Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp nodig bij herinrichting woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik eerst even zeggen, dat ik niet weet of ik het bericht in het goeie forum heb gezet. Excuses als ik het dus verkeerd geplaatst heb.

Wij gaan in ons huis de TV(abbonement) + Internet(abbonement) vervangen, momenteel zitten wij nog met zo'n ouderwetse TV-kast en redelijk sloom internet en omdat wij nogal onbekend zijn op het gebied van TV's van tegenwoordig, zouden wij wel wat hulp kunnen gebruiken.

Wij willen een nieuw TV abbonement, we denken niet aan al te veel extra. Redelijk basis dus.

Ook willen we een nieuwe TV in de woonkamer zetten, misschien dat jullie iets aanraden? We zitten zo'n 3/4 meter van het scherm vandaan. Ook las ik ergens dat sommige TV's al een ''kastje'' hebben (CI+ module van Ziggo bijvoorbeeld). Heeft zo'n TV met CI+ module echt voordelen?

Met zo'n nieuwe TV willen we ook natuurlijk van die nieuwe Blu-Ray kwaliteit willen genieten, hebben jullie Blu-Ray spelers aanteraden?

Wij als familie met 2 kinderen, vroegen ons af. Als wij digitale TV hebben, hoe zit het dan met de andere 3 TV's boven? Krijgen die dan ook digitale TV? Hoe zit dat met bedrading?

En over bedrading gesproken, digitale TV is toch TV ontvangen met zo'n ''kastje'' zoals wij het noemen? Dus geen kabel meer uit de muur?

Sorry voor al deze vragen, maar wij bevinden ons echt op onbekend terrein.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Joshua Reijnders

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Voor je kabel-vragen zou ik je kabelleverancier eens bellen, dat lijkt me een goed begin. Digitale kabel heeft altijd ook nog een analoog signaal, zodat je ook boven kan blijven kijken.
En voor TV's: kijk eens rond in een winkel wat je mooi vindt?

Verwijderd

Ik raad je echt aan om eerst zelf even voorwerk te doen. Je kan heel veel reviews op internet lezen over TV's, bluray spelers en meer. :)

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 21:39
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:02:
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik eerst even zeggen, dat ik niet weet of ik het bericht in het goeie forum heb gezet. Excuses als ik het dus verkeerd geplaatst heb.

Wij gaan in ons huis de TV(abbonement) + Internet(abbonement) vervangen, momenteel zitten wij nog met zo'n ouderwetse TV-kast en redelijk sloom internet en omdat wij nogal onbekend zijn op het gebied van TV's van tegenwoordig, zouden wij wel wat hulp kunnen gebruiken.

Wij willen een nieuw TV abbonement, we denken niet aan al te veel extra. Redelijk basis dus.

Ook willen we een nieuwe TV in de woonkamer zetten, misschien dat jullie iets aanraden? We zitten zo'n 3/4 meter van het scherm vandaan. Ook las ik ergens dat sommige TV's al een ''kastje'' hebben (CI+ module van Ziggo bijvoorbeeld). Heeft zo'n TV met CI+ module echt voordelen?

Met zo'n nieuwe TV willen we ook natuurlijk van die nieuwe Blu-Ray kwaliteit willen genieten, hebben jullie Blu-Ray spelers aanteraden?

Wij als familie met 2 kinderen, vroegen ons af. Als wij digitale TV hebben, hoe zit het dan met de andere 3 TV's boven? Krijgen die dan ook digitale TV? Hoe zit dat met bedrading?

En over bedrading gesproken, digitale TV is toch TV ontvangen met zo'n ''kastje'' zoals wij het noemen? Dus geen kabel meer uit de muur?

Sorry voor al deze vragen, maar wij bevinden ons echt op onbekend terrein.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Joshua Reijnders
Digitale TV gaat nog steeds via de COAX kabel, er zit wel een digitale ontvanger tussen of een CI+ module in de TV (Module in gecertificeerde TV's (let hier evt wel op!)). Het voordeel van een module is dat je maar 1 AB nodig hebt en ook geen extra apparaat in het zicht hebt.

Je zult om overal digitaal te kunnen kijken wel op elke TV een digitale ontvanger moeten aansluiten. Dat is dan uiteraard ook allemaal via de COAX kabel.

Edit: Een Alles-in-1 pakket van Ziggo zou wellicht een optie zijn voor jullie. Basis aan TV zenders en internet, waarmee je gewoon de alledaagse dingen kan doen qua TV en internet.

[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 11-03-2012 21:10 ]

Komoot

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Wildfire

Joy to the world!

Waus26 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:09:

[...]

Digitale TV gaat nog steeds via de COAX kabel

[..]
Tenzij je Digitenne pakt, maar dat zou ik niet doen. Er zit veel meer compressie op Digitenne-zenders waardoor ik geen serieus alternatief zou durven te noemen voor digitale TV via de kabel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 21:39
Wildfire schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:18:
[...]

Tenzij je Digitenne pakt, maar dat zou ik niet doen. Er zit veel meer compressie op Digitenne-zenders waardoor ik geen serieus alternatief zou durven te noemen voor digitale TV via de kabel.
Plus dat het enorm gevoelig is voor interferentie. Ik heb verhalen gehoord over het storen van het signaal als er ook maar even een brommer langsrijdt bijvoorbeeld..

Komoot

Pagina: 1