Het lukt me maar niet om een 'draft-game' te vinden. Ik heb me jarenlang geamuseerd met de Thunder Alley-mode van Level R (een racing MMO). Dit was gebaseerd op Nascar-racen, en je reed dus bij voorkeur in groepen, waarbij je elkaar om beurten uit de wind hield (draften) om sneller te kunnen gaan. Het leuke hieraan was dat je vrijwel nooit alleen reed, en pitstops zo moest plannen dat je daarna ergens kon aansluiten. Je moest ook vaak een lastige afweging maken wel/niet op achterblijvers te wachten, want hoe groter de groep, hoe beter de rondetijden. Maar ook meer risico op crashes, en steeds op elkaar wachten kost ook tijd
Nu ben ik op zoek naar een ander spel met datzelfde uitgangspunt, en dan kom je al snel bij NASCAR games uit. Maar zelfs na lang speuren, heb ik nog altijd geen alternatief kunnen vinden. Het spel NASCAR 2011 is alleen voor consoles, en een spel zoals IRacing heeft wel een Nascar-mode, maar is erg prijzig. Bovendien is dat een echte sim-racer, niet iets dat je even opstart als je een uurtje over hebt om snel een race te doen.
Weet iemand nog een recente PC game die hier op lijkt, en dit soort 'windtunnels' (vanaf 12 sec.) heeft?
Nu ben ik op zoek naar een ander spel met datzelfde uitgangspunt, en dan kom je al snel bij NASCAR games uit. Maar zelfs na lang speuren, heb ik nog altijd geen alternatief kunnen vinden. Het spel NASCAR 2011 is alleen voor consoles, en een spel zoals IRacing heeft wel een Nascar-mode, maar is erg prijzig. Bovendien is dat een echte sim-racer, niet iets dat je even opstart als je een uurtje over hebt om snel een race te doen.
Weet iemand nog een recente PC game die hier op lijkt, en dit soort 'windtunnels' (vanaf 12 sec.) heeft?
[ Voor 42% gewijzigd door Woestijn op 11-03-2012 23:14 ]