Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een Samsung WB690 compactcamera aangeschaft. Maar ik heb een klein probleemje. Wanneer ik echter een filmpje opneem en begin te zoomen, hoor ik in het filmpje bij het afspelen op de camera zelf het geluid van 'het zoomen'(ik denk het motortje). Wanneer ik het filmpje afspeel op de computer hoor ik het geluid op de aangesloten speakers een klein beetje, maar als ik het afspeel op de aangesloten koptelefoon, dan hoor ik het weer meer. Ik gebruik geen externe microfoon of iets dergelijks. Het zoeken heeft me niet wijzer gemaakt, het is mij niet duidelijk geworden of het nou wel of niet zo hoort te zijn.
Dit lijkt me eigenlijk niet dat het zo hoort.

Hoort dit zo, dat je het geluid van het zoomen hoort bij het afspelen?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Alvast bedankt

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
Dat je het beter hoort met koptelefoon is waarschijnlijk omdat je daar sowieso veel duidelijker mee hoort (schermt ook af). Als het motortje ook zo te horen is, hoor je het ook versterkt in de opname omdat de microfoon vlak in de buurt zit van de lens. Je hoort dan ook vaak je vingers aan de knoppen en dergelijke. Dus externe mic is waarschijnlijk de oplossing en anders simpelweg niet zoomen tijdens het filmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 11-03-2012 21:47 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Maar hoor je het motortje ook te horen, of hoor je deze niet te horen(in de opname/gewoon in het echt).

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
Meestal wel. Veel focusmotoren in spiegelreflex lenzen hoor je ook.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Mechanica maakt altijd geluid in in het geval van een ingebouwde microfoon wordt het geluid nogal hard geregistreerd. Dit is normaal. Een externe microfoon is de enige oplossing.

Ik heb een DSLR en met een lens met image stabiliser is het helemaal pet om te filmen: de gyroscoop in de stabilisator maakt ook geluid en dat komt knetterhard door in de microfoon.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt.
Waardoor kan het dan komen dat ik het geluid van het zoomen soms wel (hard) en soms niet hoor als ik een opgenomen filmpje bekijk op de camera zelf? Op de PC hoor ik het harde geluid nooit, hooguit zacht.
Kan dit liggen aan de speaker van de camera?
Pagina: 1