "invoer" van de blogitems of wil je WYSIWGY ontwerpen? (Niet dat 't boeit; HTML uitpoepen kan met notepad tot en met Frontpage, iWeb, DreamWeaver en alles daartussenin :P ).
Jamaar Roblll, dat is precies wat mij wél boeit. Ik ben concreet op zoek naar een oplossing :) Een totaalplaatje, want daar schort het op dit moment aan.
Ik wil meer flexibiliteit, maar dan zonder de noodzaak om html te moeten leren. Maar ik wil geen 5000 euro betalen om dat door een externe firma te laten doen, dat lijkt me overkill en daarvoor is er geen budget. En met alles wat jullie zeggen zal ik iets proberen te doen. Maar het gelukkigste ben ik met antwoord dat iets concreter is. Want je zegt nu wel dat er gigantisch veel mogelijkheden zijn om html 'uit te poepen'. Sorry, maar op mezelf kan ik het kaf van het koren niet scheiden. Daar komt net mijn vraag op neer :)
Tsurany schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:53:
Als iemand niet snapt wat jou vraag of bedoeling is zal het waarschijnlijk schorten aan jou uitleg ;)
Ja, natuurlijk. Wat wil je dat ik herformuleer?

[ Voor 6% gewijzigd door 10 feet high op 12-03-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
10 feet high schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:04:
Ik bedoel, ik vroeg concreet of het voordelen heeft om van Blogger naar Wordpress over te schakelen
De vraag/wens/opdracht die "zij" (waar je in de TS naar refereert) bij je neer heeft gelegd, correct me if I'm wrong, is een nieuw design. Hoe je dan komt tot de conclusie dat overstappen naar Wordpress daar iets in op zou lossen is mij een raadsel. Hoe zou een Wordpress hier bijvoorbeeld makkelijker/handiger in zijn dan Blogger? Dus mijn wedervraag aan jou: wat is volgens jou dan 't voordeel van overstappen?

Ik blijf erbij:
Eerlijk? Ik krijg een sterk vemoeden dat je je zinnen al gezet hebt op WordPress oid en daar graag goede argumenten voor wil horen om die aan haar te kunnen doorgeven.
Sorry, maar op mezelf kan ik het kaf van het koren niet scheiden. Daar komt net mijn vraag op neer :)
Don't take this the wrong way; ik bedoel 't zéker niet lullig, maar misschien moet je haar dan vertellen dat je misschien niet helemaal de aangewezen persoon bent om die vraag voor haar te beantwoorden. Ik krijg nu een beetje een "the blind leading the blind" gevoel; dat is een recipe for disaster. Maar again: ik bedoel 't als goedbedoeld advies en zeker niet als sneer. En misschien schat ik je wel verkeerd in :)

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 12-03-2012 00:18 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of het voordelen heeft hangt van je eisen af. Jij geeft geen eisen, enkel dat je een makeover wilt.

Je wilt dus een design hebben, dan maakt het niet uit wat je draait, je moet of een standaard template kiezen en die aanpassen of leren templates te maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:31

Pogostokje

* twiet *

Ik heb dit hele stuk nou 3x gelezen en het blijft een onduidelijk brij aan informatie.

Volgens mij is 10 feet in de veronderstelling dat men "tegenwoordig" nog op de eigen PC of Mac een blog tekst schrijft en deze dan als HTML upload naar een webserver. Dat is niet meer zo, en de overigen hier lijken dan ook 10 feet niet te begrijpen. Vervolgens snapt 10 feet de adviezen niet meer.

Voordat nou iedereen straks denkt dat 10 feet zit te trollen, misschien moet je even terug naar de basis en uitleggen wat je precies NU hebt met iWeb en hoe dat werkt en wat het probleem daarbij is (behalve dat iWeb niet meer ondersteund wordt). Dan zal ergens vanzelf naar boven komen waarom 10 feet (onterecht) iets tegen templates heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Pogostokje op 12-03-2012 00:11 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik bedoel, ik vroeg concreet of het voordelen heeft om van Blogger naar Wordpress over te schakelen
Probeer het uit. Voor sommigen wel, voor anderen niet, maar als jij nog niet eens zelf duidelijk onder woorden kunt brengen wat je wilt, dan kun je van anderen geen duidelijkheid verwachten.
Jamaar Roblll, dat is precies wat mij wél boeit. Ik ben concreet op zoek naar een oplossing :) Een totaalplaatje, want daar schort het op dit moment aan.
De oplossing is dat je gaat testen. Presenteerblaadjes met oplossingen zijn zeldzaam.
Ik wil meer flexibiliteit, maar dan zonder de noodzaak om html te moeten leren.
Daar zijn dus HTML-editors voor als Dreamweaver.
Maar ik wil geen 5000 euro betalen om dat door een externe firma te laten doen, dat lijkt me overkill en daarvoor is er geen budget. En met alles wat jullie zeggen zal ik iets proberen te doen. Maar het gelukkigste ben ik met antwoord dat iets concreter is. Want je zegt nu wel dat er gigantisch veel mogelijkheden zijn om html 'uit te poepen'. Sorry, maar op mezelf kan ik het kaf van het koren niet scheiden. Daar komt net mijn vraag op neer :)
Er is geen kaf of koren. Er zijn opties die voor de een de oplossing zijn en voor de ander niet, en dat zul je moeten uitzoeken door het te proberen. Eigenlijk zeg je dat je een gratis oplossing wilt met belletjes en een wenslijstje. Dat wil iedereen ;)
Ja, natuurlijk. Wat wil je dat ik herformuleer?
Je vraag, na eerst duidelijkheid voor jezelf te hebben geschapen. Wat wil je? Wat ben je bereid ervoor te doen? Wat heb je zelf al uitgezocht?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
RobIII schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:09:
[...]

De vraag/wens/opdracht die "zij" (waar je in de TS naar refereert) bij je neer heeft gelegd, correct me if I'm wrong, is een nieuw design. Hoe je dan komt tot de conclusie dat overstappen naar Wordpress daar iets in op zou lossen is mij een raadsel. Hoe zou een Wordpress hier bijvoorbeeld makkelijker/handiger in zijn dan Blogger? Dus mijn wedervraag aan jou: wat is volgens jou dan 't voordeel van overstappen?

Ik blijf erbij:

[...]
:) Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel eigenlijk letterlijk zoals het in de openingspost staat. Heeft het voordelen om over te stappen op Wordpress? Dat is een vraag, he. Als ik het antwoord wist hoefde ik die vraag niet te stellen ;) Volgens mij is overstappen van blogger naar wordpress alleen maar ellende en veel werk. Maar ik ben geen kenner, dus ik gok dat mijn eigen afweging wordpress-blogger nergens op gestoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die vraag is lastig als je geen eisen stelt. Ga eens formuleren wat de eisen moeten zijn aan de blogging software. En ga dan kijken wat daar aan voldoet en ga dan eens kijken welke het beste lijkt te voldoen en ga dan die testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry, maar op mezelf kan ik het kaf van het koren niet scheiden. Daar komt net mijn vraag op neer :)
10 feet high schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:18:
Maar ik ben geen kenner, dus ik gok dat mijn eigen afweging wordpress-blogger nergens op gestoeld is.
Zoals ik net schreef (in een edit van dit bericht):
Don't take this the wrong way; ik bedoel 't zéker niet lullig, maar misschien moet je haar dan vertellen dat je misschien niet helemaal de aangewezen persoon bent om die vraag voor haar te beantwoorden. Ik krijg nu een beetje een "the blind leading the blind" gevoel; dat is een recipe for disaster. Maar again: ik bedoel 't als goedbedoeld advies en zeker niet als sneer. En misschien schat ik je wel verkeerd in :)

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 12-03-2012 00:20 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

10 feet high schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:18:
Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel eigenlijk letterlijk zoals het in de openingspost staat. Heeft het voordelen om over te stappen op Wordpress? Dat is een vraag, he. Als ik het antwoord wist hoefde ik die vraag niet te stellen ;) Volgens mij is overstappen van blogger naar wordpress alleen maar ellende en veel werk. Maar ik ben geen kenner, dus ik gok dat mijn eigen afweging wordpress-blogger nergens op gestoeld is.
Dan ben je niet de beste persoon om die vriendin te adviseren :) . Maar je moet het omkeren: voldoet Blogger niet? Zo nee, waarom niet? Overstappen moet je doen als er een noodzaak voor is, niet omdat het erbij hoort. En dan ga je gewoon kijken naar de mogelijkheden, en testen.

We weten niet wat voor site het is, wat voor functionaliteit er nodig is, en waarom de oude site niet voldoet. Weet je dat zelf wel, of is de vraag echt heel vaag?

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 12-03-2012 00:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Artisteer is wat je nodig bent.

Installeer op je pc, maak gemakkelijk een lay-out en je kan hem in blogger toevoegen.
Verder kan deze ook Wordpress en Joomla templates maken :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
Pogostokje schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:10:
Ik heb dit hele stuk nou 3x gelezen en het blijft een onduidelijk brij aan informatie.

Volgens mij is 10 feet in de veronderstelling dat men "tegenwoordig" nog op de eigen PC of Mac een blog tekst schrijft en deze dan als HTML upload naar een webserver. Dat is niet meer zo, en de overigen hier lijken dan ook 10 feet niet te begrijpen. Vervolgens snapt 10 feet de adviezen niet meer.

Voordat nou iedereen straks denkt dat 10 feet zit te trollen, misschien moet je even terug naar de basis en uitleggen wat je precies NU hebt met iWeb en hoe dat werkt en wat het probleem daarbij is (behalve dat iWeb niet meer ondersteund wordt). Dan zal ergens vanzelf naar boven komen waarom 10 feet (onterecht) iets tegen templates heeft.
Voor alle duidelijkheid, ik ben hier niet om te trollen, he! Probeer er gewoon even vanaf te stappen dat ik weet waarover ik het heb, of een voorkeur heb. IK ken er niks van. Jullie wel.

UITGANGSPUNT:
Een blog die al 7 jaar loopt. Ik schrijf die niet zelf, ik werk wel vaak samen met de schrijfster. Het is een professionele blog van iemand die schrijft voor haar broodwinning (dus geen hobbyproject). Maar er is hier gewoon geen financiële ruimte om dit aan een externe firma uit te geven. iWeb en WordPress haal ik alleen maar aan omdat ik weet dat die combinatie prima zou zijn ALS je vanaf een mac werkt. Zij werkt met een pc, dus daar kan je nog geen iWeb op installeren.

Ik heb op zich niks tegen templates. Mijn redenering is eerder: Op iWeb kan je gewoon op jezelf beginnen puzzelen, zonder een template in iWeb te kiezen, of zonder van een template van Blogger ofzo te vertrekken. Is het dan ook beter om wel van een template te vertrekken?

"Volgens mij is 10 feet in de veronderstelling dat men "tegenwoordig" nog op de eigen PC of Mac een blog tekst schrijft en deze dan als HTML upload naar een webserver. Dat is niet meer zo,"
Ok, zo komen we er :) Naja, ik ben er wel uit dat zoiets via een publisher gaat, en met mijn beperkte kennis zou ik zeggen: blogger is zo'n publisher. Maar misschien is dit wel een goed moment om voor iets 'beters' te kiezen. als er iets beter is. Anders bespaar ik me dat extra werk wel.
gambieter schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:12:
[...]

Probeer het uit. Voor sommigen wel, voor anderen niet, maar als jij nog niet eens zelf duidelijk onder woorden kunt brengen wat je wilt, dan kun je van anderen geen duidelijkheid verwachten. (1)

[...]

De oplossing is dat je gaat testen. Presenteerblaadjes met oplossingen zijn zeldzaam. (2)

[...]

Daar zijn dus HTML-editors voor als Dreamweaver. (3)

[...]

Er is geen kaf of koren. Er zijn opties die voor de een de oplossing zijn en voor de ander niet, en dat zul je moeten uitzoeken door het te proberen. Eigenlijk zeg je dat je een gratis oplossing wilt met belletjes en een wenslijstje. Dat wil iedereen ;) (3)

[...]

Je vraag, na eerst duidelijkheid voor jezelf te hebben geschapen. Wat wil je? Wat ben je bereid ervoor te doen? (4) Wat heb je zelf al uitgezocht? (5)
(1) Sorry, maar zelfs de vragen in mijn openingspost, ik weet echt niet hoe ik ze kan verduidelijken.
(2) Ok, en ik wil wel dingen gaan testen, graag zelfs. Als het moet kan ik een hele maand inplannen om dingen te testen, maar ik weet niet *wat* ik zou kunnen testen, of waar ik moet beginnen. Maar dat *ik* van bij mij uit met een mac zit en het uiteindelijke werk 20km verderop gaat gebeuren vanaf een pc... Via bootcamp kan ik hier gewone windows-software installeren, maar andersom (iWeb op een pc installeren) lijkt me onmogelijk.
(3) Ik denk dat ik zoiets ook nodig heb. Maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Er lijken wel honderd mogelijke van die dingen te bestaan voor pc. Het is op zich nu wel makkelijk gezegd "test dreamweaver". Maar dat kost al 180 euro voordat je eraan begint. Is het dat waard? Het lijkt me gewoon straf dat er daar geen goede en goedkopere alternatieven voor bestaan.
(4) Ik kan er tijd in steken, geen geld. Ik werk vanaf mac, niet vanaf pc, en ik weet enkel hoe je het op mac kan aanpakken. Ik heb niet de tijd om me helemaal in html en css te gaan richten. Dus eender wat/hoe: mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk WYSIWYG, en zo weinig mogelijk code herschrijven.
(5) Dat er voor iWeb op pc zowat tweehonderd alternatieven bestaan. Gaande van gratis software tot dure pakketten. Die keuze is veel te uitgebreid, die wil ik verder verkleinen.
[...]

Neenee, ik weet dat dat goedbedoeld is. I am the blind, en zij ook. 't Is gewoon, als ik het van bij mij thuis uit met iWeb aan de gang moet zetten (op zich geen enkel probleem) dan ga ik haar vanaf nu voor de rest van mijn dagen iedere dag aan de lijn krijgen "doe dit eens voor mij, en doe dat eens voor mij". Dus ik zoek iets wat soortgelijke dingen kan, maar waar we meer met twee, en vanaf binnenkort zij alleen, mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

10 feet high schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:06:
UITGANGSPUNT:
Een blog die al 7 jaar loopt. Ik schrijf die niet zelf, ik werk wel vaak samen met de schrijfster. Het is een professionele blog van iemand die schrijft voor haar broodwinning (dus geen hobbyproject). Maar er is hier gewoon geen financiële ruimte om dit aan een externe firma uit te geven. iWeb en WordPress haal ik alleen maar aan omdat ik weet dat die combinatie prima zou zijn ALS je vanaf een mac werkt. Zij werkt met een pc, dus daar kan je nog geen iWeb op installeren.
Als het haar broodwinning is, ga dan niet klooien met het risico dat je haar broodwinning in gevaar brengt. Juist dan is een zakelijke aanpak waar men contact zoekt met een adviseur (die wel verstand van zaken heeft!) veel verstandiger. En ja, dat kost misschien wat geld, maar heel belangrijk is het zakelijk te bekijken. Wat is de investeringsruimte, en kijk wat daarvan kan.
(1) Sorry, maar zelfs de vragen in mijn openingspost, ik weet echt niet hoe ik ze kan verduidelijken.
Je maakt eigenlijk al de fout om het daar over "standaardsoftware" te hebben. Nu heb je op de Mac misschien een push van bepaalde software die meegeleverd wordt, maar op het Windows platform is dat niet zo. Er is geen standaardsoftware, je hebt keuze. Dat is fijn voor de een en onduidelijk voor de ander.
(2) Ok, en ik wil wel dingen gaan testen, graag zelfs. Als het moet kan ik een hele maand inplannen om dingen te testen, maar ik weet niet *wat* ik zou kunnen testen, of waar ik moet beginnen. Maar dat *ik* van bij mij uit met een mac zit en het uiteindelijke werk 20km verderop gaat gebeuren vanaf een pc... Via bootcamp kan ik hier gewone windows-software installeren, maar andersom (iWeb op een pc installeren) lijkt me onmogelijk.
Opnieuw: dan ben jij toch niet de juiste persoon om te adviseren? Je gebruikt niet eens hetzelfde platform als degene die je probeert te helpen, waardoor je waarschijnlijk ook niet echt kunt helpen bij problemen.
(3) Ik denk dat ik zoiets ook nodig heb. Maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Er lijken wel honderd mogelijke van die dingen te bestaan voor pc. Het is op zich nu wel makkelijk gezegd "test dreamweaver". Maar dat kost al 180 euro voordat je eraan begint. Is het dat waard? Het lijkt me gewoon straf dat er daar geen goede en goedkopere alternatieven voor bestaan.
Die zijn er. Kecin gaf al een optie, verder lijkt me een Google naar "freeware HTML-editor" niet moeilijk, en het zoeken naar reviews waar die gratis editors beschreven worden ook niet zo moeilijk.

Maar imo is je startpunt eigenlijk al fout: je denkt dat het makkelijker moet kunnen zonder dat zeker te weten, en probeert nu ondersteuning voor een hypothese te krijgen zonder gegevens te hebben, of ervaring.
(4) Ik kan er tijd in steken, geen geld. Ik werk vanaf mac, niet vanaf pc, en ik weet enkel hoe je het op mac kan aanpakken. Ik heb niet de tijd om me helemaal in html en css te gaan richten. Dus eender wat/hoe: mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk WYSIWYG, en zo weinig mogelijk code herschrijven.
Dan kun je het beter niet op je nemen. Klinkt hard, maar eigenlijk kun je maar heel weinig toevoegen aan wat de "klant" al zelf kan.
(5) Dat er voor iWeb op pc zowat tweehonderd alternatieven bestaan. Gaande van gratis software tot dure pakketten. Die keuze is veel te uitgebreid, die wil ik verder verkleinen.
Nou nee, je wilt dat anderen die keuze voor je verkleinen en versimpelen. Begin eens met testen, maar weet je al wat je wil gaan doen? Wat je wilt gaan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
gambieter schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:19:
[...]

Als het haar broodwinning is, ga dan niet klooien met het risico dat je haar broodwinning in gevaar brengt. Juist dan is een zakelijke aanpak waar men contact zoekt met een adviseur (die wel verstand van zaken heeft!) veel verstandiger. En ja, dat kost misschien wat geld, maar heel belangrijk is het zakelijk te bekijken. Wat is de investeringsruimte, en kijk wat daarvan kan. (uitgangspunt)

[...]

Je maakt eigenlijk al de fout om het daar over "standaardsoftware" te hebben. Nu heb je op de Mac misschien een push van bepaalde software die meegeleverd wordt, maar op het Windows platform is dat niet zo. Er is geen standaardsoftware, je hebt keuze. Dat is fijn voor de een en onduidelijk voor de ander. (1)

[...]

Opnieuw: dan ben jij toch niet de juiste persoon om te adviseren? Je gebruikt niet eens hetzelfde platform als degene die je probeert te helpen, waardoor je waarschijnlijk ook niet echt kunt helpen bij problemen. (2)

[...]

Die zijn er. Kecin gaf al een optie, verder lijkt me een Google naar "freeware HTML-editor" niet moeilijk, en het zoeken naar reviews waar die gratis editors beschreven worden ook niet zo moeilijk. (3)

Maar imo is je startpunt eigenlijk al fout: je denkt dat het makkelijker moet kunnen zonder dat zeker te weten, en probeert nu ondersteuning voor een hypothese te krijgen zonder gegevens te hebben, of ervaring. (4)

[...]

Dan kun je het beter niet op je nemen. Klinkt hard, maar eigenlijk kun je maar heel weinig toevoegen aan wat de "klant" al zelf kan. (5)

[...]

Nou nee, je wilt dat anderen die keuze voor je verkleinen en versimpelen. Begin eens met testen, maar weet je al wat je wil gaan doen? Wat je wilt gaan testen? (6)
(uitgangspunt) Schrijven is haar broodwinning, niet de blog ;) Die laatste is gewoon niet meer bij de tijd.
Bon, ik zal het ter harte nemen.

(1) Ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen. Dat weet ik, en daar ben ik het ook mee eens. Vandaar mijn vraag: zijn er voor jullie bepaalde voorkeuren, en waarom? En dan liefst in de wetenschap dat ik geen html ga leren. En op zich, desnoods wil ik zo'n programma wel aankopen. Maar ik ga geen 180 euro geven aan pakweg dreamweaver 'om het eens te testen'.

(2) Ja, ok dan. Maar dat hoeft toch geen onoverkomelijk probleem te zijn? Dat *ik* een mac heb, hoeft toch niet te betekenen dat die blog de komende tien jaar zo lelijk en onaantrekkelijk moet blijven als hij nu is. De oplossing is gewoon dat een van de twee platformen zich aanpast. En de mogelijkheden die bootcamp geeft om met twee klikken naar een windowsomgeving om te schakelen, dat vind ik voldoende om dan vooral naar pc-oplossingen te kijken en te zeggen: iWeb, dat gaat niet werken.

(3) Waarvoor dank.

(4) Sorry, neen. Ik heb helemaal geen hypothese. Ik heb nooit met dreamweaver of frontpage gewerkt, en ik vraag me hier gewoon luidop af of het voordelen heeft om voor een duur softwarepakket te betalen, of dat freewarepakketten de belangrijkste dingen ook kunnen. Als het toch allemaal hetzelfde zou doen, dan heeft het geen zin om ervoor te betalen, en dan zie ik nog minder noodzaak om het uit te besteden.

(5) Ik ben ook geen webdesigner. Maar van het bestaan en de populariteit van dingen als blogger of wordpress leid ik eigenlijk wel af dat je tegenwoordig geen webdesigner hoeft te zijn om een goede blog te kunnen maken. Maar ik krijg de indruk dat dat idee niet klopt, niet?

(6) Ja, ik denk dat je bedoelt dat ik zelf maar dreamweaver moet kopen en uittesten wat de voordelen en nadelen ervan zijn, en dat dan zowel binnen blogger moet proberen en dan ook naar wordpress moet overzetten, en dan zelf kijken wat het makkelijkste is? Mja, dat vind ik toch wel erg omslachtig maarja. Als het moet, dan moet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

10 feet high schreef op maandag 12 maart 2012 @ 02:12:
(6) Ja, ik denk dat je bedoelt dat ik zelf maar dreamweaver moet kopen en uittesten wat de voordelen en nadelen ervan zijn, en dat dan zowel binnen blogger moet proberen en dan ook naar wordpress moet overzetten, en dan zelf kijken wat het makkelijkste is? Mja, dat vind ik toch wel erg omslachtig maarja. Als het moet, dan moet het.
Nee, juist niet. Er zijn zat gratis HTML-editors zoals Kecin een voorbeeld gaf, die mogelijk al voldoende kunnen voor jullie doeleinden. Ik zou juist geen Dreamweaver kopen, maar eerst met zo'n freeware programma gaan proberen.

Zomaar wat nuttige pagina's die bij via "freeware wysiwyg HTML editor" in Google opkomen:
http://www.thefreecountry.com/webmaster/htmleditors.shtml
http://www.godandscience....wsyiwyg_html_editors.html
http://www.techsupportalert.com/best-free-html-editor.htm

Je trekt veel te snel conclusies over wat anderen zogenaamd zeggen ;)
(5) Ik ben ook geen webdesigner. Maar van het bestaan en de populariteit van dingen als blogger of wordpress leid ik eigenlijk wel af dat je tegenwoordig geen webdesigner hoeft te zijn om een goede blog te kunnen maken. Maar ik krijg de indruk dat dat idee niet klopt, niet?
Om een goede blog te maken, heb je inhoud nodig, die afdoende verpakt is. Zonder inhoud kan het nog zo mooi zijn... ;)

Maar iedereen kan wat maken. Alleen, dat zijn dan nog niet zomaar (technisch) goede blogs. Uberhaupt moet je niet teveel naar de techniek kijken.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 12-03-2012 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ok, het komt er dus op neer dat je de 'standaard' opmaak van het blog wil veranderen.
Dat kan gewoon vanaf jouw mac, daar kan je allerlei HTML en CSS aanpassen totdat je het design naar eigen smaak hebt gemaakt. Zij kan dan gewoon doorgaan met bloggen, want dat gaat gewoon ook nog vanuit blogger.

Grootste nadeel is dat jij dus geen kennis van HTML en CSS hebt, dus je haar niet kan helpen. Jullie hebben iemand nodig die een design in HTML giet (en ook nog iemand die kan designen binnen de grenzen die de artikelen op het blog toelaat)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je misschien nog eens even kunnen duidelijk maken hoe het er nu aan toe gaat? Hoe beheren jullie die blog? Hoe worden nieuwe artikels online geplaatst, welke software gebruiken jullie daar voor.

Wat ik zou moest ik geen kennis hebben van HTML/CSS doen:
  1. Een Wordpress blogje aanmaken op www.wordpress.com
  2. Een mooie template zoeken en die hier op toepassen. Dit is gemakkelijk zonder enige kennis van HTML of CSS.
  3. Alle teksten van de oude blog kopiëren en plakken in de nieuwe blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ware het niet dat er weinig goede tools zijn om van blogger naar WP te gaan en er dus inmiddels 8 jaar aan artikelen (zegt ook niet zoveel ;)) bestaan in de blogger omgeving.

[
Naamate ik dit topic verder lees, hoe meer ik verbaasd ben over de informatievoorziening :)

10 feet high, volgens mij weet je zelf niet eens wat je wilt, laat staan dat je dat hier duidelijk over kan brengen. Misschien nogmaals even duidelijk puntsgewijs hier neerzetten wat er verandert moet worden aan de huidige omgeving :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
ik lees uit die enorme lappen tekst maar 1 zin die er toe doet ;)
Een blog die al 7 jaar loopt. Ik schrijf die niet zelf, ik werk wel vaak samen met de schrijfster. Het is een professionele blog van iemand die schrijft voor haar broodwinning (dus geen hobbyproject,...
En denk dan gelijk... Er is dus ook budget om er een professionele ontwikkelaar naar te laten kijken en met een goed migratie plan te komen.

Dat is mijn tip.. Huur iemand in die dit project voor je kan doen :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:03:
Zou je misschien nog eens even kunnen duidelijk maken hoe het er nu aan toe gaat? Hoe beheren jullie die blog? Hoe worden nieuwe artikels online geplaatst, welke software gebruiken jullie daar voor.

Wat ik zou moest ik geen kennis hebben van HTML/CSS doen:
  1. Een Wordpress blogje aanmaken op www.wordpress.com
  2. Een mooie template zoeken en die hier op toepassen. Dit is gemakkelijk zonder enige kennis van HTML of CSS.
  3. Alle teksten van de oude blog kopiëren en plakken in de nieuwe blog.
Jongens, sorry. Ik weet ook dat ik hier veel tekst neerschrijf die er helemaal niet toe doet, omdat het eigenlijk weinig met de vraag te maken heeft. Ik heb gewoon een aantal vragen over 'webdesign' terwijl de meeste van jullie (overigens goedbedoelde, daar twijfel ik niet aan) reacties over deze specifieke situatie.

Op dit moment gebeurt alles gewoon met de standaardmogelijkheden van Blogger.
-- Erg oude template, waar weinig mee gebeurt, en zonder dynamiek.
-- Invoer is gewoon via de beperkte WYSIWYG-editor die je standaard in Blogger (dus: via de website in de browser) ziet. We gebruiken dus de (erg beperkte) mogelijkheden van de publisher voor het design. De ENIGE aandacht ging tot nu toe naar de inhoud, en niet naar de vorm. Publiceren is op dit moment gewoon op het "bericht plaatsen"-knopje klikken.
-- Op gebied van websitebeheer gebeurt er ook nog niks, behalve dat www.deblog.be verwijst naar deblog.blogger.com That's it.
Design, hosting en publishing gebeurt nu dus allemaal rechtstreeks bij Blogger.

Wat we willen, is een beetje meer flexibiliteit en extra mogelijkheden die ingeburgerd zijn ook werkelijk gebruiken.
Om een voorbeeld te geven van een blog die er in mijn ogen aantrekkelijk en uitnodigend uitziet:
http://www.veromoda.com/blog
BtM909 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:19:
[...]

Ware het niet dat er weinig goede tools zijn om van blogger naar WP te gaan en er dus inmiddels 8 jaar aan artikelen (zegt ook niet zoveel ;)) bestaan in de blogger omgeving.

[
Naamate ik dit topic verder lees, hoe meer ik verbaasd ben over de informatievoorziening :)

10 feet high, volgens mij weet je zelf niet eens wat je wilt, laat staan dat je dat hier duidelijk over kan brengen. Misschien nogmaals even duidelijk puntsgewijs hier neerzetten wat er verandert moet worden aan de huidige omgeving :)
Met dit topic wil ik een paar dingen beter leren inschatten. Bijleren.
-- Wat zijn mijn voordelen/nadelen om bij Blogger te blijven, of over te schakelen naar Wordpress.
-- Wat zijn de voordelen/nadelen van het kiezen voor een bestaande template? Welke html-editor / template-maker is goede (windows)software om een moderne blog te maken die nadien makkelijk bij te werken is en die zo goed mogelijk aansluit bij het publishing-gedeelte.
(mogelijke argumenten kunnen qua genre zijn: dreamweaver is te moeilijk / wordpress geeft meer mogelijkheden om een blog met sociale media te integreren / met blogger houd je makkelijker een hogere positie in zoekmachines / ...)

De blog moet
-- kunnen bijgehouden/onderhouden/aangepast worden vanaf een windows-pc.
-- het grootste verschil zal worden dat de blog niet meer gewoon als een dagboek leest, waarbij chronologisch telkens een lap tekst boven de rest wordt gezet. De frontpagina moet een schil bovenop de echte inhoud worden. Daar lees je niet meer de volledige entries, maar enkel de teasers waarna je kan doorklikken naar de volledige entry. In principe dezelfde functionaliteit als bv. de blog van vero moda, maar dan uiteraard met een andere paginaschikking enzo.
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:47:
ik lees uit die enorme lappen tekst maar 1 zin die er toe doet ;)

[...]

En denk dan gelijk... Er is dus ook budget om er een professionele ontwikkelaar naar te laten kijken en met een goed migratie plan te komen.

Dat is mijn tip.. Huur iemand in die dit project voor je kan doen :)
Ok, en ik begrijp wel wat je wil zeggen. Maar ik kan simpelweg niet geloven dat iedere blog die je op internet tegenkomt ofwel op mac gemaakt zou zijn, ofwel uitbesteed is aan een externe firma, ofwel vrijwillig gedaan is door mensen die code kunnen schrijven. Die opties en de voor- of nadelen daarvan ken ik echt wel. Maar ik zou gewoon graag iets meer willen weten over de andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:26
Keuze voor een Wordpress of een ander (fatsoenlijke) blog applicatie heeft vrijwel NIETS te maken met het gebruik van een windows/mac linux of wat dan ook voor het beheer van de pagina, dat kan probleemloos met alledrie (en meer). Als dit niet duidelijk is vrees ik toch dat er wat ondersteuning nodig is en voor commerciele doeleinden wordt hier over het algemeen wel een vergoeding voor gevraagd.
Voor het design kan je kiezen uit standaard templates of maatwerk (met bijbehorend prijskaartje, iemand moet het immers maken).
De frontpagina moet een schil bovenop de echte inhoud worden. Daar lees je niet meer de volledige entries, maar enkel de teasers waarna je kan doorklikken naar de volledige entry
dit stemt niet overeen met de TS: "software om het uiterlijk een makeover te geven", aangezien dit functionaliteit betreft, echter lees http://wordpress.org/about/features/ even, er wordt hier wel verwacht dat je zelf ook e.e.a. uitzoekt voordat je hier vragen komt stellen (excerpts?)
Ook handig:
Easy Importing — We currently have importers for Movable Type, Textpattern, Greymatter, Blogger, and b2.
Verder:
Maar ik kan simpelweg niet geloven dat iedere blog die je op internet tegenkomt ofwel op mac gemaakt zou zijn, ofwel uitbesteed is aan een externe firma, ofwel vrijwillig gedaan is door mensen die code kunnen schrijven. Die opties en de voor- of nadelen daarvan ken ik echt wel
ga nou geen appels (of apples) met peren vergelijken, die opties/voor en nadelen kan ik niet vergelijken omdat ik jouw verband niet zie in ieder geval, als dat wel zou lukken dan is keuze snel gemaakt lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door base_ op 13-03-2012 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Ik zie vooral iemand die met heel veel woorden probeert te verbloemen dat ie geen idee heeft waar de klepel van de klok hangt. Vandaar mijn advies, laat er een pro naar kijken. Want anders blijf je klooien, en dan ben je gewoon beter af om bij blogger of iets dergelijks te blijven hangen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat ook het beste is. Beter een keer wat geld besteden aan een pro dan er nog een paar jaar mee zitten kloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

10 feet high schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 02:40:
Ok, en ik begrijp wel wat je wil zeggen. Maar ik kan simpelweg niet geloven dat iedere blog die je op internet tegenkomt ofwel op mac gemaakt zou zijn, ofwel uitbesteed is aan een externe firma, ofwel vrijwillig gedaan is door mensen die code kunnen schrijven. Die opties en de voor- of nadelen daarvan ken ik echt wel. Maar ik zou gewoon graag iets meer willen weten over de andere mogelijkheden.
Er is je nu al vaker verteld dat je denkbeelden over hoe anderen bloggen gewoon niet kloppen. Maar je verwacht nog steeds een magische oplossing als "iedereen op Windows gebruikt X". En dat is simpelweg gewoon niet zo. Zolang je in die cirkel blijft draaien ga je geen stap verder komen.

Je zult gewoon zelf moeten gaan uitproberen met de links die al gegeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wat verwacht je nu eigenlijk? Er zijn ondertussen een hele hoop antwoorden, tips en andere nuttige opmerkingen geplaatst om aan je originele vraag te beantwoorden. Wat wil je bereiken door deze discussie nog langer door te laten lopen op deze manier? Ik krijg namelijk erg sterk het idee dat je je vingers in je oren hebt gestoken en wacht tot iemand aanbied het voor je te doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het lijkt mij verstandig dat TS zich bezig gaat houden met zaken waar die wél verstand van heeft.
Leer eerst eens een stukje HTML voordat je hier überhaupt mee bezig wil gaan, je gaat toch ook niet je 7 jaar oude auto ombouwen in een andere zonder daar kennis over te hebben? Zo is het dus ook met webdesign, er zijn maar weinig gratis WYSIWYG editors waarbij je ook daadwerkelijk ziet wat je krijgt. (Verschil in browsers, ondersteuning blogsoftware, etc).

Laat dit soort zaken over aan professionals of wees autodidactisch genoeg om het zelf te kunnen en kom hier met specifieke vragen wanneer je er niet uitkomt.

Opties:
- Zie mijn vorige bericht over Artisteer (download eens de demo, voldoet het aan je wensen en eisen koop/download hem dan en exporteer je site naar blogger door simpelweg alleen de login gegevens in te vullen.)
- Zoek een professionele website developer (en kopieer desnoods de content zelf)
- Neem contact op met Blogger voor een export van de posts? (Sterker nog, er zijn filmpjes over gemaakt hoe je het kan doen: Klik)
- Huur een bedrijf in dat je traint om zelf een Wordpress installatie op te zetten, onderhouden incl. support (bijvoorbeeld: Zelf op Web).
- Vertel je vriendin dat je te incompetent bent om het waar te maken en adviseer haar te investeren in een migratie (zoals hierboven ook al vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
Ok, het is me wel duidelijk, en voor alle duidelijkheid: als je niet op vragen wil ingaan, geen probleem. Maar laat daar de discussie toch niet over gaan. Ik vraag hier aan niemand om het in mijn plaats te doen en uit te werken. Ik vraag gewoon hoe JULLIE dit soort programma's zien. Ik heb vanaf de eerste post al aangegeven dat ik geen webdesigner ben en dat dat ook niet de bedoeling is.
base_ schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 03:00:
Keuze voor een Wordpress of een ander (fatsoenlijke) blog applicatie heeft vrijwel NIETS te maken met het gebruik van een windows/mac linux of wat dan ook voor het beheer van de pagina, dat kan probleemloos met alledrie (en meer). Als dit niet duidelijk is vrees ik toch dat er wat ondersteuning nodig is en voor commerciele doeleinden wordt hier over het algemeen wel een vergoeding voor gevraagd.
Ja, dat weet ik. Dat staat ook helemaal los van wat ik vroeg. Kijk, ik ben niet zo onderontwikkeld dat ik nog niet eens weet wat een browser is, hoor. En ik weet goed genoeg dat er voor alle platformen browsers bestaan. Mijn vraag is veel simpeler: wat maakt volgens jullie een blogapplicatie fatsoenlijk, en wat is volgens jullie minder belangrijk.
gambieter schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:33:
[...]

Er is je nu al vaker verteld dat je denkbeelden over hoe anderen bloggen gewoon niet kloppen. Maar je verwacht nog steeds een magische oplossing als "iedereen op Windows gebruikt X". En dat is simpelweg gewoon niet zo. Zolang je in die cirkel blijft draaien ga je geen stap verder komen.
How, wacht eens even. Ik zit niet in die cirkel, he. *IK* verwacht niet dat iedereen op windows hetzelfde gebruikt. En eerlijk gezegd... Jij haalde dreamweaver aan, iemand anders haalde Artisteer aan. Daar had ik iets aan. Voor de rest gingen bijna alle commentaren in het topic over mij en incompetent zijn/pro inschakelen. Sorry, maar ik heb hier geen topic geopend om iemand te zoeken die een project al dan niet kan uitvoeren, ik wil gewoon iets bijleren over de software. *IK* ben geen webdesigner, he. Laat mij maar doen wat ik zelf kan doen, maar dat weet ik zo ook wel ;)
MueR schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:56:
Wat verwacht je nu eigenlijk? Er zijn ondertussen een hele hoop antwoorden, tips en andere nuttige opmerkingen geplaatst om aan je originele vraag te beantwoorden. Wat wil je bereiken door deze discussie nog langer door te laten lopen op deze manier? Ik krijg namelijk erg sterk het idee dat je je vingers in je oren hebt gestoken en wacht tot iemand aanbied het voor je te doen.
Op dit moment verwacht ik niks meer. Ik ben al blij als het eventueel nog even door kan gaan zonder dat het over mij gaat, en als dat niet kan, kan het topic beter gewoon op slot gezet worden. Ik zie eerlijk gezegd voor veel mensen die gefrustreerd geraken omdat ik dit soort dingen vanuit mijn positie en als niet-kenner durf te vragen. Een paar tips zijn er ook, die zal ik wel degelijk verder gebruiken.
Kecin schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:58:
Het lijkt mij verstandig dat TS zich bezig gaat houden met zaken waar die wél verstand van heeft.
Leer eerst eens een stukje HTML voordat je hier überhaupt mee bezig wil gaan, je gaat toch ook niet je 7 jaar oude auto ombouwen in een andere zonder daar kennis over te hebben? Zo is het dus ook met webdesign, er zijn maar weinig gratis WYSIWYG editors waarbij je ook daadwerkelijk ziet wat je krijgt. (Verschil in browsers, ondersteuning blogsoftware, etc).

Laat dit soort zaken over aan professionals of wees autodidactisch genoeg om het zelf te kunnen en kom hier met specifieke vragen wanneer je er niet uitkomt.

Opties:
- Zie mijn vorige bericht over Artisteer (download eens de demo, voldoet het aan je wensen en eisen koop/download hem dan en exporteer je site naar blogger door simpelweg alleen de login gegevens in te vullen.) (1)
- Zoek een professionele website developer (en kopieer desnoods de content zelf) (2)
- Neem contact op met Blogger voor een export van de posts? (Sterker nog, er zijn filmpjes over gemaakt hoe je het kan doen: Klik) (3)
- Huur een bedrijf in dat je traint om zelf een Wordpress installatie op te zetten, onderhouden incl. support (bijvoorbeeld: Zelf op Web). (4)
- Vertel je vriendin dat je te incompetent bent om het waar te maken en adviseer haar te investeren in een migratie (zoals hierboven ook al vermeld). (5)
(1) Ja, die heb ik al gedownload, en daar zijn we al mee aan de slag gegaan. Een groot deel van de dingen die ik wil kan het aan, sommige dingen lijken me wel erg arbeidsintensief om ze goed te kunnen gebruiken. Daar moeten we dan nog iets op verzinnen.
(2) Voor alle duidelijkheid, op dit moment is er daarvoor geen budgettaire ruimte.
(3) Dankjewel.
(4)-(5) Nogmaals, het gaat me niet om wie bepaalde dingen moet doen en wie niet. Het gaat me om "waarom'. (En dan ook niet: waarom vinden jullie mij incompetent, maar waarom is WordPress een betere optie dan Blogger? Waarom is het het waard om 180 euro voor Dreamweaver neer te leggen, of waarom niet? ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ok, laat ik het anders aanpakken
Tik hier eens een stappenplan uit van wat je wil gaan doen

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Laatst online: 14:26
10 feet high schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:51:
...
Mijn vraag is veel simpeler: wat maakt volgens jullie een blogapplicatie fatsoenlijk, en wat is volgens jullie minder belangrijk.
...
Daar is een heel eenvoudig antwoord op: dat hangt van het gebruik af.
De ene webapplicatie is beter voor bloggen, de ander voor e-commerce. De verschillende populaire blogapplicaties hebben ook allemaal hun voor en nadelen, welke dus het meest geschikt is hangt af van de toepassing.
vergelijken kan je hier: http://www.weblogmatrix.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

10 feet high schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:51:
Waarom is het het waard om 180 euro voor Dreamweaver neer te leggen, of waarom niet? ...)
Het is dit soort opmerkingen die het topic zo moeilijk maken. Kecin geeft een optie, ik heb je een paar links gegeven waar freeware HTML editors en reviews worden gegeven, en toch blijf je deze opmerking over Dreamweaver en de 180 euro maken. Wat verwacht je nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

gambieter schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:37:
[...]

Het is dit soort opmerkingen die het topic zo moeilijk maken. Kecin geeft een optie, ik heb je een paar links gegeven waar freeware HTML editors en reviews worden gegeven, en toch blijf je deze opmerking over Dreamweaver en de 180 euro maken. Wat verwacht je nu eigenlijk?
Ik snap ook de link Blogger -> Dreamweaver niet perse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raak net zoals veel mensen hier nogal in de war van al je posts, maar om bij je openings post te blijven (ik heb niet alles in dit topic glezen):
10 feet high schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:58:
Vriendin van me heeft een blog. Ze is schrijfster, er staat al voor 8 jaar aan inhoud op, maar van webdesign kent ze eigenlijk niks. Blog wordt gewoon in Blogger geschreven, en de opmaak trekt eigenlijk op niks.

Ze wil dat een make-over geven.
Hoe een blog eruit ziet ligt niet aan het platform, een blog in Blogger kan er precies het zelfde uitzien als een blog in WordPress. Hiervoor hoef je dus niet over te stappen.
Vereisten:
- WYSIWYG
- eventueel de mogelijkheid om nu of later wat eenvoudige schriptjes te integreren
- makkelijk te leren
- pc
- liefst freeware/open source.
Na mijn idee voldoet Blogger aan alle eisen.
In principe ken ik er niet veel van, maar ik weet dat je met pakweg iWeb en Wordpress perfect kan wat ze wil, op vrij weinig tijd.
Wat is daarvoor een goed alternatief voor pc? (maw: ik ken eigenlijk de standaardsoftware voor pc niet in dit geval)
Heeft het voor haar voordelen om van Blogger naar Wordpress over te schakelen? Of maakt het niet zoveel uit?
Waarom zou je het via software op je PC willen doen? Blogger heeft een prima theme editor.
WordPress en Blogger zijn beide goede platforms, maar naar mijn idee is er geen reden om over te stappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

WordPress en Blogger zijn beide goede platforms, maar naar mijn idee is er geen reden om over te stappen.
En dat is het hele idee... Het lijkt erop dat 10 feet high eigenlijk wat anders wilt horen en net zo lang door blijft gaan tot hij hoort wat hij wil horen :)

De titel en de combinatie met de eerste post, zeggen duidelijk het doel. Nu blijkt dat 10 feet high dat eigenlijk niet kan, dan houdt het vrij snel op met tips en ideeën aandragen.

Als je nog moet leren wat de toegevoegde waarde is van Dreamweaver (en wat dat ook moge kosten), dan ben je op het verkeerde spoor ;)

Tot slot; 10 feet high het is belangrijk dat jij duidelijk verteld wat je discussiepunt is en daar zelf actief input aan levert. Nu ben je continue aan 't draaikonten omdat je bepaalde vragen niet wilt beantwoorden. Je even goede recht, maar dan kan je niet verwachten dat we jou binnen 3 dagen volwaardig internetconsultant kunnen maken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:02:
Ik raak net zoals veel mensen hier nogal in de war van al je posts, maar om bij je openings post te blijven (ik heb niet alles in dit topic glezen):

[...]

Hoe een blog eruit ziet ligt niet aan het platform, een blog in Blogger kan er precies het zelfde uitzien als een blog in WordPress. Hiervoor hoef je dus niet over te stappen.

[...]

Na mijn idee voldoet Blogger aan alle eisen.

[...]

Waarom zou je het via software op je PC willen doen? Blogger heeft een prima theme editor.
Geloof me, ik ben ondertussen waarschijnlijk veel meer in de war dan jullie :)

De keuze voor Blogger is gemaakt in 2006 of zoiets. Op dat moment waren er gewoon veel minder mogelijkheden dan nu. Toen is er voor Blogger gekozen omdat dat een heel simpele manier was om het eens te proberen. Aan de vormgeving is toen geen aandacht geschonken, Blogger was op dat moment enkel een manier om de inhoud online te smijten ZONDER naar de vorm te hoeven te kijken.

Als je wil pm ik de link wel, dan zie je wat ik bedoel met een blog die in de prehistorie is blijven steken.

Waarom via software op PC? Dat was net mijn vraag naar jullie toe. Ik wilde helemaal geen statement maken dat het met een pc moet. Ik probeer gewoon een afweging te maken wat de toegevoegde waarde daarvan is. Een reden zou misschien kunnen zijn dat het via "software op de pc" makkelijker is om, zoals het binnen Blogger heet, widgets toe te voegen. (zoals bv. dedicated twitter-tickers) // een andere reden zou misschien kunnen zijn dat je op die manier makkelijker of moeilijker met dynamische achtergronden kan werken // ... Sowieso is integratie met sociale media op de huidige blog onbestaande, en die zou in de toekomst net wél belangrijk moeten worden. Een reden om gebruik te maken van offline software zou misschien kunnen zijn omdat het op die manier makkelijker is om een blog te optimaliseren voor zowel gebruikers op computer, tablet als smartphone. (dit zijn geen veronderstellingen, he.)

----

Het valt me erg op dat ik hier blijkbaar de enige ben die een strikt onderscheid maakt tussen hosting, publishing en design. Is daar een reden waarom jullie die opdeling niet maken?
Kecin schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:13:
[...]

Ik snap ook de link Blogger -> Dreamweaver niet perse...
Voor zover je dat naar mij richt, ik snap je vraag absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 feet high schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:31:
[...]

De keuze voor Blogger is gemaakt in 2006 of zoiets. Op dat moment waren er gewoon veel minder mogelijkheden dan nu. Toen is er voor Blogger gekozen omdat dat een heel simpele manier was om het eens te proberen. Aan de vormgeving is toen geen aandacht geschonken, Blogger was op dat moment enkel een manier om de inhoud online te smijten ZONDER naar de vorm te hoeven te kijken.

Als je wil pm ik de link wel, dan zie je wat ik bedoel met een blog die in de prehistorie is blijven steken.
Zoals ik al zei, de vormgeving heeft niks met Blogger te maken. Deze kun je gewoon aanpassen.
Waarom via software op PC? Dat was net mijn vraag naar jullie toe. Ik wilde helemaal geen statement maken dat het met een pc moet. Ik probeer gewoon een afweging te maken wat de toegevoegde waarde daarvan is. Een reden zou misschien kunnen zijn dat het via "software op de pc" makkelijker is om, zoals het binnen Blogger heet, widgets toe te voegen. (zoals bv. dedicated twitter-tickers) // een andere reden zou misschien kunnen zijn dat je op die manier makkelijker of moeilijker met dynamische achtergronden kan werken // ... Sowieso is integratie met sociale media op de huidige blog onbestaande, en die zou in de toekomst net wél belangrijk moeten worden. Een reden om gebruik te maken van offline software zou misschien kunnen zijn omdat het op die manier makkelijker is om een blog te optimaliseren voor zowel gebruikers op computer, tablet als smartphone. (dit zijn geen veronderstellingen, he.)
Blogger heeft een heel mooi en makkelijk systeem om widgets toe te voegen, namelijk via de knop 'Indeling'. Makkelijker dan dat zul je het niet vinden.
Ze hebben ook genoeg mogelijkheden tot het integreren van social media.
En voor de tablets/smartphones hebben ze speciale mobiele templates.

Dus nogmaals: volgens mij is er geen enkele reden om over te stappen naar een ander systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
...widgets toe te voegen. (zoals bv. dedicated twitter-tickers) ... met dynamische achtergronden kan werken...Sowieso is integratie met sociale media op de huidige blog onbestaande, en die zou in de toekomst net wél belangrijk moeten worden...te optimaliseren voor zowel gebruikers op computer, tablet als smartphone
Doe mij / ons eens een lol en log eens in op blogger (en dus niet alleen naar haar/de site kijken als "bezoeker") en klik eens een half uurtje in rond achter de schermen. Ik heb namelijk sterk 't idee dat je werkelijk geen benul hebt wat er allemaal achter schuilt. Ik heb je al een boel screenshots laten zien, maar er kan nog veel meer. Als je een keer "achter de schermen" had gekeken had je gezien dat je met een paar klikjes "social media widgets" kunt toevoegen. Ook dynamische achtergronden zijn geen probleem (zie mijn blog, CTRL-F5 er een keer op). Ook zul je zien, zoals ik eerder opmerkte, dat ik (relatief simpel en zonder er al te veel moeite in te hebben gestoken (geen zin in)) dat blog zo veel mogelijk heb proberen te laten lijken op mijn tweakblog. Dan zie je meteen dat er heul veul kan; ook mobiele templates.

Ik zie, nog steeds, 't probleem niet.
Het valt me erg op dat ik hier blijkbaar de enige ben die een strikt onderscheid maakt tussen hosting, publishing en design. Is daar een reden waarom jullie die opdeling niet maken?
Die opdeling is er wel, maar ik zie de relevantie hier niet. Hosting boeit niet (maar het is leuk als 't "voor je" gedaan wordt i.p.v. dat je het zelf moet regelen/onderhouden/...), publishing hééft ze en verandert niet; ze kan dus mooi blijven werken zoals ze gewend is (en daarbij: blogger ondersteunt nog wat zaken waar ze waarschijnlijk niet eens van afweet zoals "email to post" -> email naar speciaal adres sturen en voila, het staat op je blog, LiveWriter, Word etc.) en design daar gaat nou net het hele topic over. En dan ben jij degene die steeds begint over mac/pc, applicaties, HTML en weet-ik-het. Nogmaals, met alle respect, jij zaait hier de verwarring, niet wij.

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 14-03-2012 17:10 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mij mag je in ieder geval al een PM sturen.

----
Als ik zo lees wat je wil denk ik toch dat het het best is dat je bij Blogger blijft: zoals je zelf al aangeeft hebben jullie geen tijd / zin / geld om HTML/CSS laat staan PHP oid te leren. Zonder kennis van deze zaken is dat echt niet zo simpel als je denkt.

Voor je naar alternatieven voor Blogger begint te zoeken kan je best al eens even kijken wat de features van Blogger allemaal zijn, zoek eens op hoe je het thema op een gemakkelijke manier veranderd (door evt. gebruik te maken van een andere template) en probeer dat eens.

Als je geen templates kan vinden raad ik je aan om eens een kijkje te nemen naar Artisteer, zoals een paar posts hierboven ook al aangegeven staat. Dit is exact wat je wil ... je klikt jezelf mooi een layout bij elkaar en past die dan toe op je Blogger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:45:
[...]

Zoals ik al zei, de vormgeving heeft niks met Blogger te maken. Deze kun je gewoon aanpassen.
Ik begrijp eigenlijk niet wat je hiermee wil zeggen. Ik weet ook wel dat je in Blogger de vormgeving kan aanpassen, en ik weet ook wel waar die 'knopjes' en de hele boel staan.
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:45:
Blogger heeft een heel mooi en makkelijk systeem om widgets toe te voegen, namelijk via de knop 'Indeling'. Makkelijker dan dat zul je het niet vinden.
Ze hebben ook genoeg mogelijkheden tot het integreren van social media.
En voor de tablets/smartphones hebben ze speciale mobiele templates.

Dus nogmaals: volgens mij is er geen enkele reden om over te stappen naar een ander systeem.
Heb je het nu over hoe jij het opzetten van een blog/website aanpakt, of over iets anders? En je spreekt hier over "genoeg mogelijkheden". Welke bedoel JIJ daarmee?
RobIII schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:59:
Doe mij / ons eens een lol en log eens in op blogger (en dus niet alleen naar haar/de site kijken als "bezoeker") en klik er eens een half uurtje in rond. Ik heb namelijk sterk 't idee dat je werkelijk geen benul hebt wat er allemaal achter schuilt. Ik heb je al een boel screenshots laten zien, maar er kan nog veel meer. Als je een keer "achter de schermen" had gekeken had je gezien dat je met een paar klikjes "social media widgets" kunt toevoegen. Ook dynamische achtergronden zijn geen probleem (zie mijn blog, CTRL-F5 er een keer op). Ook zul je zien, zoals ik eerder opmerkte, dat ik (relatief simpel en zonder er al te veel moeite in te hebben gestoken (geen zin in)) dat blog zo veel mogelijk heb proberen te laten lijken op mijn tweakblog. Dan zie je meteen dat er heul veul kan.

Ik zie, nog steeds, 't probleem niet.
Alle respect, maar ik heb al een aantal keren aangegeven dat het hier gaat om een blog die al zeven jaar loopt. Dat gedeelte "log eens in op Blogger", dat kon zeven jaar geleden al, en dat kennen we ondertussen wel. Ik kan nu wel heel omstandig gaan uitleggen wat volgens mij handig en onhandig is aan Blogger/WordPress, en ev. dat in combinatie met iWeb; maar ik ben geen webdesigner, en mijn zicht erop is maar heel beperkt. Ik ben gewoon benieuwd naar JULLIE visie erop. En een paar puzzelstukjes kan ik ondertussen al wel leggen, maar ik ga er vanuit dat iemand die op een verdergevorderd niveau dan ik ermee bezig is, toch andere prioriteiten legt, en dingen anders inschat.
RobIII schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:59:
Die opdeling is er wel, maar ik zie de relevantie hier niet. Hosting boeit niet (maar het is leuk als 't "voor je" gedaan wordt i.p.v. dat je het zelf moet regelen/onderhouden/...), publishing hééft ze en verandert niet; ze kan dus mooi blijven werken zoals ze gewend is (en daarbij: blogger ondersteunt nog wat zaken waar ze waarschijnlijk niet eens van afweet zoals "email to post" -> email naar speciaal adres sturen en voila, het staat op je blog, LiveWriter, Word etc.) en design daar gaat nou net het hele topic over. En dan ben jij degene die steeds begint over mac/pc, applicaties, HTML en weet-ik-het.
Als het verkeerd was om te beginnen over mac/pc, applicaties en html, dan mijn excuses daarvoor. Maar driekwart van de topics in dit forumonderdeel gaan ook over bepaalde applicaties of over html/css. Ik zie eigenlijk niet in waarom dat in dit geval niet erbij betrokken zou mogen worden. Maar bon, ik zal het er niet mee rover hebben.

Mac/pc lijkt me wel relevant. Een van de eerste reacties die kwamen zei letterlijk "Maak een mooi ontwerp met je iWeb/whatever design software op je mac"; dat zal best goedbedoeld zijn, maar daar heb ik dus redelijk weinig aan omdat het grootste deel vanaf een pc zal gebeuren, en daar kan je nog niet eens iWeb op installeren.
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:49:
[...]
Als ik zo lees wat je wil denk ik toch dat het het best is dat je bij Blogger blijft: zoals je zelf al aangeeft hebben jullie geen tijd / zin / geld om HTML/CSS laat staan PHP oid te leren. Zonder kennis van deze zaken is dat echt niet zo simpel als je denkt.

Voor je naar alternatieven voor Blogger begint te zoeken kan je best al eens even kijken wat de features van Blogger allemaal zijn, zoek eens op hoe je het thema op een gemakkelijke manier veranderd (door evt. gebruik te maken van een andere template) en probeer dat eens.

Als je geen templates kan vinden raad ik je aan om eens een kijkje te nemen naar Artisteer, zoals een paar posts hierboven ook al aangegeven staat. Dit is exact wat je wil ... je klikt jezelf mooi een layout bij elkaar en past die dan toe op je Blogger.
Dankjewel. Met artiseer ben ik ondertussen al aan de slag gegaan, en dat geeft voor 80% van wat ik wil een prima oplossing. De rest, daar zijn we nu nog niet direct aan toe.

[ Voor 11% gewijzigd door 10 feet high op 14-03-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 feet high schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:07:
[...]

Ik begrijp eigenlijk niet wat je hiermee wil zeggen. Ik weet ook wel dat je in Blogger de vormgeving kan aanpassen, en ik weet ook wel waar die 'knopjes' en de hele boel staan.
Dan snap ik je probleem niet ... Je geeft aan dat er in het begin enkel op de inhoud gefocust is ... deze is dus in orde. Vervolgens zeg je dat je de lay-out wil aanpakken.

Conclusie: het invoeren en aanmaken van blogposts is geen probleem, daaruit besluit ik dat je gewoon bij Blogger kan blijven. Je wil nu enkel de lay-out nog aanpassen dus ik zie het probleem niet als je weet hoe dit moet?
[...]

Alle respect, maar ik heb al een aantal keren aangegeven dat het hier gaat om een blog die al zeven jaar loopt. Dat gedeelte "log eens in op Blogger", dat kon zeven jaar geleden al, en dat kennen we ondertussen wel. Ik kan nu wel heel omstandig gaan uitleggen wat volgens mij handig en onhandig is aan Blogger/WordPress, en ev. dat in combinatie met iWeb; maar ik ben geen webdesigner, en mijn zicht erop is maar heel beperkt. Ik ben gewoon benieuwd naar JULLIE visie erop. En een paar puzzelstukjes kan ik ondertussen al wel leggen, maar ik ga er vanuit dat iemand die op een verdergevorderd niveau dan ik ermee bezig is, toch andere prioriteiten legt, en dingen anders inschat.
[...]

Als het verkeerd was om te beginnen over mac/pc, applicaties en html, dan mijn excuses daarvoor. Maar driekwart van de topics in dit forumonderdeel gaan ook over bepaalde applicaties of over html/css. Ik zie eigenlijk niet in waarom dat in dit geval niet erbij betrokken zou mogen worden. Maar bon, ik zal het er niet mee rover hebben.

Mac/pc lijkt me wel relevant. Een van de eerste reacties die kwamen zei letterlijk "Maak een mooi ontwerp met je iWeb/whatever design software op je mac"; dat zal best goedbedoeld zijn, maar daar heb ik dus redelijk weinig aan omdat het grootste deel vanaf een pc zal gebeuren, en daar kan je nog niet eens iWeb op installeren.
Het punt is dat je helemaal geen software nodig hebt op je computer / mac of whatever je ook hebt ... de software voor Blogger, Wordpress, of insert-ander-CMS draait op een webserver. Om je blogitems te beheren surf je gewoon naar een bepaalde link en kan je alles in je browser beheren.

Als je ZELF een lay-out in elkaar wil boksen heb je wel anders software nodig. Artisteer en Dreamweaver draaien zowel op Windows als OS X. Een layout in elkaar steken doe je trouwens niet elke week dus dat zou jij eventueel nog op je mac kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:51:
Als je ZELF een lay-out in elkaar wil boksen heb je wel anders software nodig.
Niet waar; ook dat kan prima (hoewel primitief) in Blogger zelf. En ben je niet kundig genoeg dan kun je aan élke bestaande (Blogger's eigen danwel 3rd party) template ook genoeg tweaken.
Alle respect, maar ik heb al een aantal keren aangegeven dat het hier gaat om een blog die al zeven jaar loopt.
Al liep 't 50 jaar. Hoe is dat relevant :?
Dat gedeelte "log eens in op Blogger", dat kon zeven jaar geleden al, en dat kennen we ondertussen wel. Ik kan nu wel heel omstandig gaan uitleggen wat volgens mij handig en onhandig is aan Blogger/WordPress, en ev. dat in combinatie met iWeb;
Nou; doe dat eens dan? Misschien dat we er dan hout van kunnen snijden.
maar ik ben geen webdesigner, en mijn zicht erop is maar heel beperkt. Ik ben gewoon benieuwd naar JULLIE visie erop.
WELKE visie WAAROP? Volgens mij staat dit hele topic volmet (redelijk unanieme ook nog eens) visies :?
En een paar puzzelstukjes kan ik ondertussen al wel leggen, maar ik ga er vanuit dat iemand die op een verdergevorderd niveau dan ik ermee bezig is, toch andere prioriteiten legt, en dingen anders inschat.
Benoem "dingen" eens?
Als het verkeerd was om te beginnen over mac/pc, applicaties en html, dan mijn excuses daarvoor. Maar driekwart van de topics in dit forumonderdeel gaan ook over bepaalde applicaties of over html/css.
Ja, maar die gaan niet over een bestaand blog op blogger.
NEEEEEEEN. To-taal f*ckin' irrelevant.
Een van de eerste reacties die kwamen zei letterlijk "Maak een mooi ontwerp met je iWeb/whatever design software op je mac"; dat zal best goedbedoeld zijn, maar daar heb ik dus redelijk weinig aan omdat het grootste deel vanaf een pc zal gebeuren, en daar kan je nog niet eens iWeb op installeren.
Het boeit niet. Je moet HTML/CSS (en eventueel wat afbeeldingen (.gif/.jpg/.png) en/of javascript) hebben. Of je die genereert op een Mac met iWeb of op een PC met DreamWeaver of op Linux met Vi of met je grasmaaier, of in de textarea op blogger zélf (zoals ik in de eerste zin in deze post tegen Rubinski ook zeg): Het. Doet. Er. Niet. Toe.

[ Voor 84% gewijzigd door RobIII op 14-03-2012 19:14 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

Klaar, daar heb je je antwoord.

[/topic]

Dit moet het meest zinloze topic ooit zijn geweest, iedereen draagt informatie aan maar TS weigert concreet te zijn. Zucht, jammer van de tijd en moeite mensen, move along, nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:04:
[...]

Niet waar; ook dat kan prima (hoewel primitief) in Blogger zelf. En ben je niet kundig genoeg dan kun je aan élke bestaande (Blogger's eigen danwel 3rd party) template ook genoeg tweaken.

[...]
Ik had het vooral over de WYSIWYG ;). Zowel in Dreamweaver als in Artisteer kun je je lay-out bij elkaar klikken, iets wat - voor zover ik weet, ben geen Blogger-gebruiker - niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien een vraag die als kleinerend over komt, maar zeker niet zo bedoeld is, maar klopt het beeld van wat jij bij het woord "template" heb wel bij de werkelijkheid???

Een template is verantwoordelijk voor het uiterlijk van je blog. Hier stel je alle uiterlijke kenmerken van je blog in. Al je oude teksten veranderen dan automatisch mee in de nieuwe lay-out en er gaat dus geen tekst van de blog verloren. Volgens de meesten is dat hetgeen waar jij naar op zoek ben. RobIII heeft je duidelijk uitgelegd hoe je in Blogger dat template aan kan passen..

Verder is door je vraagstelling dit topic onbewust tot een dolkomisch leedvermaak verworden. Hopelijk kan je inzien dat het voor buitenstaanders frustrerend is dat ze al meerdere keren antwoord hebben gegeven op je vragen (ja, echt op ALLE vragen die je gesteld heb), maar dat jij die antwoorden blijkbaar niet als zodanig herkent.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
[...]

En is er ook een reden dat je (zoals ik uit jouw profiel opmaak) blijkbaar vijftien verschillende programmeertalen of scripttalen kent, je kan blijkbaar prima overweg met html en css, en dan kies je er toch voor om het via blogger en niet op een andere manier te doen?
Al liep 't 50 jaar. Hoe is dat relevant :?
Weet je wel wat je net hebt getypt? "Doe mij / ons eens een lol en log eens in op blogger (en dus niet alleen naar haar/de site kijken als "bezoeker") en klik eens een half uurtje in rond achter de schermen."
Waarop slaat dat dan? Die blog bestaat al zeven jaar, heeft een paar honderd entries. Iedere keer als je een entry wil ingeven, moet je op Blogger inloggen. Wat jij aanraadt, is met andere woorden zeven jaar geleden al gebeurd, en sindsdien nog een keer of tweeduizend. Mijn vraag is niet HOE *IK* een template moet veranderen, maar HOE *JULLIE* bepaalde mogelijkheden en functionaliteit tov elkaar afwegen.

Nou; doe dat eens dan? Misschien dat we er dan hout van kunnen snijden.
Ok, ik dacht dat dit een forum was waar webdesigners zich ophielden. Het is toch onnozel dat ik jullie nu zou moeten gaan uitleggen waarom blogger beter en makkelijker of eender wat is tov dreamweaver of iWeb of whatever. Ik heb heus geen flauw idee waarom jij blogger blijkbaar zoveel makkelijker of beter vindt dan iets anders. Of misschien net niet. Ik zou het echt niet weten. Als webdesign jouw vak is, dan weet je toch wel waarom je kiest voor bepaalde tools, of waarom niet? En als je die dingen niet met mij wil delen, ook goed, maar dan hoef je nog niet zo persoonlijk te worden.
[...]
WELKE visie WAAROP? Volgens mij staat dit hele topic volmet (redelijk unanieme ook nog eens) visies :?
-- pubishing: Heeft het voor een bestaande blog voordelen om over te stappen van Blogger naar WordPress?
-- design: Welke eigenschappen of welke functionaliteit van html-editors zijn in het dagelijkse gebruik wél relevant?
-- design: Bestaat er software die min of meer dezelfde eigenschappen/functionaliteit heeft als iWeb? (Dit geldt ook voor het omgaan met third-party-widgets)
-- design: Wat zijn de belangrijkste argumenten om al dan niet webdesign via Dreamweaver te doen.

En dat je al gezegd hebt "Je moet gewoon HTML/CSS uitpoepen." dat weet ik. Geen flauw idee wat jij met "gewoon" bedoelt, of met "poepen", maar soit. En uiteraard kan ik stuk voor stuk al die programma's gaan kopen en installeren, maar het lijkt me overkill om voor één website/blog 30 verschillende programma's te moeten gaan gebruiken. Zelfs professionals die ik ken, gebruiken hiervoor hooguit twee of drie offline programma's, meestal in combinatie met het manueel schrijven van code.
De keuze voor een bepaalde publishing-platform.
De keuze voor een hostingformule.
De manier waarop je een concept bedenkt.
De manier waarop je een website conceptueel uitwerkt.
De manier waarop je een design technisch implementeert. Hetzij via zelfgemaakte templates, hetzij via bestaande templates, hetzij op een andere manier.
De keuze voor technieken om een blog te bouwen.
De manier waarop je een blog "futureproof" maakt.
Interactie met mensen die je blog/website actief bezoeken.
Interactie via sociale media.
Integratie van sociale media.
De manier waarop je achteraf blogentries ingeeft.
Het boeit niet. Je moet HTML/CSS (en eventueel wat afbeeldingen (.gif/.jpg/.png) en/of javascript) hebben. Of je die genereert op een Mac met iWeb of op een PC met DreamWeaver of op Linux met Vi of met je grasmaaier, of in de textarea op blogger zélf (zoals ik in de eerste zin in deze post tegen Rubinski ook zeg): Het. Doet. Er. Niet. Toe.
Prima dat het voor jou niet boeit. Ik weet nu niet of je loopt te flamen of niet, maar ik heb geen flauw idee hoe je iWeb op een pc kan installeren, dus voor mij "boeit" het wel. Wat je met die opmerking over grasmaaier bedoelt weet ik niet, maar dat heb ik niet. Linux ken ik niks van en van Vi heb ik nog nooit gehoord. En als dat nodig is, wil ik gerust wel uitzoeken wat vi is, naast al die 30 mogelijkheden die er bestaan, maar ik zie door het bos de bomen niet meer. Je wijst mij een link aan waar zelfs openoffice een html-editor genoemd wordt. Sorry dat ik drie dagen na die post nog steeds niet verder kom dan het idee dat openoffice.org kantoorapplicaties zijn à la Microsoft Office. En dat is dan nog een van de pakketten waarvan ik de naam ken, om dat ook nog voor al die andere dertig opties uit te zoeken, dat is misschien voor jou allemaal vanzelfsprekend, maar voor mij is het dat niet.
PaT schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:22:
Misschien een vraag die als kleinerend over komt, maar zeker niet zo bedoeld is, maar klopt het beeld van wat jij bij het woord "template" heb wel bij de werkelijkheid???

Een template is verantwoordelijk voor het uiterlijk van je blog. Hier stel je alle uiterlijke kenmerken van je blog in. Al je oude teksten veranderen dan automatisch mee in de nieuwe lay-out en er gaat dus geen tekst van de blog verloren. Volgens de meesten is dat hetgeen waar jij naar op zoek ben. RobIII heeft je duidelijk uitgelegd hoe je in Blogger dat template aan kan passen..

Verder is door je vraagstelling dit topic onbewust tot een dolkomisch leedvermaak verworden. Hopelijk kan je inzien dat het voor buitenstaanders frustrerend is dat ze al meerdere keren antwoord hebben gegeven op je vragen (ja, echt op ALLE vragen die je gesteld heb), maar dat jij die antwoorden blijkbaar niet als zodanig herkent.
Zoals ik al vaak heb herhaald, ik ben geen webdesigner. Voor mij is dit niet dolkomisch, maar erg frustrerend. 45% van antwoorden die hier staan, lees ik als een vorm van "Zo zou jij (=10 feet high= jo = mijn naam) het moeten doen". De andere 45% zijn een omstandige uitleg waarom ik het ook maar in mijn hoofd durf halen om vragen te stellen over zaken waar ik niks van weet. Mijn vraag is gewoon hoe jullie zelf dingen aanpakken, niet hoe jullie denken dat ik iets moet doen.

De uitleg die jij of Roblll geeft over templates, dat begrijp ik, ja. Maar waarom ik 5000 euro zou moeten betalen aan een extern bureau terwijl het om iets gaat (prefab templates) wat je met vier clicks zelf kan doen, dat begrijp ik niet. Gewoon een template aanpassen is zelfs minder werk dan wat ik in dit topic al bijelkaar heb zitten typen.

Hier zegt iemand bijv. "De ene webapplicatie is beter voor bloggen, de ander voor e-commerce." Kijk, daar zou ik echt iets aan hebben, aan die info. Tenminste, als erbij zou vermeld worden wat hij bedoelt met "de ene" of "de andere". En liefst (al was het maar in één zinnetje) waarom dat zo zou zijn. Iets als "De verschillende populaire blogapplicaties hebben ook allemaal hun voor en nadelen" zou ook heel interessant zijn, als het iets concreter was. Welke applicaties? Welke voordelen? Welke nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

10 feet high schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:49:
[...]
De uitleg die jij of Roblll geeft over templates, dat begrijp ik, ja. Maar waarom ik 5000 euro zou moeten betalen aan een extern bureau terwijl het om iets gaat (prefab templates) wat je met vier clicks zelf kan doen, dat begrijp ik niet. Gewoon een template aanpassen is zelfs minder werk dan wat ik in dit topic al bijelkaar heb zitten typen.
Dat zegt toch ook helemaal niemand dat je dat moet doen??? Waarom 5000 euro uitgeven als je het zelf zou kunnen in Blogger?
Dat is toch ook exact wat de screenshots van RobIII proberen aan te geven, dat je zelf in Blogger heel eenvoudig en tegen 0 euro aan kosten je template kan aanpassen zodat je het door jou gewenste nieuwe frisse hippe uiterlijk kan krijgen zonder dat je moet gaan programmeren of dure adviesbureau's erbij moet halen.

Maar goed, ik heb een poging gedaan om je te helpen....veel succes met je vragen. "Kansloos" is nu nog het enige wat in mij te boven komt...
Als dit een vraaggesprek op tv zou zijn geweest, zou ik toch serieus om mij heen gaan kijken of ik Ralph Inbar Frans Bauer niet met zo'n bananentrofee aan zou zien komen lopen...

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 14-03-2012 21:04 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dit soort dingen tegenwoordig werkt is wat ook wel genoemd wordt de 'cloud'; zaken die niet meer op je eigen computer draaien of zelfs geïnstalleerd hoeven te worden. Alles gebeurt via een webpagina, die je vanaf wat voor computer dan ook kan bedienen: Mac, PC, Linux.

Dit is van toepassing op de blogsoftware. Je kan alle mogelijke designaanpassingen dus doorvoeren via een webpagina. De inhoud blijft bestaan als je niet van blogger afstapt - en dat lijkt ook niet nodig omdat ook blogger al die ontwerpwijzigingen gewoon mogelijk maakt.

Waar het daarnaast op lijkt, is dat je de basis van dat ontwerp eerst op je eigen machine wil maken. Zolang je in die software de referenties naar componenten gebruikt zoals op blogger, maakt het eigenlijk niet uit wat je gebruikt en op wat voor machine: je maakt lokaal een ontwerp, bijvoorbeeld op basis van een kopie van de blogpagina's zodat je kan testen.

Ben je tevreden, dan verander je de instelling voor uiterlijkheden via de webpagina.

Waar je mee moet beginnen, is te scheiden voor jezelf wat het maken van een ontwerp is, en het uiteindelijke doorvoeren daarvan. Het lijkt dat je een aantal dingen tegelijk wil doen, en dat maakt het complex:
- Je lijkt verward over of dat ontwerpen op je eigen machine moet of niet
- Je wil weten of er makkelijkere blogs zijn die meer ontwerpzaken via makkelijke interface toegankelijk hebben
- Je wil weten of er uitgebreidere functionaliteiten zijn bij andere hosters dan blogger

Het antwoord daarop, is dat je ieder ontwerp wat je wil zou kunnen regelen op blogger - met voldoende kennis van ontwerp, HTML en CSS, eventueel via eerst een ontwerp lokaal maken. Dingen zijn eventueel makkelijker / anders te regelen op andere blogs, maar uiteindelijk komt het er overal op neer dat als je volledige controle over het uiterlijk wil, dat je enige kennis moet hebben van de werking van HTML / CSS.

Ik denk dan ook dat dat een goede start is: zoek informatie op over de werking van CSS, en zoek wat tutorials van blogger op om te zien hoe dat werkt. Als je het helemaal naar eigen wens wil, ontkom je niet aan enige zelfstudie. Wil je dat niet, dan is een van de standaard-templates een goede start, en kan je daar misschien met hier en daar een wijziging naar wens toch iets moois maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even kort samengevat komt je vraag neer op: hoe maak ik een blog van voor tot eind met alle zijstappen die er nog bij komen kijken die opzich nog niet eens bij een blog zelf horen (social media, hosting, future proof). Als je er echt dusdanig in wil stappen dan moet je gewoon eens met een bedrijf om de tafel gaan zitten die er verstand van heeft. Ja, dat kost knaken maar nu kom je er gewoon niet uit omdat je zelf al aangeeft praktisch niks te weten.

Er wordt hier gezegd: log in op blogger en kijk eens wat de mogelijkheden zijn qua templating en styling maar daar hak jij op in door te zeggen dat dit al gedaan is terwijl je er inhoudelijk niks zinnigs over kan zeggen.
Doe dat dan.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ok, ik dacht dat dit een forum was waar webdesigners zich ophielden. Het is toch onnozel dat ik jullie nu zou moeten gaan uitleggen waarom blogger beter en makkelijker of eender wat is tov dreamweaver of iWeb of whatever. Ik heb heus geen flauw idee waarom jij blogger blijkbaar zoveel makkelijker of beter vindt dan iets anders. Of misschien net niet. Ik zou het echt niet weten. Als webdesign jouw vak is, dan weet je toch wel waarom je kiest voor bepaalde tools, of waarom niet? En als je die dingen niet met mij wil delen, ook goed, maar dan hoef je nog niet zo persoonlijk te worden.
Blogger en Dreamweaver zijn 2 zaken die je totaal niet met elkaar kan vergelijken. Ik zal het eens eenvoudig proberen uit te leggen:

Klanten komen naar ons (webdesigners) voor een website. Nadat wij hebben gevraagd wat de eisen van de klant zijn, denken we na over de tools die we gaan gebruiken. Voor het design van de site (wat gedaan moet worden in HTML of CSS) kiezen we voor een editor waar je HTML en CSS kan schrijven. Dit kan gaan van kladblok tot een WYSIWYG (What you see is what you got) editor á la Dreamweaver. In deze editors zitten allerhande mogelijkheden om het werk wat te vereenvoudigen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat we online een mooie template vinden en dan downloaden / kopen we die.

Daarnaast wil een klant meestal ook wat inhoud op zijn site. Dit kan gaan van tekst tot afbeeldingen, filmpjes of een catalogus. We gaan overlopen nogmaals de vereisten en gaan dan nadenken over hoe we er voor gaan zorgen dat de klant zijn inhoud zelf gemakkelijk kan beheren. Aangezien klanten maar heel zelden zelf HTML kan schrijven zorgen we meestal voor iets wat een CMS genoemd wordt. Een paar voorbeelden: WordPress, Drupal, Joomla, ... Wanneer we denken dat deze bekende CMS'en niet voldoen aan onze (onderhoudbaarheid en dergelijke)/ de klant zijn eisen, schrijven we zelf iets.

Het schrijven van zo'n CMS gebeurt dan weer in een andere taal. PHP, ASP.NET, ...

Nu: Als ik jou posts lees kan ik hier uit opmaken dat jij van dit hele gebeuren niets kent. Geen enkel probleem. Daarom zijn er bepaalde websites die voor jou hebben gezorgd dat er al zo'n CMS aanwezig is en waarbij je zelf kan kiezen hoe je website er uit ziet. Ik spreek hier dan over diensten zoals Blogger, Wordpress.com en Tumblr. Deze blogs kunnen beheerd worden zonder kennis van HTML/CSS/blablabla. Zoals je zelf al aangeeft maken jullie op dit moment al 7 jaar gebruik van Blogger en voor het beheer van de website is dit voldoende.

Je vraagt als het mogelijk is om de layout hier aan aan te passen en dat is het zeker. RobIII heeft in dit topic adhv screenshots al getoond hoe je dit kan doen. Je zoekt ergens een template die je mooi vind, kopieert de broncode en plakt hem. Een andere optie was het gebruik van Artisteer waarbij je dmv te klikken zelf een mooie lay-out maakt en dan weer door een simpele copy-paste de hele lay-out van je reeds bestaande blog aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
-- pubishing: Heeft het voor een bestaande blog voordelen om over te stappen van Blogger naar WordPress?
-- design: Welke eigenschappen of welke functionaliteit van html-editors zijn in het dagelijkse gebruik wél relevant?
-- design: Bestaat er software die min of meer dezelfde eigenschappen/functionaliteit heeft als iWeb? (Dit geldt ook voor het omgaan met third-party-widgets)
-- design: Wat zijn de belangrijkste argumenten om al dan niet webdesign via Dreamweaver te doen.
Ik probeer 't ook een keer:

* Publishing: Er zijn verschillen. De 1 kan beter dit, de ander beter dat. Een comparison die een beeld schept:
http://pulsed.blogspot.co...gger-wordpress-chart.html
Je zal dus zelf moeten zien welke voordelen voor jou/haar belangrijk zijn.

* design: HTML editor: Ik werk met Notepad++ als ik gewoon HTML en JS wil, die kan echt alles. Of Netbeans om een Drupal template te maken. Zullen andere dat een dom idee vinden? Waarschijnlijk. Vind ik dat goed werken? Zeker.

* design Dreamweaver:
Con: Prijs
Pro: WYSIWYG

Voordelen om een template te maken/tweaken: Je zal een pak minder tijd nodig hebben om een aardig resultaat te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenikke op 14-03-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

1/ -- pubishing: Heeft het voor een bestaande blog voordelen om over te stappen van Blogger naar WordPress?

2/ -- design: Welke eigenschappen of welke functionaliteit van html-editors zijn in het dagelijkse gebruik wél relevant?
3/ -- design: Bestaat er software die min of meer dezelfde eigenschappen/functionaliteit heeft als iWeb? (Dit geldt ook voor het omgaan met third-party-widgets)
4/ -- design: Wat zijn de belangrijkste argumenten om al dan niet webdesign via Dreamweaver te doen.
1/ Waarschijnlijk niet. Het leren van de eigenaardigheden van wordpress, indexatie, overzetten van content. Daar kruipt allemaal wel tijd in. Ik zou in dit geval bij Blogger blijven
2/ html-editor gebruik je niet dagelijks, je maakt 1 keer een template en dan kom je weer 2 jaar niet aan je template.
3/ Dat maakt niet uit. Je maakt 1 keer een template. En aangezien jij het toch moet gaan maken, doe het gewoon met wat jij kent!
4/ Design doe je in Photoshop / paint / gimp / Fireworks, whatever, het omzetten van dat design naar een werkende template kost je met het uitbesteden van basing rond de 100 euro. Als je echt de moeite wou doen om Dreamweaver aan te schaffen is dat nog wel te overzien denk ik.

[...]
1/ De keuze voor een bepaalde publishing-platform.
2/ De keuze voor een hostingformule.
3/ De manier waarop je een concept bedenkt.
4/ De manier waarop je een website conceptueel uitwerkt.
5/ De manier waarop je een design technisch implementeert. Hetzij via zelfgemaakte templates, hetzij via bestaande templates, hetzij op een andere manier.
6/ De keuze voor technieken om een blog te bouwen.
7/ De manier waarop je een blog "futureproof" maakt.
8/ Interactie met mensen die je blog/website actief bezoeken.
9/ Interactie via sociale media.
10/ Integratie van sociale media.
11/ De manier waarop je achteraf blogentries ingeeft.
1/ Dit snap ik niet, eerlijk gezegd. Als je een cms bedoeld dan kies ik persoonlijk meestal voor wordpress als de situatie dat toelaat. Maar alleen maar omdat ik daarmee het meest ervaring heb.
2/ Blogger / wordpress.com zijn gratis en hebben een enorme hoop servers. Om dezelfde uptime te garanderen ben je niet zo cheap af (voor zover ik weet dan), dat is het voordeel van zo'n hosted systeem.
3/ ... Ik ga hier niet verder op ingaan.
4/ ... Een website conceptueel uitwerken doe je via moodboards, designmeetings, papier schetsen. Als je bedoeld hoe je een design maakt? Via een grafisch programma zoals bijvoorbeeld fireworks / Photoshop (maar aub niet in Adobe Indesign)
5/ Ik zou in jou geval via basing gaan, er zijn genoeg goedkope oplossingen daarvoor te vinden, zo moet je helemaal niets leren.
6/ ... deze ga ik niet beantwoorden. Dat gaat te ver off-topic
7/ ... deze ga ik niet beantwoorden. Dat gaat te ver off-topic
8/ Via de comments bijvoorbeeld, of social media.
9/ Er zijn zat plugins te vinden denk ik waarmee je onderin "delen via" links kan zien.
10/ via een programma zoals hootsuite is dit allemaal wel te beheersen denk ik.
11/ Dat kan via verschillende mogelijkheden zoals hier al te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

/me ook maar een duit in het zakje doet

Allemaal goede en legitieme vragen, en toch heeft dit topic, nofi, een hoog 'één gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden' gehalte. ;) Het is een beetje als 'een vriendin rijdt al jaren in een Volvo, maar het ding is foeilelijk paars.' Moet ze nu een diesel, benzine of op gas gaan rijden, wel of niet ingebouwde navigatie, sportvelgen, een jap of een europeaan, automaat of versnellingsbak of kan ze beter met het OV?

Als ik je vraag terugbreng tot: 'een vriendin heeft een blog bij blogger, maar de layout is dringend aan een overhaul toe. Is dat alleen een goede reden om om te zien naar een ander platform?' dan is het antwoord -zeker in jullie situatie- ondubbelzinnig 'nee'.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het nog één keer proberen..

Wil je een ander ontwerp?
Kies dan een template en pas hem naar jou wensen aan.

Wil je een uniek ontwerp?
Vraag iemand met verstand van zaken om hulp of leer het zelf (wat heel lang zal duren). Of gebruik zoals iemand anders hier zei Artisteer (ken ik zelf niet).

Wil je weten welk platform het beste voor jou is?
Vergelijk ze dan met elkaar, bezoek de websites van de verschillende platformen en lees wat ze kunnen. Of zoek bijvoorbeeld eens op Google.

Wil je antwoord op al deze vragen?
De manier waarop je een design technisch implementeert. Hetzij via zelfgemaakte templates, hetzij via bestaande templates, hetzij op een andere manier.

Tenzij je verwacht dat iemand hier een compleet boek voor jou gaat zitten schrijven kun je deze vragen gewoon 1 voor 1 Googelen, boeken gaan lezen en/of cursussen gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij snappen jullie niet wat TS wilt. Een specialist van 5000 euro is te duur dus jullie moeten dat nu gratis voor hem gaan doen. Maak er een mooi documentje van en lever gelijk even een werkende installatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tsurany schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:43:
Volgens mij snappen jullie niet wat TS wilt. Een specialist van 5000 euro is te duur dus jullie moeten dat nu gratis voor hem gaan doen. Maak er een mooi documentje van en lever gelijk even een werkende installatie op.
Oja, was dat even vergeten. Ik ga gelijk aan de slag met mijn wonderpen die 0 euro per uur kost! Doe je mee :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zullen we het dan vanaf hier weer ontopic proberen te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Wat volgens mij ook niet helemaal gesnapt wordt is dat Blogger misschien wel al 7 jaar gebruikt wordt ,maar dat (om de analogie met de paarse Volvo aan te houden) er door Blogger wel een paar keer een nieuwe motor in is gebouwd, de standaard zaken behouden zijn gebleven (stuur, koppeling, gas- en rempedalen), maar er bij het openen van de motorkap een boel extra functionaliteit te vinden is die je op standaard kan laten staan, zodat de boel nog steeds als vroeger werkt, of anders instelt, zodat t als een 2012 blog werkt (met bijvoorbeeld standaard knoppen voor Facebook, Twitter,...).
Daarnaast is er al heel lang een mogelijkheid voor een paintjob, ook onder de motorkap. Om het gebruik voor oude gebruikers zo makkelijk mogelijk te maken hebben ze dat allemaal een beetje weggestopt onder een knop die je ook zeven jaar geleden bijna nooit hoefde te gebruiken, alleen zaten er vroeger maar 2 instellingen onder, nu een stuk of tien pagina's.
En omdat Blogger geheel online werkt kan je alles, niet alleen nieuwe posts, online doen, en dan maakt t dus niet uit op welk soort/merk computer je zit.

Mijn advies aan de topicstarter: Lees nog eens RobIII's advies, wat je wil is waarschijnlijk zo opgelost als je eerst even wat meer knoppen binnen Blogger probeert (eventueel voor de zekerheid met een ander account om niets per ongeluk stuk te maken, of paars ;) ).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:10:
Ik zal het nog één keer proberen..

Wil je een ander ontwerp?
Kies dan een template en pas hem naar jou wensen aan.

Wil je een uniek ontwerp?
Vraag iemand met verstand van zaken om hulp of leer het zelf (wat heel lang zal duren). Of gebruik zoals iemand anders hier zei Artisteer (ken ik zelf niet).

Wil je weten welk platform het beste voor jou is?
Vergelijk ze dan met elkaar, bezoek de websites van de verschillende platformen en lees wat ze kunnen. Of zoek bijvoorbeeld eens op Google.

Wil je antwoord op al deze vragen?

Tenzij je verwacht dat iemand hier een compleet boek voor jou gaat zitten schrijven kun je deze vragen gewoon 1 voor 1 Googelen, boeken gaan lezen en/of cursussen gaan volgen.
Neen, die laatste zaken waren geen vragen. Ik maakte hier een opmerking waarin ik het woord "dingen" gebruikte, en iemand vroeg mij om heel specifiek te zeggen op welke vlakken iemand met ervaring meer over het onderwerp weet dan iemand zonder ervaring. M.a.w. iemand vroeg "Benoem "dingen" eens?", en dat was mijn antwoord daarop.
PaT schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:02:
[...]

Waarom 5000 euro uitgeven als je het zelf zou kunnen in Blogger?
Dat is toch ook exact wat de screenshots van RobIII proberen aan te geven, dat je zelf in Blogger heel eenvoudig en tegen 0 euro aan kosten je template kan aanpassen zodat je het door jou gewenste nieuwe frisse hippe uiterlijk kan krijgen zonder dat je moet gaan programmeren of dure adviesbureau's erbij moet halen.
Je beledigingen zal ik even achterwege laten.
Ik vind het een beetje vreemd dat je die eerste vraag aan mij stelt. Dat is precies waar ik ZELF een antwoord op probeer te krijgen.
En ik ben er nu ook al wel uit dat templates me bepaalde mogelijkheden geven, maar als ik voor mezelf de vergelijking maak tussen de mogelijkheden die Blogger me geeft, en de mogelijkheden die je hebt wanneer je pakweg iWeb in combinatie met WordPress gebruikt, dan ben ik toch minder lyrisch over Blogger dan jullie. Artiseer vult dat gat wel voor een gedeelte, maar daar kan ik na twee dagen nog niet veel over zeggen.

Wedervraag: wat zijn dan je motieven om Artiseer aan te raden als je het niet kent?

Savantas schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:20:
Wat volgens mij ook niet helemaal gesnapt wordt is dat Blogger misschien wel al 7 jaar gebruikt wordt ,maar dat (om de analogie met de paarse Volvo aan te houden) er door Blogger wel een paar keer een nieuwe motor in is gebouwd, de standaard zaken behouden zijn gebleven (stuur, koppeling, gas- en rempedalen), maar er bij het openen van de motorkap een boel extra functionaliteit te vinden is die je op standaard kan laten staan, zodat de boel nog steeds als vroeger werkt, of anders instelt, zodat t als een 2012 blog werkt (met bijvoorbeeld standaard knoppen voor Facebook, Twitter,...).
Daarnaast is er al heel lang een mogelijkheid voor een paintjob, ook onder de motorkap. Om het gebruik voor oude gebruikers zo makkelijk mogelijk te maken hebben ze dat allemaal een beetje weggestopt onder een knop die je ook zeven jaar geleden bijna nooit hoefde te gebruiken, alleen zaten er vroeger maar 2 instellingen onder, nu een stuk of tien pagina's.
En omdat Blogger geheel online werkt kan je alles, niet alleen nieuwe posts, online doen, en dan maakt t dus niet uit op welk soort/merk computer je zit.
Ok, en blijkbaar heb je al heel wat ervaring met heel wat programmeertalen/scripten/html/... Wat is dan de reden dat je websites toch ontwerpt in Blogger? Is dat puur omdat het dan online kan, of heb je daar andere redenen voor?
Savantas schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:20:
Mijn advies aan de topicstarter: Lees nog eens RobIII's advies, wat je wil is waarschijnlijk zo opgelost als je eerst even wat meer knoppen binnen Blogger probeert (eventueel voor de zekerheid met een ander account om niets per ongeluk stuk te maken, of paars ;) ).
Nogmaals, Blogger gebruiken we al. En dat weet ik ook wel dat er in 7 jaar veel veranderd is aan Blogger. Maar het zou gewoon naïef zijn als ik hier zou beweren dat Blogger het enige platform/software/whatever is dat er de laatste jaren op vooruit is gegaan. Iemand zei op de vorige pagina nog "Ik zou geen DreamWeaver kopen". Ik vraag me nog steeds af wat daar zijn reden voor is. Ik ben trouwens voorlopig van plan om het met amaya, maar ik heb nog geen idee hoe ik diens mogelijkheden in moet schatten. Hetgeen wat het kan lijkt me allemaal prima, maar ik kan erg moeilijk inschatten welke mogelijkheden ik eventueel mis.
Tsurany schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:43:
Op die veronderstelling heb ik nochtans al vijf keer gereageerd. Ik vraag hier NIET dat jullie of iemand anders iets in mijn plaats doet. Een webdesignbureau is voor dit 'project' gewoon teveel geld voor te weinig value. En er bestaan zoveel alternatieven:
- Er bestaan duizenden gratis templates, die je al dan niet makkelijk kan aanpassen.
- Er bestaan misschien wel honderd gratis html-editors.
- Er bestaan misschien wel tien goede betaalde software om websites te ontwikkelen.
Dus ik ben gewoon benieuwd naar jullie beweegredenen om offline softwarepakketten eventueel links te laten liggen, en vooral met templates te gaan werken. Of jullie beweegredenen om het op een hele andere manier aan te pakken. Jullie beweegredenen zijn waarschijnlijk dingen waar ik nog niet eens aan gedacht zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:11
En onze beweegredenen zijn waarschijnlijk niet van toepassing op jouw situatie...

Ik schrijf alles zelf m.b.h.v. netbeans, notepad++ omdat ik persoonlijk zelf genoeg van html,css,javascript,php ken en omdat ik het ook graag zelf schrijf om bij te leren. Dat zijn mijn beweegredenen.

Zoals het er naar uit ziet, ken jij niet veel van de bovengenoemde talen, dus voor jou persoonlijk is het vrij nutteloos/onbegonnen werk om dus alles zelf te schrijven.

Daarom verbaast het mij dat je niet wilt inzien dat het dus nutteloos is om te blijven doorvragen, in jouw geval is het gewoon het simpelst om (zoals al eerder gezegd door anderen) simpelweg een online platform te kiezen op basis van kenmerken (er staat hier ergens boven een link naar een vergelijking) en daar een template voor te zoeken en daarmee te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
wsitedesign schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:49:
En onze beweegredenen zijn waarschijnlijk niet van toepassing op jouw situatie...

Ik schrijf alles zelf m.b.h.v. netbeans, notepad++ omdat ik persoonlijk zelf genoeg van html,css,javascript,php ken en omdat ik het ook graag zelf schrijf om bij te leren. Dat zijn mijn beweegredenen.

Zoals het er naar uit ziet, ken jij niet veel van de bovengenoemde talen, dus voor jou persoonlijk is het vrij nutteloos/onbegonnen werk om dus alles zelf te schrijven.
Dat ik er niet veel van ken, dat maakt ook niet uit. Ik ben niet de webdesigner. Ik wil hier gewoon wat dingetjes mee bijleren, maar ik ben geen webdesigner, dus het lijkt me niet nodig om te doen alsof ik dat wel ben.
Persoonlijk beperk ik me wel tot de dingen waar ik wel goed in ben, of die ik kan bijleren. Aan wat je hier aanhaalt heb ik dus blijkbaar veel meer dan je vermoedt.
wsitedesign schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:49:
Daarom verbaast het mij dat je niet wilt inzien dat het dus nutteloos is om te blijven doorvragen, in jouw geval is het gewoon het simpelst om (zoals al eerder gezegd door anderen) simpelweg een online platform te kiezen op basis van kenmerken (er staat hier ergens boven een link naar een vergelijking) en daar een template voor te zoeken en daarmee te werken...
Ok, zo zie jij het misschien. Persoonlijk vind ik opmerkingen als "dus jullie moeten dat nu gratis voor hem gaan doen" nutteloos omdat het gewoon niet klopt; en doorvragen vind ik redelijk nuttig, want anders had je dit bericht (waar ik nu op reageer) misschien nog niet eens geplaatst.

Weblogmatrix voegt wel degelijk dingen toe. Het vreemde is wel dat het me (in tegenstelling tot wat hier gezegd wordt) de neiging geeft om nog eerder vandaag dan morgen over te schakelen naar WordPress.
-> Multi-paged posts
-> content import
-> web statistiscs
Maar anderzijds vermeldt het ook "Last updated 2006-12-07"... dat is toch wel erg lang geleden. Dus het kost me nog wel wat tijd om te kijken hoe die vergelijking anno 2012 opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ga maar naar WordPress. Dat lijkt me inderdaad veel beter. Omdat.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

10 feet high schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:41:
En ik ben er nu ook al wel uit dat templates me bepaalde mogelijkheden geven, maar als ik voor mezelf de vergelijking maak tussen de mogelijkheden die Blogger me geeft, en de mogelijkheden die je hebt wanneer je pakweg iWeb in combinatie met WordPress gebruikt, dan ben ik toch minder lyrisch over Blogger dan jullie. Artiseer vult dat gat wel voor een gedeelte, maar daar kan ik na twee dagen nog niet veel over zeggen.
Serieus, het feit dat je dit zegt, zegt al genoeg. Je wilt graag WordPress gebruiken, gebruik het dan ook. Je kan met WordPress hetzelfde als wat je in Blogger kan. Je kan je hele blog namelijk compleet stylen van begin tot eind. Het maakt niet uit waarmee je dat doet: notepad, dreamweaver, artistreer of iWeb voor mijn part! Begrijp dat nou eens een keer.
Ok, en blijkbaar heb je al heel wat ervaring met heel wat programmeertalen/scripten/html/... Wat is dan de reden dat je websites toch ontwerpt in Blogger? Is dat puur omdat het dan online kan, of heb je daar andere redenen voor?
Je ontwerpt geen websites in Blogger... Nogmaals een algemene discussie daar is dit topic al compleet door ontspoord. Blijf bij je actuele problemen.
Nogmaals, Blogger gebruiken we al. En dat weet ik ook wel dat er in 7 jaar veel veranderd is aan Blogger. Maar het zou gewoon naïef zijn als ik hier zou beweren dat Blogger het enige platform/software/whatever is dat er de laatste jaren op vooruit is gegaan.
Ok, nu ben ik er klaar mee. Als jij niet kan vertellen waarom Blogger niet meer toepasbaar is voor jou en je vriendin, dan ga ik een slot aan dit topic hangen :)
Iemand zei op de vorige pagina nog "Ik zou geen DreamWeaver kopen". Ik vraag me nog steeds af wat daar zijn reden voor is. Ik ben trouwens voorlopig van plan om het met amaya, maar ik heb nog geen idee hoe ik diens mogelijkheden in moet schatten.
Persoonlijke voorkeur misschien :? Er is geen oplossing die voor iedereen toepasbaar is. Dat is nu al honderd keer verteld, vraag niet naar een weg waarvan je het antwoord toch al weet.
Op die veronderstelling heb ik nochtans al vijf keer gereageerd. Ik vraag hier NIET dat jullie of iemand anders iets in mijn plaats doet. Een webdesignbureau is voor dit 'project' gewoon teveel geld voor te weinig value. En er bestaan zoveel alternatieven:
- Er bestaan duizenden gratis templates, die je al dan niet makkelijk kan aanpassen.
- Er bestaan misschien wel honderd gratis html-editors.
- Er bestaan misschien wel tien goede betaalde software om websites te ontwikkelen.
Stop dan ook erover te praten, want hoe meer je erover zegt hoe ingewikkelder je het voor jezelf maakt.
Dus ik ben gewoon benieuwd naar jullie beweegredenen om offline softwarepakketten eventueel links te laten liggen, en vooral met templates te gaan werken. Of jullie beweegredenen om het op een hele andere manier aan te pakken. Jullie beweegredenen zijn waarschijnlijk dingen waar ik nog niet eens aan gedacht zal hebben.
Dat is een onzindiscussie om de simpele reden dat de klepel niet eens in het zicht van de klok ligt. Je gebruikt de tools die je beschikbaar hebt / het beste kent / het makkelijkste vind werken / het mooiste vindt / .... <vul maar een eigen reden in>. Er is geen vaste oplossing. Een template pas je online toe, bouw je online, pas je online aan, of je doet het allemaal offline. Doe wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
Het is hier geen debat van mij tegen jullie; en me op tientallen verschillende manieren met mijn eigen onwetendheid confronteren is voor jullie misschien wel lachwekkend, maar ik heb er vrij weinig aan.
BtM909 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:08:
Ok, nu ben ik er klaar mee. Als jij niet kan vertellen waarom Blogger niet meer toepasbaar is voor jou en je vriendin, dan ga ik een slot aan dit topic hangen :)
Ik kan je dat inderdaad niet vertellen. Ik zou nog niet weten op welke vlakken ik beiden tov elkaar kan afwegen, laat staan waarom het bij het een beter zou zijn dan bij het ander.
"Er is je nu al vaker verteld dat je denkbeelden over hoe anderen bloggen gewoon niet kloppen." -->> lijkt me duidelijk dat ik niet echt op de juiste positie sta of voldoende ervaring heb om zelf die afweging te kunnen onderbouwen.

Je ontwerpt geen websites in Blogger...
Waar slaat dit op?
Persoonlijke voorkeur misschien :? Er is geen oplossing die voor iedereen toepasbaar is. Dat is nu al honderd keer verteld, vraag niet naar een weg waarvan je het antwoord toch al weet.
Ik heb geen persoonlijke voorkeur, en voor zover jullie graag hypotheses maken wat mijn voorkeur is, dat doet er ook niet toe. Misschien hebben jullie wel een persoonlijke voorkeur. Indien dat zo is, ben ik er benieuwd naar, en wilde ik gewoon weten waarop die gebaseerd is. Natuurlijk is er geen oplossing die op iedereen toepasbaar is. Daar vraag ik ook niet naar en dat was me al wel lang genoeg duidelijk. Ik VROEG alleen maar naar "wegen" waarvan ik het antwoord nog niet weet. Blijkbaar is dat teveel gevraagd.
Stop dan ook erover te praten, want hoe meer je erover zegt hoe ingewikkelder je het voor jezelf maakt.
Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Laten we hier dan maar zachtjesaan een eind aan breien. Hier schiet niemand iets mee op.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

10 feet high schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:01:
Het is hier geen debat van mij tegen jullie; en me op tientallen verschillende manieren met mijn eigen onwetendheid confronteren is voor jullie misschien wel lachwekkend, maar ik heb er vrij weinig aan.
Ik vind het helemaal niet lachwekkend. :)
[...]

Ik kan je dat inderdaad niet vertellen. Ik zou nog niet weten op welke vlakken ik beiden tov elkaar kan afwegen, laat staan waarom het bij het een beter zou zijn dan bij het ander.
"Er is je nu al vaker verteld dat je denkbeelden over hoe anderen bloggen gewoon niet kloppen." -->> lijkt me duidelijk dat ik niet echt op de juiste positie sta of voldoende ervaring heb om zelf die afweging te kunnen onderbouwen.
Dus waarom al die moeite doen om ergens in het diepe te springen terwijl je eigenlijk niet weet welke requirements je mist in blogger. Begin daar eens mee met je vriendin ipv over van alles en nog wat in de discussie erbij te halen.
[...]

Waar slaat dit op?
Welk deel begrijp je niet?
[...]

Ik heb geen persoonlijke voorkeur, en voor zover jullie graag hypotheses maken wat mijn voorkeur is, dat doet er ook niet toe. Misschien hebben jullie wel een persoonlijke voorkeur. Indien dat zo is, ben ik er benieuwd naar, en wilde ik gewoon weten waarop die gebaseerd is. Natuurlijk is er geen oplossing die op iedereen toepasbaar is. Daar vraag ik ook niet naar en dat was me al wel lang genoeg duidelijk. Ik VROEG alleen maar naar "wegen" waarvan ik het antwoord nog niet weet. Blijkbaar is dat teveel gevraagd.
Nee, use the right tools for the right job. Er zijn honderduizend editors; trust me dit topic gaat niet verzanden in een deze editor rocks ;)
Bij deze.
Ik wil je nog 1 advies geven. Ga je met je vriendin aan tafel en vraag wat zij graag anders ziet. Van begin tot eind. Dat zijn je requirements en vanaf dat moment kan je verdere stappen ondernemen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.