Wifi werkt maar Ethernet niet

Pagina: 1
Acties:

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
In de router zit een wifi access point ingeplugd en een ethernet-kabel direct in de pc.
Alles werkt via wifi, maar via de kabel lukt het niet. Er is enkel lokale toegang, maar geen internettoegang.
Hoe zou dit kunnen komen en hoe zou ik het kunnen oplossen?

Heb al de kabel gecontroleerd, de ethernet driver geupdatet en zelfs al opnieuw geinstalleerd, router en acces point update gegeven en reset gedaan. Ben aan het einde van wat ik weet gekomen, iemand anders nog een idee?

Feel the fear and do it anyway...

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Ik neem aan dat je de kabel naar de pc dus in de router hebt gedaan in een van de 4 ethernet poorten?
En dat het Accespoint ook gewoon in 1 van die 4 poorten zit?
Staat je LAN-verbinding niet gewoon uitgeschakeld in windows of de adapter daarvan.
Probeer anders je pc eens op een andere poort van je router en anders in de poort van waar het accespoint nu zit.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL vanaf de command prompt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welk IP krijgt de netwerkkaart toegewezen? Een 169.xxx.xxx.xxx toevallig?
Want dat zou aanduiden dat deze geen DHCP server kan vinden op het netwerk. En dan zul je moeten kijken naar verbindingsproblemen en als die goed is dan de configuratie van DHCP op de router.

[ Voor 72% gewijzigd door Ultraman op 12-03-2012 10:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Is er een beperking op het aantal devices die online kunnen?

Belgacom in België heeft dit bij sommige abbo's ook. Daar kan je bvb enkel online met 192.168.1.1 t.e.m. 192.168.1.5 , de rest is dan enkel lokaal toegankelijk (bvb printers en dergelijke). Gezien al de smartphones tegenwoordig, zit je in een gemiddeld huishouden al vrij snel aan die limiet...

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De laatste keer dat ik zoiets hoorde, zat de persoon niet op het wifi op de router voor z'n neus ingelogd, maar op die van de buren...

• Piedojng
Ultraman schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:26:
Welk IP krijgt de netwerkkaart toegewezen? Een 169.xxx.xxx.xxx toevallig?
Want dat zou aanduiden dat deze geen DHCP server kan vinden op het netwerk. En dan zul je moeten kijken naar verbindingsproblemen en als die goed is dan de configuratie van DHCP op de router.
zal ik eens nakijken want het is op de pc van mijn broer, die heeft zo de hersteltool van windows zelf eens laten lopen en hij zei dat er iets in die aard opkwam van probleem.
lier schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:06:
Post eens een IPCONFIG /ALL vanaf de command prompt...
zal ik ook eens doen :)

• Piedojng
djkavaa schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:29:
Ik neem aan dat je de kabel naar de pc dus in de router hebt gedaan in een van de 4 ethernet poorten?
En dat het Accespoint ook gewoon in 1 van die 4 poorten zit?
Staat je LAN-verbinding niet gewoon uitgeschakeld in windows of de adapter daarvan.
Probeer anders je pc eens op een andere poort van je router en anders in de poort van waar het accespoint nu zit.
heb dat al geprobeerd, de wifi er al uit gedaan ook dat het enkel via de kabel zou gaan. Het is iets raars, maar ik probeer de andere suggesties eens

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-02 15:09
Doe anders even:
ipconfig /all >C:\output.txt
Dan kan je het makkelijk hier posten met een {code} {/code} tag/

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Pagina: 1