Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus speelt muziek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• johnEcash
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-05 12:11
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort het probleem dat er random muziek door mijn speakers/headphones klinkt.
Ik heb al meerdere scans gedaan met MSE, Avast, Mallwarebytes en een trial van Norton maar geen van deze scanners kan iets vinden.

Als ik ga kijken naar mijn Volumemixer is er een extra kanaal bijgekomen "Naam Niet Beschikbaar", dit is het kanaal waar hij de clipjes door speelt.
Afbeeldingslocatie: http://heymisse.be/virus.jpg

het is niet trouwens enkel muziek, blijkbaar ook spotjes, stukjes van een film ofzo. Ook audio dat zeker niet op mijn pc staat voor zover ik weet.

Iemand dit ooit al tegengekomen en kunnen oplossen?
Een maat van me heeft net hetzelfde probleem en komen er maar niet uit hoe dit te verwijderen.
beide op win7

Alvast Dank.

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:23

RobTweaks

Captain Hindsight

Heb jij toevallig speakers van Logitech? Klinkt de muziek hard, of is het heel zachtjes met veel ruis erdoorheen? Ik heb zelf namelijk speakers die radiosignalen oppikken.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Robtaal, je hebt duidelijk niet gelezen.
Ik heb sinds kort het probleem dat er random muziek door mijn speakers/headphones klinkt.
en
het is niet trouwens enkel muziek, blijkbaar ook spotjes, stukjes van een film ofzo.
ot: geen idee wat dit virus inhoudt.

Edit: Snelle google leverde mij dit op:
Could be a couple of things.

One is a virus - use kapersky's or panda's (www.pandasoftware.com) online scans to check your PC - make sure you do a full scan and not a 'nano' scan.

The second thing could be that you cpu fan is gone for shit and your computer plays music as a built in Warning.

See microsoft's note.
Microsoft's note,
Q261186 - Computer Randomly Plays Classical Music.
Computer Randomly Plays Classical Music

If your PC is playing happy birthday. You need a new bios.
Some AMI BIOS chips were shipped a few years ago that had been sabotaged by an ex-employee to freeze up on his birthday in November and just play "Happy Birthday". The only cure is to replace the BIOS.

[ Voor 64% gewijzigd door BeefHazard op 11-03-2012 20:47 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• johnEcash
het is zeker geen radiosignaal aangezien er een extra kanaal is aangemaakt en het daardoor speelt.
Ook is het krak dezelfde muziek die bij men maat speelt en tussen mij en hem zitten wel enkele kilometers.

@BeefHazard, ja had ik ook gevonden, maar dat is het ook niet :s

[ Voor 14% gewijzigd door johnEcash op 11-03-2012 20:50 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Doet hij het ook in veilige modus? Doet hij het de hele tijd (al direct na het booten) of begint het na een tijdje? Ik kan mij voorstellen dat er een proces (een browser wellicht, WMP, spotify?) blijft hangen. Verklaart niet waar het extra afspeelapparaat vandaan komt overigens.

Het feit dat die maat van je het ook heeft doet vermoeden dat jullie iets geinstalleerd hebben die het veroorzaakt. Is er software (spelletjes o.i.d.?) die jullie beide gebruiken?

Desktop | Server | Laptop

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
Ik zie dat de PID word opgeslagen in de registry van de mixer. Hiermee moet je het proces kunnen achterhalen:
http://superuser.com/ques...ume-mixer-settings-stored

Deze kom ik ook nog tegen, misschien nog handig: http://blogs.msdn.com/b/l...e-vista-volume-mixer.aspx

[ Voor 30% gewijzigd door mhoogendam op 12-03-2012 08:13 ]

• johnEcash
@ Rupie, we spelen alle 2 bf3 maar lijkt me sterk dat dit met een update is binnengekomen.
En ja, de muziek begint vanaf w7 opgestart is; (dus zonder browser, wmp of spotify aan te raken).

@mhoogendam,
Dat register moet ik nog even uitpluizen maar voor zover ik kan zien zie ik enkel bekende programma's,

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Check deze link : http://social.technet.mic...ec-4e4a-b6d2-26726ab9d083

Meerdere mensen die het probleem hebben, niet per definitie virus-related. Ook wat tips om de oorzaak te vinden met msconfig.

Whatever

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Grappig probleem :0

gevonden op inet :

0Sign In to Vote I had the same problem. Followed the Clean Boot procedure as above and isolated the culprit.

A service called "FLEXnet Licensing Manager for Adobe Products" when disabled, removed the "name not available" volume mixer entry and stopped the unwanted internet radio stream.

Thanks also to ThreatExpert for further details:

http://www.threatexpert.c...4d840f5903381c5dc66382aef

Wel een raar product van adobe als het dit als bij effect heeft ;)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• johnEcash
@Digik-oz dat is het ook niet, ik kan dat kanaal wel degelijk unmuten, dit is door mezelf gemute om het geluid dat die constant speelt niet te horen

@Heuveltje, ook geen flexnet licencing op men pc staan

• vj_slof
  • Laatst online: 16:59
wat gebeurd er als je de verbinding met internet verbreekt? stopt het geluid dan ook? Zo ja, dan weer verbinding maken en in een dosvenster even netstat -a gevolgd door enter intypen en in en uitkomend netwerkverbindingen nakijken.
Pagina: 1